Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #1 Del Skrevet 28. mai 2010 Ei venninne av meg fortalte at en skulle ikke bruke a krem på baby/barn. Hun hadde lest det i et annet forum. Noen som vet hvorfor? Hos oss var det barnelegen på helsestasjon som sa vi skulle bruke a-krem. Helsesøster sa seg enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamaloco Skrevet 28. mai 2010 #2 Del Skrevet 28. mai 2010 Alle jeg kjenner bruker a-krem på babyene sine, og har alltid gjort det. Leger, helsesøstre og apotek anbefaler jo å bruke den, så det er nok bare tull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 28. mai 2010 #3 Del Skrevet 28. mai 2010 Er det ikke parabener eller noe i A-creme? Jeg mener også å ha lest at det inneholder noe som ikke skal brukes på babyer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 28. mai 2010 #4 Del Skrevet 28. mai 2010 Er det ikke parabener eller noe i A-creme? Jeg mener også å ha lest at det inneholder noe som ikke skal brukes på babyer. den inneholder parabener -nemlig metylparaben.I følge Helseshoppen er denne metylparabenen en av de *snilleste* I følge Grønn hverdag er dette ikke klasifisert som *snill* Vil du være på den sikre siden bør du også unngå de andre parabenene som er tillatt brukt i kosmetikk: Methylparaben, Sodium Methylparaben og Ethylparaben. se punkt 3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamaloco Skrevet 28. mai 2010 #5 Del Skrevet 28. mai 2010 Akrem i hvit tube er uten parabener, men den i brun krukke inneholder Methylparaben. Methylparaben er ikke av de mest skadelige parabenene, og er tillatt brukt i kosmetikk. Man bør likevel unngå alle typer parabener. Til info er de mest skadelige parabenene disse: Propylparaben Isopropylparaben Butylparaben Isobutylparaben Her kan du lese om parabener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå