Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Hei! Jeg ligger rimelig dårlig an på en hjemmeeksamen, og er derfor intressert i å konte til høsten, men da trenger jeg svar på noen spørsmål som fakultetet mitt/foreleserne mine ikke klarer å svare på: 1) hvordan kan jeg være garantert å få tilbud om å konte? 2) når oppgaveteksten sier 8 sider, om jeg leverer 6 sider, blir det automatisk stryk, og dermed tilbud om å konte? 3) om jeg bare lar være å levere, blir det da slik at jeg ikke får tilbud om å konte, men må melde meg opp til emnet igjen neste år? Isåfall, når det eneste obligatoriske i dette emnet var et skrivekurs over to dager som ikke har noen direkte relasjon til eksamen, må jeg ta det også om igjen, eller holder det med bare eksamen? 4) kan jeg fortsette til høsten (er et bachelorstudie) om jeg ikke har fullført/bestått denne eksamenen? Og jada, jeg spurte studieveilederen min om dette senest for én uke siden, men å få noe svar var nytteløst.... håper noen her kan hjelpe meg!
Glitnir Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Dette varierer jo veldig fra studiested til studiested, så det er jo umulig å svare på når du ikke oppgir hvilket universitet/høyskole det er, samt hvilket studium.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 28. mai 2010 #3 Skrevet 28. mai 2010 Aha, ok, det er UIT, fakultetet er Fak humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning....
Haustlauv Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Jeg kunne nylig ikke ta eksamen fordi jeg ble syk, og sjekket da litt ut ang dette. Jeg fikk meg sykmelding fra legen, og trodde da jeg var garantert å få konte eksamenen. Men slik er det ikke nei.. Fordi dekanen ved hvert institutt bestemmer i tilfeller med gyldig fravær om du får konte eller ikke! Du er helt garantert å få konte dersom fem kandidater som ikke besto (men som møtte!) ønsker å ta eksamen opp igjen. Hvis det ikke går må du nesten bare satse på å ta eksamen som vanlig neste år, dersom den blir holdt da. Dersom emnet ikke går hvert år tror jeg du kan få søke om å få ta eksamen likevel (f.eks hvis du ikke skal være på studiestedet året etter e.l.). Håper det ordner seg
Haustlauv Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 Ang spørsmål 4: Jeg vet ikke helt hvordan det er der du studerer, men hos oss går du automatisk videre til neste år i bacheloren uansett om du har strøket på alle eksamener. Men du får jo ikke bachelorgraden din før du har bestått alle eksamenene, og dersom du ikke har bestått dem innen tre år kan du fort få litt trøbbel med lånekassen!
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #6 Skrevet 28. mai 2010 Kan bare svare ut fra min studieerfaring: 1. ingen automatikk, men hvis mange nok stryker pleier undervisningsstedet å sette opp konteeksamen for ikke å tape penger. Jeg brakk armen og fikk utsatt eksamen pga det med sykemelding fra lege, men det er ikke garantert at du får det. 2. Nei, du kan risikere å få E og dermed stå. 3. Når du ikke leverer blir det regnet som "ikke møtt" og da får du ikke konte, men må ta igjen eksamen. Du kan jo ta igjen eksamen selv om du får dålig karakter denne gangen? Man har bare tre forsøk, og er du først oppmeldt gjelder det som et fordøk uavhengig av om du leverer eller ikke. Hvorvidt du må ta skrivekurs om igjen kan bare fakultetet ditt svare på. 4. På mine to bachelorstudier fikk man ikke forsette før alle eksamenene var bestått fra foregående år. Dette må du forhøre deg om med administrasjonen på studiestedet.Igjen, det er jo bare å ta den i år og forbedre karakteren neste år.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 28. mai 2010 #7 Skrevet 28. mai 2010 Takk for svar! Huff, liker IKKE studieveilederen min... hun kan ikke svare på noe som helst.... jeg spurte henne rett ut om hva som ville skje om jeg ikke besto denne eksamenen, med tanke på neste år. Etter å ha spurt flere ganger på flere forskjellige måter, ga jeg bare opp... Svaret jeg fikk var jo da "det er bare å ta den på nytt neste år!" (emnet går kontinuerlig), men om jeg kunne fortsette til høsten kunne hun ikke svare på.... Så jeg prøvde å spørre om jeg da kunne ta andre fag innenfor samme område, men ikke direkte for bacheloren, for slik å bygge på den, var svaret at "nei det var jo vanskelig, hvorfor ville jeg gjøre det?".... Har også vært mye feilinformasjon tidligere, så jeg stoler ikke på henne i det hele tatt. Memmen, nå har jeg en pekepinn fra dere, takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå