Shamira Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Jeg sitter her og funderer. En venninne av meg skal gifte seg i 2 uker etter oss, og hun var superstressa. Så i går når vi var samlet en del mennesker så begynte vi å snakke om hennes bryllup kontra mitt. hun mente at siden jeg hadde vært gift før visste jeg hva jeg gikk til, og at jeg ikke kunne ha noen nerver. Så jeg tenkte at jeg skulle bruke noen minutter på å skrive ned noen tanker. Jeg svarte henne at jo da jeg har nerver jeg men på en annen måte. Da jeg giftet meg for 11 år siden, så var dette er prestige bryllup, jeg har en i familien min som er politiker, kjent så da jeg giftet meg var det en del politikere fra inn og utland på besøk, og masse sikkerhet rundt dette. Til tross for alt dette giftet vi oss på et kontor. Mine foreldre de skulle betalte halvparten og hans foreldre resten. Men hadde vi visst, eller hadde jeg visst hva de innebar hadde jeg satt ned forten. jeg ble presentert for min tilkommende, dato ble satt, kjolen ble bestemt fra USA, bukett fra Finn schjøll, ja det man kaller et overklasse bryllup. Men jeg burde hørt på min indre stemme, Jeg burde aldri ha sagt ja, jeg burde ha viist at dette ikke var et ok ekteskap. Det gikk i stykker og ble ikke oe hyggelig. Men poenget mitt her er at jo jeg skal gifte meg for 2 gangen, men denne gangen av kjærlighet, denne gangen er det vi som styrer, jeg har brutt kontakten med hele min familie,vi skal gifte oss i kirken og vi skal ha 94 gjester, og jo jeg har nerver, men jeg er mer spent og gleder meg. Bare noen ord en fredags morgen
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Jeg skjønner ikke hvorfor du absolutt skal måtte være helt rolig og ikke nervør bare fordi du har giftet deg en gang tidligere. Ja, du vet litt mer hva du går til, men det er jo ikke noe du gjør hver dag for det, og denne gangen blir jo ikke oikt forrige gang. En helt ny mann, andre gjester, andre omgivelser osv.
Shamira Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2010 Jeg skjønner ikke hvorfor du absolutt skal måtte være helt rolig og ikke nervør bare fordi du har giftet deg en gang tidligere. Ja, du vet litt mer hva du går til, men det er jo ikke noe du gjør hver dag for det, og denne gangen blir jo ikke oikt forrige gang. En helt ny mann, andre gjester, andre omgivelser osv. Helt enig. jeg er ikke enig i min venninnes konklusjon. Jeg er nervøs, men klart glad nervøs
hegejenta30 Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Jeg gifter meg også for andre gang nå. Det jeg er mest nervøs for er å få en deja vu følelse. Høres sikkert helt merkelig ut - siden det er ny mann, annet sted og andre gjester - men frykten for en deja vu er tilstede. Jeg er også nervøs for at det skal komme fram den dagen at jeg har vært gift før. Hans familie er svært konservative. Grunnet disse fryktene har jeg tenker jeg mye på detaljene rundt bryllupet og det hele sånn at det virkelig blir min og min kjæres dag.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 Da jeg giftet meg for 11 år siden, så var dette er prestige bryllup, jeg har en i familien min som er politiker, kjent så da jeg giftet meg var det en del politikere fra inn og utland på besøk, og masse sikkerhet rundt dette. Skjønte ikke helt den der. En slektning av deg er politiker så derfor hadde dere masse politikere som gjester i bryllupet? Er det nødvendig å invitere kollegaer av slektninger? Det har jeg aldri hørt om. Var det ikke i Norge?
Shamira Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 28. mai 2010 Skjønte ikke helt den der. En slektning av deg er politiker så derfor hadde dere masse politikere som gjester i bryllupet? Er det nødvendig å invitere kollegaer av slektninger? Det har jeg aldri hørt om. Var det ikke i Norge? Man kan si det sånn at når store deler av slekta er politisk engasjert, og når man bare er 19 år gammel og får beskjed om at man ikke har så mye å si og at man ikke får velge gjester selv. Jo da vi var fullstendig voksne, men følte vel at dette var det man kan kalle et arrangert bryllup. Lite visste jeg om baksiden av dette ekteskapet. Men men. Og nei dette var ikke i Norge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå