Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det er varmt, slik det en skjelden gang er i Norge om sommeren, er jeg plaget med kraftig svetting, spesielt om jeg er i bevegelse. Finnes det solbeskyttelsesprodukter som holder selv når man svetter, men ikke inneholder ødelegger huden?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Cliniderm fra apoteket er god:)

Skrevet

Jan marini Antioxidant daily face protectant spf 30 waterproof. Bak på flaska står det "Very water resistant. Retains spf after 80 minutes of perspiring or water activity"

veldig fornøyd med denne. Jeg har min med litt farge men den fåes uten farge også. Kjøpte min på prettyskin4less.com

Gjest Raggy
Skrevet

Jan marini Antioxidant daily face protectant spf 30 waterproof. Bak på flaska står det "Very water resistant. Retains spf after 80 minutes of perspiring or water activity"

veldig fornøyd med denne. Jeg har min med litt farge men den fåes uten farge også. Kjøpte min på prettyskin4less.com

Litt i tvil på at denne er bra... http://www.cosmeticsdatabase.com/product/280615/Jan_Marini_Antioxidant_Daily_Face_SPF_30_Tinted_Sunkissed_Bronze/

Gjest Raggy
Skrevet

Fungerer utmerket for meg iallefall! Jeg blir ekstremt fort solbrent og fregnete men med denne blir jeg ikke det. Gir nok fukt,er ikke fet og blank heller. Har ikke testet noen solkremer for ansikt som er bedre og jeg har testet en hel haug.

Ts ønsket tips til krem som ikke inneholder noe som kan ødelegge huden, derfor link.

At den funker for deg er bra men det var ikke derfor jeg la inn linken.

Vanskelig å finne en solkrem som er ok, jeg leser endel om Devita som inneholder mye sink, tror kanskje det kan være et godt valg. Devita finnes på Iherb, om den holder når en svetter veit jeg ikke.

Skrevet

Enig, en veldig bra solkrem/dagkrem :)

Skrevet

Ts ønsket tips til krem som ikke inneholder noe som kan ødelegge huden, derfor link.

At den funker for deg er bra men det var ikke derfor jeg la inn linken.

Vanskelig å finne en solkrem som er ok, jeg leser endel om Devita som inneholder mye sink, tror kanskje det kan være et godt valg. Devita finnes på Iherb, om den holder når en svetter veit jeg ikke.

Tenker det er værre å bli solbrent enn å smøre seg med denne. Naturlig solfaktor får man såvidt jeg vet kun i mineralsminke og jojobaolje? Særlig vannfast er det heller ikke.

Gjest Raggy
Skrevet

Tenker det er værre å bli solbrent enn å smøre seg med denne. Naturlig solfaktor får man såvidt jeg vet kun i mineralsminke og jojobaolje? Særlig vannfast er det heller ikke.

Sink skal være naturlig og bra, derfor jeg nevnte Devita.

http://www.iherb.com/Devita-Solar-Protective-Moisturizer-30-2-oz-60-gm/21363?at=0 ser du på innholdet så virker denne ok, jeg kan ikke forstå hvorfor Jan Marini skal bruke parfyme i hudpleieproduktene, det er ikk ok utifra min mening.

Skrevet (endret)

Jeg synes fortsatt La Roche Posay Anthelios med spf50+ er best til ansiktet, og disse solkremene har i tillegg kjemiske filtre som beskytter bedre mot UVA-stråling enn fysiske blokkere som sink kan gjøre. Tyvärr, for jeg foretrekker å bruke en krem med fysisk filter til daglig bruk, i hvertfall (Dermalogica Pure Light spf30), men denne er ikke særlig vannfast. Det er umulig å få alt. Solkremer fra salongmerkene er nok trygge for huden, men de fleste gir utilstrekkelig UVA-beskyttelse, og da er man i grunnen like langt.

Så for å gjøre en potensielt lang historie kort: La Roche Posay Anthelios, Vichy med spf 50+ (disse må testet for noen kan reagere på dem selv om jeg aldri har hatt problemer), evt. Avene, også fra apotek, som har en litt annen kombinasjon av filtre enn de to førstnevnte.

Endret av Honesty
Gjest Raggy
Skrevet

Jeg synes fortsatt La Roche Posay Anthelios med spf50+ er best til ansiktet, og disse solkremene har i tillegg kjemiske filtre som beskytter bedre mot UVA-stråling enn fysiske blokkere som sink kan gjøre. Tyvärr, for jeg foretrekker å bruke en krem med fysisk filter til daglig bruk, i hvertfall (Dermalogica Pure Light spf30), men denne er ikke særlig vannfast. Det er umulig å få alt. Solkremer fra salongmerkene er nok trygge for huden, men de fleste gir utilstrekkelig UVA-beskyttelse, og da er man i grunnen like langt.

Så for å gjøre en potensielt lang historie kort: La Roche Posay Anthelios, Vichy med spf 50+ (disse må testet for noen kan reagere på dem selv om jeg aldri har hatt problemer), evt. Avene, også fra apotek, som har en litt annen kombinasjon av filtre enn de to førstnevnte.

Riktig dette, eneste som er dumt er at jeg får masse småkviser av både LRP og Avene, derfor kan jeg ikke anbefale disse selv om besyttelsen er god.

Mulig jeg driver flisespikkeri men har lest så mye om solbeskytte og prøvd så mange ulike merker at jeg hele tiden lander tilbake på en krem med høyt sinkinnhold, dette sammen med c serum er den beste løsningen jeg har funnet uten at huden min får kviseutbrudd.

Jeg har forstått det slik at sink gir høy uva beskyttelse, er det rett?

Skrevet

Jeg tror ikke sinkoksid har høyere PPD enn ca 8-10 (ved spf 30, som er maks for rene fysiske filtre), men det er selvsagt bedre enn ingenting, men ikke nok for den som er disponert for pigmentflekker. Når det er sagt, synes jeg Dermalogica Pure Light spf30 er ganske god; det er egentlig en dagkrem for alle hudtyper, og i tillegg til spf 30 med høyt innhold av sinkoksid, inneholder den blant annet peptider og vitamin C. Den kommer i pumpeflaske, så innholdet forvares lufttett. Det eneste som jeg synes er litt dumt, er at den ikke gir særlig med fukt, og at den er litt seig i konsistensen.

Gjest Raggy
Skrevet

Jeg tror ikke sinkoksid har høyere PPD enn ca 8-10 (ved spf 30, som er maks for rene fysiske filtre), men det er selvsagt bedre enn ingenting, men ikke nok for den som er disponert for pigmentflekker. Når det er sagt, synes jeg Dermalogica Pure Light spf30 er ganske god; det er egentlig en dagkrem for alle hudtyper, og i tillegg til spf 30 med høyt innhold av sinkoksid, inneholder den blant annet peptider og vitamin C. Den kommer i pumpeflaske, så innholdet forvares lufttett. Det eneste som jeg synes er litt dumt, er at den ikke gir særlig med fukt, og at den er litt seig i konsistensen.

Den perfekte solkremen er jammen meg vanskelig å finne!

Devita solkremen har hele 14% sink mot MD sin som har ca 7%, vil ikke beskyttelsen øke når mengden sink i en krem blir høyere eller spiller det ingen rolle med tanke på uva?

Spør og graver jeg:)

Selv skal jeg teste en fra Syncroline spf 50 og ppd 30, håper virkelig huden min kan trives med den!

Gjest Raggy
Skrevet

Dermalogica her jeg glemt i jungelen av valg, gode produkter! Hvilken ppd har den du nevner?

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke, men det er en dagkrem med faktor, og ikke en solkrem. Med spf30 bør vel PPD sikkert være rundt 8-10, pga. fysiske filtre. Jeg synes den er OK til daglig bruk, og hvis det er sterk sol, velger jeg LRP.

Jeg er veldig glad i mye fra Dermalogica, og synes det er gode, pålitelige produkter. :)

Endret av Honesty
Skrevet

Sink skal være naturlig og bra, derfor jeg nevnte Devita.

http://www.iherb.com/Devita-Solar-Protective-Moisturizer-30-2-oz-60-gm/21363?at=0 ser du på innholdet så virker denne ok, jeg kan ikke forstå hvorfor Jan Marini skal bruke parfyme i hudpleieproduktene, det er ikk ok utifra min mening.

Hvis man ikke tåler parfyme så må man uansett styre unna selvfølgelig. Denne kremen er svakt parfymert. Jeg synes faktisk den lukter litt som frukt.

Skrevet

Takk for tips og info! Har sett på den fra Jan Marini på prettyskin4less, og en fra SkinCeauticals jeg fant på samme side som virker lovende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...