Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva dere pleier å skrive om på Facebook og andre slike nettsteder med begrenset plass, og hva dere synes det er interessant at vennene deres der skriver om?

Jeg spør fordi jeg synes det er litt vanskelig å vite hva man "kan" skrive om på slike steder. Jobb og private ting er jo gjerne fy-fy å nevne, det samme med å skrive noe om barna som de kan oppfatte som pinlig/belastende senere. Selv har jeg en fritidsinteresse som jeg skriver litt om, men det er jo temmelig kjedelig for de som ikke har denne hobbyen. "Krig og fred og religion" og slik er det jo ikke så enkelt å formulere noe meningsfullt og nyansert om på et par linjer. Og hverdagslige ting som "nå har jeg trent" og "nå skal jeg legge meg" synes i hvert fall jeg at blir temmelig kjedelig i lengden.

Så hva synes dere man kan skrive om som ikke blir hverken for kjedelig eller for utleverende?

Videoannonse
Annonse
Gjest fireflies
Skrevet

Regner med at det er statusoppdateringer du snakker om? Vel, uansett hva man skriver, så vil det vel alltid være noen som synes det er uinteressant å lese om, så jeg tror ikke det er særlig vits i å henge seg opp i akkurat det.

Hva man kan skrive? Tja, har man hatt en hyggelig opplevelse, kan man jo skrive om det. Leser man noe gøyalt eller sjokkerende på nett en plass, kan det jo være morsomt å dele det. Har man noe litt mer givende i tankene sine enn feks "nå hadde det vært godt med sjokolade", så kan man jo skrive om det. Det jeg synes er kjedelig å lese om på statusoppdateringene, er ting som "er syk", "skal på cafe", "god natt til alle sammen", og ting som barna har gjort, som ingen andre enn du selv synes er morsomt.

Skrevet

Jeg liker å lese vitser og ordtak der. har noen som legger ut slikt på lista :)

Gjest fireflies
Skrevet

Jeg liker å lese vitser og ordtak der.

Enig! Jeg liker også å lese om ordtak :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Enig! Jeg liker også å lese om ordtak :)

Pass deg for at ordtakene ikke blir for pretensiøse. Jeg synes de som legger ut ordtak er noen fjollete dotter.

Skrevet

Jeg liker å lese om ting som skjer i livet til vedkommende om det er noe nytt/spesielt. "Jeg sitter og slapper av" er ikke en sånn ting, med mindre det er snakk om en hyperaktiv person som så og si aldri slapper av.

Skrevet

Jeg liker i allefall ikke typen " har trent", skal lage middag", "spiser middag" , "fredag!" ( jeg vet faktisk hvilken dag det er jeg også, er fortsatt rimelig orientert for tid og sted...), " soooool!" ( eh... jeg kan se ut av vinduet jeg også....), "Tuppa sitter på potte!" ( jeg driter i barns pottetrening....)

" er så deprimert...", " Syyyyk"... urgh.....

osv osv...

Har en på listen min som til tider legger ut musikklinker, der har det vært mye spennende. Han la ut en ny sang for hver dag i desember, og da IKKE tradisjonell julemusikk, men sanger som allikevel var veldig passende. Den var artig ( og jeg fant et par nye band og artister som jeg måtte kjøpe meg mere av...).

Litt merksnodige betraktninger av verden og livet generelt er også fornøyelig om det er velskrevet.Ordtak kan gå ann, men blir lett klisjeaktig og litt oppbrukt.

Linker til artikler om merkelige hendelser, eller generelt artikler som er kurant å få med seg er også kjekt.

Selv skriver jeg sjelden noe i statusfeltet, som regel blir det link til en artikel el som jeg synes er viktig nok til å dele med flere.

Skrevet

jeg er rimelig lei av "Ferdig på jobb, og nå skal jeg trene". "Har trent" . "SKal på trening!".

Vet ikke folk at det er normalt å trene eller? Det er like interessant som de som skriver at dama nettopp lagde lasagne og at han fikk servert en øl i tillegg..

Noe morsomt, noe aktuelt, en spennende nyhet er da alltid velkommen hos meg.

Gjest Nedfall
Skrevet

Er enig med punktene Wildy her lister opp. Selv prøver jeg å komme med noen rare betraktninger, eller noen kommentarer til nyhetsbildet, sånn dann og vann. Skriver sjelden noe veldig utleverende om meg selv.

Skrevet

Må bare innrømme at her er husarbeid, trening og kaffekopp i fokus når det gjelder akkurat statusoppdateringene. Trøster meg med at temmelig mange av mine FB venner er enda verre enn jeg på det feltet. Og i motsetning til de fleste andre synes jeg den slags hverdagslige oppdateringer er ganske kjekke ettersom jeg primært bruker FB til å holde kontakt med familie og venner som bor langt vekk.

Når det gjelder andre typer innlegg så pleier jeg gjerne linke til avisartikler som jeg synes er morsomme, interessante eller på andre måter lesverdige og hiver inn min egen "synsing" om temaet i kommentarfeltet.

Skjer det noe spesielt hjemme så skriver jeg litt mer utfyllende om det under "notater", men da redigerer jeg gjerne også hvem som skal få lese, slik at det hovedsaklig blir venner og familie som jeg kan tenke meg har litt interesse for å se hva som foregår i min tilværelse. (Mer perifere venner blir forskånet for den slags betraktninger.)

Har også en blogg som jeg skriver i og den har jeg koplet til FB. Der er det imidlertid et par tema jeg prøver å skrive om så "ingen hendelser = ingen innlegg".

Skrevet (endret)

Har typen vært utro, eller venninnen din vært en bitch, så vil jeg ikke høre detaljer om det. Nei, jeg vil ikke høre litt om det en gang. Og jeg vil ihvertfall ikke høre bruddstykker, etterfulgt med masse "hva skjer???" hvor TS svarer at "hun vil ikke snakke om det".

Legger du ut et ordtak, så må det være noe du mener. Det verste jeg vet er folk som legger ut ordtak, og jeg da tolker det som noe TS går igjennom. F.eks. "Hvis du elsker noen, sett dem fri", vil jeg tolke som at du slår opp med typen din, eller ihvertfall har en pause.

Ellers kan du skrive det du vil i statusen din, bare du holder FarmVille-dritten for deg selv :)

Endret av Jade

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...