Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Alltid skjer det, løper intervall og på runde nr 2 blir bena sementtunge å løfte og det verker i musklene (prøver ikke løpe maraton, holder et rolig tempo). Jeg trener sirkeltrening et par ganger i uka og kroppen er sterk i de fleste situasjoner bortsett fra dette med løping! Jeg fatter ikke hvorfor det er slik? På sykkel kan jeg holde ut veldig lenge, går på fjellturer uten problemer..
Nattesky Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Du belaster kanskje beina annerledes når du løper enn når du sykler, og dersom du ikke er godt nok vant til løping kan det føre til at du blir tung i beina. Har du prøvd å passe på at pulsen din er riktig når du løper, og eventuelt å tøye mellom intervallene?
Fjonana Skrevet 28. mai 2010 #3 Skrevet 28. mai 2010 Det kan være at du ikke får nok oksygen til musklene (dvs. melkesyre). Pass på å ikke pushe deg selv for mye i starten. Begynn rolig. Når du puster prøver du å puste ett innpust og to kjappe ut, da får du ut mer oksygen og inn mer "frisk" luft. ELLER du må ut å handle deg nye sko! Lykke til
hilli Skrevet 31. mai 2010 #4 Skrevet 31. mai 2010 Jeg hadde samme problemet tidligere, helt forferdelig. Formen min var ikke spesielt god og jeg trente intervaller for å forbedre kondisen. Til slutt orket jeg ikke de tunge bena lenger og ga opp å prøve å holde progresseen i treningsprogrammet. I stedet trente jeg med komfortabel intensitet så lenge som jeg orket (om det så bare var 10 min). Etter hvert så ga det seg, og nå er både kondisen og treningsgleden mye bedre. Jeg tror kanskje at jeg ble litt overtrent selv om jeg nesten ikke trente i forhold til mange andre, formen var som sagt veldig dårlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå