lille_lam Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Har tenkt å prøve å slutte å røyke(igjen) Vil gjerne høre fra dere som har klart å slutte. Hvordan klarte dere å bli kvitt røyken? Hvilke metoder brukte dere?
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Jeg kjøpte Nicotinell tyggis, kikket på den en uke og to til jeg kjente at jeg var klar, at dagen var kommet. Hadde en ca 6 tyggis til dagen de første par uker, og reduserte det ned til en etter frokosten etter det. Jeg synes det gikk over all forventning. Jeg hadde røyket i 11 år, og har nå vært røykfri i snart 6 mnd!
Sugerøret Skrevet 28. mai 2010 #3 Skrevet 28. mai 2010 (endret) Brukte champix og er i dag røykfri Ikke vært lett gitt med masse bivirkinger av tabletten og abstinenser osv.MEN... jeg har klart det (kjempestolt hehe) Jeg hadde røyka i 26år og vært røykfri nå 6mnd Dessuten brukt slutta.no til å hente insipirasjon og høre andres historier. Endret 28. mai 2010 av Kårky
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Bestemte meg for en dato flere mnd i forveien, røyket helt som vanlig til siste røyk. Dagene var slitsomme men det gikk overraskende fint. Brukte også slutta.no en del i begynnelsen samt quit counter som motivasjon. I tillegg til en fantastisk samboer som støttet meg mye. Har vært røykfri i 10 mnd nå.
Gjest Syringa_Lilac Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 Kutta tvert, gav tobakken min til sambo og har ikkje røykt siden.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2010 #6 Skrevet 28. mai 2010 Jeg kuttet ut ved hjelp av sterk vilje og nikotinell. Prøv for all del å unngå Champix.
Pjukset Skrevet 28. mai 2010 #7 Skrevet 28. mai 2010 Jeg sluttet på dagen. Hele røykestoppet var ganske impulsivt, tenkte en dag "kanskje jeg skal slutte å røyke",og uka etter stumpet jeg røyken. Jeg hadde røyka i 15 år. Jeg sørget for å holde meg opptatt, og jeg unngikk venner som røyka, samt festing i en periode. Jeg brukte ingen hjelpemiddler. Ble suget for stort gikk jeg en tur i skogen, trente, rydda i skapet, ja hva som helst for å holde meg i aktivitet. Det tok ikke så veldig lang tid (et par uker) før luktesansen min kom sterkt tilbake, og lukten av andre som nettopp hadde tatt en røyk gjorde meg så kvalm at resten av røykestoppet ble lett. Ikke faen om jeg ville lukte så jævlig. Har vært røykfri i snart 4 år. Til sammenligning, jeg sluttet å spise sukker også, og det var mye lettere å stumpe røyken!
lille_lam Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 28. mai 2010 Brukte champix og er i dag røykfri Ikke vært lett gitt med masse bivirkinger av tabletten og abstinenser osv.MEN... jeg har klart det (kjempestolt hehe) Jeg hadde røyka i 26år og vært røykfri nå 6mnd Dessuten brukt slutta.no til å hente insipirasjon og høre andres historier. Hei, Jeg brukte også Champix, men fikk en del uheldige bivirkninger så jeg kunne ikke fortsette..Var også innom slutta.no. Tror jeg først skal sette meg en sluttdato fram i tid også må jeg lese meg litt opp på hvilke hjelpemidler som kan hjelpe meg. Har prøvd plaster (det fungerte ikke for meg), men nikotintyggis hjelper, det er bare så dyrt. Selv om røyken helt sikkert er dyrere..
lilljan Skrevet 28. mai 2010 #9 Skrevet 28. mai 2010 to blå på en graviditetstest gav meg all motivasjon jeg trengte. Jeg røykte noen røyk på fest etter det, men det smakte rett og slett jæ..... etter 1 år røykfri. Lykke til med røykeslutten. For meg hjalp det faktisk å ha røyk i hus at det var tilgjenglig, men at jeg ikke skulle ha. Jeg ble mer stresset hvis jeg ikke hadde tilgang :klø:
Gjest Sami Skrevet 29. mai 2010 #10 Skrevet 29. mai 2010 Jeg brukte champix og klarte å slutte. Kjenner meg selv såpass og vet at jeg ikke ville klart det uten hjelp. Hadde røyket i over 20 år, stor røyker,og var redd jeg ikke skulle klare det. Men pillene tok vekk abstinensene, og jeg gjorde om vanene og dermed var det gjort. Noen bivirkninger i form av kvalme og svimmelhet var det en stund, men det klarte jeg å leve med. Liten pris å betale for et røykfritt liv, følte jeg. Lykke til
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #11 Skrevet 29. mai 2010 men nikotintyggis hjelper, det er bare så dyrt. Selv om røyken helt sikkert er dyrere.. Jeg kjøper nicotinell på Rema 1000, 180 kr for en eske tyggis med 96 stk i.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #12 Skrevet 29. mai 2010 Har tenkt å prøve å slutte å røyke(igjen) Vil gjerne høre fra dere som har klart å slutte. Hvordan klarte dere å bli kvitt røyken? Hvilke metoder brukte dere? Gynekologen min sa: "det er ikke på tide å slutte og røyke da?" (vi prøver å få barn, og røykeslutt kan hjelpe). Den dagen satte jeg meg en dato ca 14 dager fram i tid. Frem til den datoen røykte jeg som normalt, og min siste røyk tok jeg rett før jeg la meg om kvelden, og jeg tenkte litt over ting og gledet meg til å bli røykfri. Har ikke smakt en sigarett siden den dag, et og et halvt år siden. Jeg vet ikke helt hva som skjedde, men da gyn sa det til meg fikk jeg en slags ro over meg, og jeg tenkte at ja, nå er det på tide å slutte. Og jeg har prøvd å slutte mange ganger før uten å klare det. Brukte ingen substitutter.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #13 Skrevet 29. mai 2010 Jeg bare sluttet. Røykte mye, var lei av å røyke. Leste "Endelig ikke-røyker". Det er fire år siden og jeg har aldri hatt lyst på røyk siden, faktisk.
page Skrevet 29. mai 2010 #14 Skrevet 29. mai 2010 Den enkleste metoden må være å aldri begynne å røyke!
Gjest Krizzy Skrevet 30. mai 2010 #15 Skrevet 30. mai 2010 Jeg ble gravid Men gangen før der var det vinter. Slippe å gå ut i kulden var kjempemotivasjon. Kledde på meg lite klær, akkurat passe nok til å gå ute i luften, men ikke nok til å stå stille i fem minutter :gjeiper: Funket sabla godt! Samtidig har jeg en aktiv, stressende jobb så hadde noe å fungere hodet mitt på.
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #16 Skrevet 30. mai 2010 Leste "endelig ikke-røyker". Utsatte røykesluttet i flere uker, til jeg var sikker på at jeg var helt klar. Hadde nesten begynt å hate røyken de siste dagene. Tok ulekre bilder av meg selv mens jeg tok den siste røyken. Hadde vært storrøyker (minimum 30 om dagen) i 18 år. Det er over 2 år siden nå.
Sekretæren Skrevet 30. mai 2010 #17 Skrevet 30. mai 2010 Jeg bestemte meg for en dato, og så sluttet jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå