Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Snikleste dessverre på meldingene på innboksen på facebook til kjæresten min mens han vare ute en tur, og fant ut at han har skrevet melding til ei dame. sto bla. "tenker litt for mye på deg" "tror du vi ville fungert i hverdagen?" "er litt usikker på meg selv om dagen"... hun svarte bare unnvikene i grunn.. Nå er jeg usikker på hva jeg gjør videre.. faen ass, er hos typen nå, er bare så sint men vil ikke ta opp temaet før ungen har sovna. hva skal jeg si??? skal jeg innrømme jeg leste på facebooken hans?? åh, jeg er så lei meg, trodde virkelig dette var drømmetypen. ut i fra meldingene er jeg usikker på om det faktisk har skjedd noe mellom dem, men at han er litt betatt av henne er sikkert og visst! meldingene var fra 10. mai.... hva gjør jeg???
Wildlily Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Vær ærlig med ham, men ikke anklagende. Ikke bli sint og vis heroisk mot og selvkontroll. Mist heller kontrollen sammen med ei venninne senere når du har fått vite sannheten. Hva har han skrevet i disse meldingene? Hvor lenge har dere vært sammen?
FoxyFish Skrevet 27. mai 2010 #3 Skrevet 27. mai 2010 Huff, det var leit å høre! Jeg tror i alle fall det beste for deg vil være å klare å roe deg ned så mye du kan, og så ta det opp med ham når ungen sover. Du må vel forklare at du så dette på Facebook, og at han blir nødt til å snakke. Det at du snikleste er egentlig ikke relevant, tross alt. Tenk ut på forhånd nøyaktig hva du vil vite, og hvordan du kan reagere på ulike svar han gir. Er det slik at det finnes forklaringer du kan leve med og tilgi ham på grunnlag av, eller er løpet kjørt uansett? Jo mer du forbereder deg mentalt på samtalen, jo mer rasjonell vil den forhåpentligvis utarte seg. Masse lykke til!
Gjest MikeWaters Skrevet 27. mai 2010 #4 Skrevet 27. mai 2010 Har du først snoka så har du snoka, du kan jo ikke bare glemme det du har sett. Stå for det du har gjort, så får han stå for det han har gjort.
kriztine Skrevet 27. mai 2010 #5 Skrevet 27. mai 2010 Snikleste dessverre på meldingene på innboksen på facebook til kjæresten min mens han vare ute en tur, og fant ut at han har skrevet melding til ei dame. sto bla. "tenker litt for mye på deg" "tror du vi ville fungert i hverdagen?" "er litt usikker på meg selv om dagen"... hun svarte bare unnvikene i grunn.. Nå er jeg usikker på hva jeg gjør videre.. faen ass, er hos typen nå, er bare så sint men vil ikke ta opp temaet før ungen har sovna. hva skal jeg si??? skal jeg innrømme jeg leste på facebooken hans?? åh, jeg er så lei meg, trodde virkelig dette var drømmetypen. ut i fra meldingene er jeg usikker på om det faktisk har skjedd noe mellom dem, men at han er litt betatt av henne er sikkert og visst! meldingene var fra 10. mai.... hva gjør jeg??? huff, kjipt å høre dette. Hvis jeg var i samme situasjon ville jeg ha spurt ham rett ut om han har noen andre på si? om han fortsatt er interessert i deg?.. han trenger ikke å vite at du har snoket på fb.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2010 #6 Skrevet 27. mai 2010 Du forteller ham at du har lest meldingene, at du er dypt såret og at du gjør det slutt. Fordi du ikke vil være sammen med en som ser deg som nummer to. Og så går du ut av livet hans.
FoxyFish Skrevet 27. mai 2010 #7 Skrevet 27. mai 2010 huff, kjipt å høre dette. Hvis jeg var i samme situasjon ville jeg ha spurt ham rett ut om han har noen andre på si? om han fortsatt er interessert i deg?.. han trenger ikke å vite at du har snoket på fb. Mest sannsynlig blir det et tema hvordan i alle dager hun lurer på det, og eventuelt hvor hun har det fra. Da blir det bare dumt å lyve.
Wildlily Skrevet 27. mai 2010 #8 Skrevet 27. mai 2010 Jepp, er best å være helt ærlig. Men ærlig og kontrollert når du tar det opp med ham. Blir det en urasjonell krangel av det så vil det bli slutt selv om du kanskje ikke ønsker det. Ofte greit å vite hele sannheten bak slikt, og det er det best å gjøre under siviliserte former uten roping og skriking.
Facepainter Skrevet 27. mai 2010 #9 Skrevet 27. mai 2010 Jeg er oppriktig overrasket over enkelte av innleggene her inne. Kan ikke tenke meg at menn hadde tenkt seg om så mange ganger før de stakk fra en kvinne om de var i samme situasjon som TS (og mange andre TSere). Han er jo selvfølgelig ingenting å samle på. Har han ikke vært utro enda kommer han til å være det neste måned, eller neste år.
Plutseliten Skrevet 27. mai 2010 #10 Skrevet 27. mai 2010 Han er jo selvfølgelig ingenting å samle på. Har han ikke vært utro enda kommer han til å være det neste måned, eller neste år. Helt enig! Det lover ikke godt.. Selv om han kanskje dropper denne dama og aldri går lengre med det vet du ikke i fremtiden. Forholdet deres vil kanskje være preget av usikkerhet og det faktum at du ikke kan stole på ham så mye du burde og ønsker.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2010 #11 Skrevet 27. mai 2010 Man lyver ikke hvis man unnlater å si at det var på facebook. Men da skal man ikke si at man har hørt det fra noen etc, da lyver man. Studer heller oppførselen ekstra nøye disse dagene,start med å utforske litt, spør ham om ting som om det er noe som plager ham, eller hva han syns om deg hvis det er lenge siden han har gitt deg komplimenter.
Wildlily Skrevet 27. mai 2010 #12 Skrevet 27. mai 2010 Men TS vet jo ikke om han har vært utro! Virker som han er forelsket og ikke blir gjengjeldt fra hun kvinnen han har sendt meld til. Det er lov å falle for andre mens man er i et forhold. Så lenge man ikke handler på det...
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #13 Skrevet 27. mai 2010 Men TS vet jo ikke om han har vært utro! Virker som han er forelsket og ikke blir gjengjeldt fra hun kvinnen han har sendt meld til. Det er lov å falle for andre mens man er i et forhold. Så lenge man ikke handler på det... men han har jo det, når han lurer på hvordan de hadde fungert i hverdagen, da prøver han seg. jeg ville snakt med ham om det, men er veldig sikker på at jeg hadde slått opp.
Bringebærjenta Skrevet 27. mai 2010 #14 Skrevet 27. mai 2010 Men TS vet jo ikke om han har vært utro! Virker som han er forelsket og ikke blir gjengjeldt fra hun kvinnen han har sendt meld til. Det er lov å falle for andre mens man er i et forhold. Så lenge man ikke handler på det... Det virker jo som om han GJERNE vil handle på det når han lurer på hvordan de ville fungere sammen. Hade han fått muligheten så hadde han sikkert slått til. Han prøver jo opplagt å sjekke opp noen andre. TS skal vel ikke være samme med han når han prøver, men mislykkes?
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #15 Skrevet 28. mai 2010 Ts her! Huff, er fremdeles ganske lei meg og skuffa. Snakka med han om dette i går. Han innrømmet at han hadde blitt tiltrukket av henne først og at han hadde lurt på om det var mer enn vennskapelige følelser. Han påstår imidlertid at han fant ut at det kun er vennskapelige følelser han har ovenfor henne. Han sa de hadde snakket på "chaten" og hun hadde bedt han komme på besøk flere ganger, men at han hadde avslått, og han sverget på tro og ære at det ikke hadde skjedd noe mens de var på tur (de har felles vennegjeng) eller etterpå. Det at han er usikker var vist i forhold til meg. Vi har vært sammen i 4 mnd, og han synes det har vært en såpass stor forandring i livet (med tanke å at jeg har barn, så blir det naturlig nok slik! det var han klar over før han gikk inn i dette forholdet med meg). Han sier han føler seg ikke 100% engasjert i rollen som "stefar" men at han ønsker å bli en best mulig rollefirgur for sønnen min, men han har utselig blitt usikker på om han er klar for denne rollen. Jeg ga beskjed til han at jeg ikke kan være sammen med noen som er usikker, og at jeg ikke kan gå i flere uker å undre mens han er usikker. Da gjør jeg det heller slutt og får saken/mannen ut av verden. Men jeg hadde jo håpet da,...at det var oss to... Uff, ikke lett dette assa. Jeg føler meg besviket og det vil nok ta en stund før jeg evt. kan stole på han...
Gjest Dhanu Skrevet 28. mai 2010 #16 Skrevet 28. mai 2010 huff, kjipt å høre dette. Hvis jeg var i samme situasjon ville jeg ha spurt ham rett ut om han har noen andre på si? om han fortsatt er interessert i deg?.. han trenger ikke å vite at du har snoket på fb. Ja, det var feil av henne å snoke. Men nå er det jo betydelig verre det han har gjort! Ingen grunn til å nekte på hva kilden er, for diskusjonen de trenger å ta er atskillig mer grunnleggende enn at hun snoket. Dette var synd ts, men har du tenkt å forsøke å fortsette forholdet? For selv om det er helt akseptabelt å få følelser for andre selv om man er i et forhold, så har han jo faktisk handlet på dem når han sender henne slike meldinger på facebook. Jeg hadde sett dette som et svik. Selv om han nå sier at følelsene er "over", så endrer ikke det at han faktisk er villig til å handle på følelser for andre bak din rygg. At han er usikker på forholdet er ingen unnskyldning syns jeg. Da bør han gjøre det slutt med deg FØR han tester ut andres interesse. Syns dette var uredelig av ham, jeg.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2010 #17 Skrevet 28. mai 2010 Ts her! Huff, er fremdeles ganske lei meg og skuffa. Snakka med han om dette i går. Han innrømmet at han hadde blitt tiltrukket av henne først og at han hadde lurt på om det var mer enn vennskapelige følelser. Han påstår imidlertid at han fant ut at det kun er vennskapelige følelser han har ovenfor henne. Han sa de hadde snakket på "chaten" og hun hadde bedt han komme på besøk flere ganger, men at han hadde avslått, og han sverget på tro og ære at det ikke hadde skjedd noe mens de var på tur (de har felles vennegjeng) eller etterpå. Det at han er usikker var vist i forhold til meg. Vi har vært sammen i 4 mnd, og han synes det har vært en såpass stor forandring i livet (med tanke å at jeg har barn, så blir det naturlig nok slik! det var han klar over før han gikk inn i dette forholdet med meg). Han sier han føler seg ikke 100% engasjert i rollen som "stefar" men at han ønsker å bli en best mulig rollefirgur for sønnen min, men han har utselig blitt usikker på om han er klar for denne rollen. Jeg ga beskjed til han at jeg ikke kan være sammen med noen som er usikker, og at jeg ikke kan gå i flere uker å undre mens han er usikker. Da gjør jeg det heller slutt og får saken/mannen ut av verden. Men jeg hadde jo håpet da,...at det var oss to... Uff, ikke lett dette assa. Jeg føler meg besviket og det vil nok ta en stund før jeg evt. kan stole på han... Huff.. og så er det alltid det verste når de bruker ungene som argument.. mammahjertet får så vondt! Spar deg selv mer vondt og gjør ende på det. Mange menn der ute som digger barn og stoler 110% på seg selv og sine evner med barn, enten de kaller seg stefar eller bare er seg selv. (Den siste typen er aller best!) En mann som føler seg truet av ansvar og av barn er ikke noe å satse på.
Piper Skrevet 28. mai 2010 #18 Skrevet 28. mai 2010 Ts her! Huff, er fremdeles ganske lei meg og skuffa. Snakka med han om dette i går. Han innrømmet at han hadde blitt tiltrukket av henne først og at han hadde lurt på om det var mer enn vennskapelige følelser. Han påstår imidlertid at han fant ut at det kun er vennskapelige følelser han har ovenfor henne. Han sa de hadde snakket på "chaten" og hun hadde bedt han komme på besøk flere ganger, men at han hadde avslått, og han sverget på tro og ære at det ikke hadde skjedd noe mens de var på tur (de har felles vennegjeng) eller etterpå. Det at han er usikker var vist i forhold til meg. Vi har vært sammen i 4 mnd, og han synes det har vært en såpass stor forandring i livet (med tanke å at jeg har barn, så blir det naturlig nok slik! det var han klar over før han gikk inn i dette forholdet med meg). Han sier han føler seg ikke 100% engasjert i rollen som "stefar" men at han ønsker å bli en best mulig rollefirgur for sønnen min, men han har utselig blitt usikker på om han er klar for denne rollen. Jeg ga beskjed til han at jeg ikke kan være sammen med noen som er usikker, og at jeg ikke kan gå i flere uker å undre mens han er usikker. Da gjør jeg det heller slutt og får saken/mannen ut av verden. Men jeg hadde jo håpet da,...at det var oss to... Uff, ikke lett dette assa. Jeg føler meg besviket og det vil nok ta en stund før jeg evt. kan stole på han... jeg hadde nå blitt mer urolig, om mannen ikke var usikker. Med å være usikker, viser han at han forstår det ansvaret som medfølger med barn. Derfor forstår jeg ikke at du kan vurdere å avslutte forholdet, fordi du ikke vil ha en som er usikker. Selv om han har visst om barnet fra begynnelsen, er det ikke dermed sagt at man forstår hva det vil si å ha barn. Og da å være usikker, vitner om at han er moden og tenker seg godt om før han tar et slikt valg. Og de første månedene er man ofte veldig forelsket, og det er gjerne når den legger seg litt at man begynner å tenke. Og det er faktisk en veldig positiv egenskap i mine øyner, for soms agt så viser det at han forstår alvoret. Min mann gjorde akkurat det samme, og han valgte meg og mine barn. Men han var veldig usikker, og gikk amnge runder med seg selv før han bestemte seg. Selvfølgelig var det ikke en god tid for meg, men jeg respekterte at han måtte ha den tiden. Og han har vært som en far for de hele veien. Du må vurdere om du ønsker å fortsette, basert på det han eventuelt har gjort med den andre damen. Men jeg syns det er feil av deg å avslutte forholdet, fordi han er usikker på om han vil velge deg og pakken. Den tiden syns jeg du må gi han, for det er et stort ansvar å ta på seg andres barn, og da skal man ikke bare hoppe i det. En sunn reaksjon vil nå jeg si
Havbris Skrevet 28. mai 2010 #19 Skrevet 28. mai 2010 jeg hadde nå blitt mer urolig, om mannen ikke var usikker. Med å være usikker, viser han at han forstår det ansvaret som medfølger med barn. Derfor forstår jeg ikke at du kan vurdere å avslutte forholdet, fordi du ikke vil ha en som er usikker. Selv om han har visst om barnet fra begynnelsen, er det ikke dermed sagt at man forstår hva det vil si å ha barn. Og da å være usikker, vitner om at han er moden og tenker seg godt om før han tar et slikt valg. Og de første månedene er man ofte veldig forelsket, og det er gjerne når den legger seg litt at man begynner å tenke. Og det er faktisk en veldig positiv egenskap i mine øyner, for soms agt så viser det at han forstår alvoret. Min mann gjorde akkurat det samme, og han valgte meg og mine barn. Men han var veldig usikker, og gikk amnge runder med seg selv før han bestemte seg. Selvfølgelig var det ikke en god tid for meg, men jeg respekterte at han måtte ha den tiden. Og han har vært som en far for de hele veien. Du må vurdere om du ønsker å fortsette, basert på det han eventuelt har gjort med den andre damen. Men jeg syns det er feil av deg å avslutte forholdet, fordi han er usikker på om han vil velge deg og pakken. Den tiden syns jeg du må gi han, for det er et stort ansvar å ta på seg andres barn, og da skal man ikke bare hoppe i det. En sunn reaksjon vil nå jeg si Er veldig enig med deg Piper. Jeg ser heller ikke usikkerheten som noe negativt, siden han må ha lov til å "kjenne på" hvordan han vil vil finne sin plass i et forhold til en kvinne som har et barn. Dette er en ny rolle for ham, og den rollen kan han ikke hverken bli kjent med eller vurdere før han har fått prøvd den. TS - hvis du gjør det slutt med ham, og tenker at du skal finne en som er bedre, så risikerer du kanskje at du finner en ny, som også vil være like usikker på sin nye rolle, og da er du egentlig tilbake til start!
FoxyFish Skrevet 28. mai 2010 #20 Skrevet 28. mai 2010 (endret) Jeg er enig i at det at han går noen runder med seg selv angående eksempelvis ansvar for barn kan være positivt, men jeg kan ikke skjønne at dette kan legitimere at han har prøvd å sjekke opp en annen. Man bør jo kunne gjøre seg opp en mening rundt hans ståsted i dette forholdet uten å gå utenfor det. Edit: skrivefeil. Endret 28. mai 2010 av FoxyFish
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå