Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så var jeg her også! Trodde jeg måtte vente noen år før jeg kom inn i prøver-forumet, men her er jeg! :goodbye:

Fikk høre at her inne har folk stålkontroll så her er jeg! Ute etter råd og erfaringer :)

Kan fortelle litt om meg selv..

Er en ung kvinne på 20 år, bor sammen med typen på 21. Vi har vært sammen i litt over 1 år, kjent hverandre i 6 år. Vi er utrolig lykkelige sammen og vi har et stabilt forhold. Noen vil nok synes at dette er tidlig for oss og at det ikke er rette tiden, og tanken har slått oss også, men her er vi :) Vi har bestemt oss og er sååå spente! :popcorn:

Jeg har kjøpt folat og tenkte jeg skulle begynne med disse i kveld. Jeg sluttet med p-piller for bare 4-5 dager siden og har i dag min 3 dag med blødning. Så vi får se nr vi får begynt å prøve skikkelig for det skjer vel ingenting mens man blør :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen som prøver. Siden dere er så ung så har du jo gode odds for å bli fort gravid :) Lykke til!

Skrevet

Velkommen som prøver. Siden dere er så ung så har du jo gode odds for å bli fort gravid :) Lykke til!

Tusen takk! :biggrin: Vi håper det! Når er det det regnes at jeg har første eggløsning etter p-pilleslutt egentlig? Jeg kan ikke bli gravid mens jeg har blødning? :) Åååh, er så spent å har lyst at det skal klaffe snart! :)

Skrevet

Velkommen i klubben ~ Angel ~ :)

Jeg er også 20 år og prøver. Jeg og samboeren har prøvd i 9 måneder nå, og inni vår 8 PP. Så et godt råd er å ikke ha for høye forventninger. Det kan klaffe både på 1, 5 og på 12 forsøk. Gled deg over at dere er prøvere og kos dere med det :)

Vi begynner å bli utålmodige nå. Jeg har noen sinnsykt lange sykluser på 38 dager også.

Vi skal kontakte legen om det ikke klaffer snart.

Man kan ikke vite når du forventer verken eggløsning eller mensen nå rett etter pilleslutt. Det kan være veldig uregelmessig og forskjellig lengde på syklusen de første månedene etter pille slutt. Men så stabiliserer det seg som regel etter noen måneder. Og da kan du begynne å regne ut når eggløsning skal komme. Ca 12-14 dager før forventet mens.

Du kan bruke eggløsningstest da feks for å sjekke når nøyaktig du har eggløsning :)

her har de billige graviditetstester og eggløsningstester: http://www.billige-tester.no/

Gratulerer som prøver. Og masse lykke til :)

Skrevet

Tusen takk Janec! :)

Godt å vite at det ikke bare er jeg som er ung og "uansvarlig" som mange sier :)

Jeg skal prøve å ikke ha for høye forhåpninger, meeen, det blir nok det likevel... hehe :)

Håper det klaffer for oss begge snart da! :hjertesmil:

Masse lykke til til dere også! :biggrin:

Skrevet

Hei Angel :)

Morro at vi er på samme alder og starter prøvingen samtidig..

Ønsker deg masse masse lykke til, og håper det klaffer fort for dere :D

Gjest lolita___
Skrevet

jepp du er veldig ung så sjansene er veldig store for at det blir en bebis ganske fort:)

Vet også om flere tilfeller der jenta har sluttet på pillen og blitt gravid rett etter,noe med at hormonene blir crazy etter at du slutter.Derfor blir noen kvinner gravid nesten med en gang etter pille slutt.

Uansett hvis dere er klare så er dere det:)Bare morro det.Lykke til :kgbaby:

Har selv lyst på barn,men det har ikke min samboer så noe bebis blir det ikke med det første:(

Skrevet

Blir spennende å følge med =) Lykke til!

Skrevet

Hei Angel :)

Morro at vi er på samme alder og starter prøvingen samtidig..

Ønsker deg masse masse lykke til, og håper det klaffer fort for dere :D

Takk og lykke til dere også! Håper det klaffer for oss begge :) Plutselig er vi i samme termin forum :D

Skrevet

Da er vi kommet skikkelig i gang! :) Jeg var ferdig med blødningen natt til lørdag så vi koste oss i går og håper :danser: Vi prøvde idag også, men jeg er litt sår for tiden, så det er desverre litt begrenset spontanitet og lysten har ikke noe den skulle sagt alltid.. hehe. Men vi er i gang og vi er kjempe spente! :D

Skrevet

Uansett hvis dere er klare så er dere det:)Bare morro det.Lykke til :kgbaby:

Har selv lyst på barn,men det har ikke min samboer så noe bebis blir det ikke med det første:(

Slik hadde vi det også ;) Jeg var klar leeenge, og han var ikke helt på sikre siden, men plutselig en dag ba han meg hente pillene og hammeren, så knuste han dem! Din tid kommer den også! Og lykke til :)

Skrevet

Jeg lurer på noe, jeg som er ny innen dette med prøving å slikt. Jeg tenker litt på de som er blitt gravid med bare å glemme en pille.. Det er altså mulig å bli gravid når man slutter på pillen om man har hatt sex noen dager før man slutter? Lite sjangs, det skjønner jeg jo, men det er mulig?

Skrevet

.. Grunnen til at man kan bli gravid når man har glemt en pille er at den da ikke beskytter fullt ut, anbefales å bruke annen prevensjon i tillegg, de neste 14 dagene etter man har glemt en pille, da den ikke beskytter deg mot graviditet de neste 14 dagene, og kanskje har du EL på denne tiden.. Å bli gravid par dager etter at man har sluttet på p-pillen er kanskje ikke så sannsynlig, sjansen for at du har fått tilbake EL/har EL så kort tid etter pilleslutt er ikke så stor.. EL intreffer ca 14 dager før forventet TR (i en 28dagers-syklus), så i teorien skal du ikke ha EL allerede nå, når du akkurat har hatt TR..

Men kan jo hende hormonene dine "er ute av kontroll", så lykke til:!:)

Frestn, vil tipse deg om at et går an å opprette din egen prøvedagbok inne på KG, der du kan skrive om stort og smått!:)

Skrevet

.. Grunnen til at man kan bli gravid når man har glemt en pille er at den da ikke beskytter fullt ut, anbefales å bruke annen prevensjon i tillegg, de neste 14 dagene etter man har glemt en pille, da den ikke beskytter deg mot graviditet de neste 14 dagene, og kanskje har du EL på denne tiden.. Å bli gravid par dager etter at man har sluttet på p-pillen er kanskje ikke så sannsynlig, sjansen for at du har fått tilbake EL/har EL så kort tid etter pilleslutt er ikke så stor.. EL intreffer ca 14 dager før forventet TR (i en 28dagers-syklus), så i teorien skal du ikke ha EL allerede nå, når du akkurat har hatt TR..

Men kan jo hende hormonene dine "er ute av kontroll", så lykke til:!:)

Frestn, vil tipse deg om at et går an å opprette din egen prøvedagbok inne på KG, der du kan skrive om stort og smått!:)

Ja, jeg håper hormonene mine er "ute av kontroll" :P Det føles slik av og til! Men vi får se :) Hvordan lager jeg egen prøvedagbok? :D Hadde vært spennende å lagt til :)

Skrevet

Håper det ikke tar lang tid før det klaffer for dere:)

Dagbøkene finner du på hovedsiden til forumet, nederst på siden er det en "bolk" som heter Dagbok, under der ligger prøvedagbøkene :)

Skrevet

Håper det ikke tar lang tid før det klaffer for dere:)

Dagbøkene finner du på hovedsiden til forumet, nederst på siden er det en "bolk" som heter Dagbok, under der ligger prøvedagbøkene :)

Tusen takk :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...