Gjest gloria Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Håper/regner med at de fleste velger å gifte seg fordi de selv ønsker, men er det noen her som gifter seg på bakgrunn av det er rett i henhold til tradisjoner, fordi foreldre har et ønske om det, eller noe helt annet? Selv er jeg ikke en person som må gifte meg for å leve lykkelig med den jeg elsker.
SiljeMa Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Jeg gifter meg i alle fall fordi jeg virkelig føler jeg har møtt mannen jeg vil dele resten av livet med :rødme: 1
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #3 Skrevet 28. mai 2010 Hmmmm, jeg funderte litt på hvordan jeg skulle svare på dette innlegget, men så tenkte jeg at jo da svaret er jo egentlig kjempeklart. Fordi jeg har truffet mannen i mitt liv, mannen som jeg elsker og som gir meg trygghet og støtte. Som tør å vise alle at han er glad i meg, og han tør å vise følelser. Jeg har funnet mannen jeg føler meg hjemme hos, som jeg vet er der for meg i dårlige og gode dager,når helsa ikke er på topp. Men det er også en annen side av det hele, litt fornuft. Når dere leser dette håper jeg at dere kan se hvorfoor jeg svarer anonymt, ikke for at jeg er redd for å ikke kunne stå for det jeg sier men redd for at noen av de gjestene vi har i bryllupet er her inne, og jeg vil ikke bruke hele dagen neste helg på å forklare. Jo vi gifter oss også av fornuft, og som en sikkerhet. Jeg har vært sammen med en mann, samboer som viste seg å være ikke så snill som man trodde. Så jeg lever på en måte på rømmen, jeg har ny identitet og et nytt liv. Etter råd fra advokatene og etter å ha lest mailene fra tidligere samboer så vil jeg ikke slippe fri før etter at jeg er gift. Så hos oss er det båe kjærlighet og fornuft.
hegejenta30 Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Jeg gifter meg med min kjære fordi jeg har funnet "the perfekt match". *usj* det var veeeeeldig klisjé merker jeg... Men vi har det kjempefint sammen. En dynamisk hverdag. Det er ingen som klarer å få meg så sint som han, og heller ingen som får meg til å føle meg så godt som han. Han har verdens beste skulder når jeg møter motgang og trenger litt trøst, eller om jeg rett og slett bare ønsker roe ned, eller kos. Jeg er overbevist om at dette er Mannen (Ja, med stor M) som jeg kommer til å dele framtiden min med! Og det gleder jeg meg veldig til!
Elensire Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 først og fremst gifter vi oss fordi vi elsker hverandre dypt og inderlig, og fordi vi ønsker å dele resten av livet sammen! men, det er nok litt tradisjoner inni bildet. Vi ønsker å ha lagt familiegrunnlaget før vi får barn, altså at vi er gift. Det har med sikkerthet å gjøre, engasjement i forholdet, økonomisksikkerhet, og ikke minst sikkerhet for våre kommende barn. Vi ønsker at vi kan gi barna alt det de trenger og ønsker (uten at vi gjør de til bortskjemte drittunger ) og vi ønsker at de skal oppleve et trygt og godt hjem med begge foreldrene. det er tross alt lettere å bryte ut av et samboerforhold enn et ekteskap slik jeg ser det. ekteskapet er på en måte grunnsteinen i familielivet syns jeg (ikke mente stygt på noen måte mot andre som har en annen mening, det er en personlig mening). men mest av alt fordi vi elsker hverandre og ønsker å tilbringe resten av livet sammen, og da er ekteskap en fantastisk måte å stadfeste det på.
Gjest LilleLovely Skrevet 28. mai 2010 #6 Skrevet 28. mai 2010 Jeg gifter meg selvfølgelig fordi jeg elsker mannen, men også fordi jeg vil ha den sikkerheten og tryggheten et ekteskap medfølger. Ikke bare for meg, men også for evt. barn som kommer. Også, når man gifter seg så får mannen den rette statusen i mitt liv- den viktigste. "Samboer" kan være så mangt, men "ektefelle" gjør deg til nr.1.
Gjest Vitaminbjørn Skrevet 28. mai 2010 #7 Skrevet 28. mai 2010 Fordi det er den "enkleste" veien for oss å være sammen. Om jeg drar til han, eller han hit er meg revnende likegyldig. (Vi bor ikke i samme land for de som ikke forsto det =D)
Solsikke84 Skrevet 28. mai 2010 #8 Skrevet 28. mai 2010 Jeg gifter meg sånn halveis av tradisjonsgrunner, for å feire oss selve og livet sammen + å la familiene våre møtes. Vi kommer fra hver vår part av landet så våre foreldre har møttes og jeg har møtt hans og omvendt.. men besteforeldre, søsken, tanter osv har ikke og vil neppe treffes uten en slik anledning. Den andre grunnen er praktiske grunner. Dersom vi ikke gifter oss og fortsette å være barnløse så må vi trolig sette opp en skikkelig testemente for å ikke risikere "krise" om noen skulle falle fra, eller noe grobunn for krangling. Hans søsken er desverre troende til å feks lage et helvete ved en sånn situasjon. Er vi gift så er det bankers og med alle lover på rett side. Også for å være helt og holdent hverandres nærmeste pårørende og for å kunne flytte rundt på renter osv på selvangivelse ettersom vi har lån sammen osv osv. Jeg beholder mitt eget navn og vi kommer neppe til å leve anerledes etterpå. Jo, jeg elsker ham. Men det er grunnen til at jeg flyttet sammen med ham, bor sammen med ham og lager middagsretter jeg ikke er så glad i men jeg vet at han er glad i. Giftermålet er liksom publisering av forholdet. Ikke resultatet av kjærlighet alene.
Anglofil Skrevet 28. mai 2010 #9 Skrevet 28. mai 2010 Har ingen annen grunn enn at vi er glad i hverandre og ønsker å gjøre den flotte gesten ved å gifte oss. Mvh Yvonne
lilleGrethe Skrevet 28. mai 2010 #10 Skrevet 28. mai 2010 1. Jeg har funnet mannen jeg vil dele resten av livet mitt med. 2. Jeg har alltid sett for meg at jeg vil gifte meg når jeg har funnet den rette (før evt barn). 3. Praktiske årsaker som arv, økonomi og sikkerhet for barn osv. 4. Det er en god unnskyldning for å samle famile og venner til fest. (I den rekkefølgen).
Strix Skrevet 28. mai 2010 #11 Skrevet 28. mai 2010 Jeg føler at det er helt naturlig å gifte seg når man har funnet den man ønsker å dele livet med. Og i dagens samfunn så føler jeg tross alt at det å være gift er noe ekstra spesielt siden så mange velger å være samboere. Jeg er stolt og lykkelig over å være gift med mannen min. Det føles kanskje ikke så mye annerledes, men allikevel så er det noe spesielt over det :rødme: Det er en veldig god unnskyldning for å ha en skikkelig fest og det er betryggende mtp. arv ol.
Kirby Skrevet 28. mai 2010 #12 Skrevet 28. mai 2010 først og fremst gifter vi oss fordi vi elsker hverandre dypt og inderlig, og fordi vi ønsker å dele resten av livet sammen! men, det er nok litt tradisjoner inni bildet. Vi ønsker å ha lagt familiegrunnlaget før vi får barn, altså at vi er gift. Det har med sikkerthet å gjøre, engasjement i forholdet, økonomisksikkerhet, og ikke minst sikkerhet for våre kommende barn. Vi ønsker at vi kan gi barna alt det de trenger og ønsker (uten at vi gjør de til bortskjemte drittunger ) og vi ønsker at de skal oppleve et trygt og godt hjem med begge foreldrene. det er tross alt lettere å bryte ut av et samboerforhold enn et ekteskap slik jeg ser det. ekteskapet er på en måte grunnsteinen i familielivet syns jeg (ikke mente stygt på noen måte mot andre som har en annen mening, det er en personlig mening). men mest av alt fordi vi elsker hverandre og ønsker å tilbringe resten av livet sammen, og da er ekteskap en fantastisk måte å stadfeste det på. Kjempebra svar, jeg signerer denne
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #14 Skrevet 30. mai 2010 Vi vurderer å gifte oss neste år, og hvis vi gjør det vil det kun være av økonomiske årsaker. En annen grunn er er at foreldre/besteforeldre gjerne vil at vi skal gifte oss. Mannen jeg elsker og faren til mine fremtidige barn fant jeg for flere år siden, og har inget behov for å gifte meg for å "stadfeste" akkurat det
monica86 Skrevet 30. mai 2010 #15 Skrevet 30. mai 2010 Har rett og slett funnet den rette for meg, vi har vært sammen i 8 år så vi kjenner hverandre inn og ut og å gifte oss er noe vi begge syntest er rett... kan vel legge til at vi e like forelsket nå som vi var for 8 år siden :rødme:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå