Gå til innhold

Børsebærere

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Bruker du å gi penger når det kommer folk med børse på døra for å samle inn penger til diverse saker?

Og hvor mye bruker du å gi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Børse?? :klø:

:fnise:

Skrevet

Hvis de står der med børse tror jeg ikke jeg tør annet enn å punge ut, gitt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Børse??? om de truer med å skyte så kanskje... (men har vært heldig å ikke opplevd det enda :gjeiper:

Bøssebærere - kommer ann på saken, ofte gir jeg bare småpenger. Er det noe jeg er interessert i å støtte gir jeg 100 kr. (men støtter flyktninghjelpen, og synes ikke jeg trenger å gi til alle som dukker opp...)

Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

Niks, har aldri kontanter på meg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det væpnet ran det er snakk om?

Skrevet

Børse??? om de truer med å skyte så kanskje... (men har vært heldig å ikke opplevd det enda :gjeiper:

Bøssebærere - kommer ann på saken, ofte gir jeg bare småpenger. Er det noe jeg er interessert i å støtte gir jeg 100 kr. (men støtter flyktninghjelpen, og synes ikke jeg trenger å gi til alle som dukker opp...)

må i grunnen bare skrive under på denne, hehe...

vi bor så uggent til, at om noen som har giddet å kreke seg helt ut hit fortjener de vel egentlig å få noe, men det er sjelden jeg har penger på meg, man bruker jo nesten alltid plastikk nå for tiden.

Skrevet

Jeg har sjelden kontanter liggende, så da blir jeg kanskje nødt til å ofre sølvtøy og klokke. Håper jeg aldri kommer til å oppleve det!

Skrevet

Dersom noen hadde kommet med en børse og banket på her hadde jeg ikke tord noe annet. :fnise:

Hadde de kommet med en bøsse hadde jeg puttet oppi noen mynter om det f.eks var innsamling til idrettslag eller lignende.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Herlig at alle MÅ kommentere den åpenbare skrivefeilen fremfor å faktisk tolke seg direkte frem til budskapet, unngå å være en jævla sopp og faktisk svare på trådens spørsmål.

Skrevet

:skratte:

Ja, hvis folk ringer på døren og har en børse er det klart jeg gir dem alt jeg har, livet mitt får de ikke.

Har alltid støttet TV-aksjonen, utenom det har jeg faktisk ikke hatt så mange bøssebærere på døren (men jeg pleier å gi litt når det er sånne "støtt kreftsaken"-lapper ved kassen i butikken).

Skrevet

haha =) joda alle forstod nok hva som mentes, men er det feil å ha litt humor da ? =) Er jo ikke stygt ment.. var jo ganske artig.

Men nei, jeg har omtrent aldri kontanter så det blir lite penger fra meg.

Skrevet

Jeg gir til TV-aksjonen, alt etter hvor mye jeg har i lommeboka og/eller hvilken sak pengene går til, men ikke ellers.

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg pleier å gi dersom ikke det ser ut som svindel. Er det tv-aksjonen eller lignende som jeg vet at pengene kommer fram dit de skal så gir jeg en hundrelapp eller to.

Skrevet

Herlig at alle MÅ kommentere den åpenbare skrivefeilen fremfor å faktisk tolke seg direkte frem til budskapet, unngå å være en jævla sopp og faktisk svare på trådens spørsmål.

Ooooohhh så sinna vi er :kose: '

Lo godt av denne tråden :ler:

De eneste bøssebærerene jeg støtter er tvaksjonen sine.

Gikk med bøsser for en organisjon for en 7 års tid siden og der var det mye snusk. Bøssene ble tømt og telt av sjefen for oranisasjonen i den dyre bilen hans (med innebygde skjermer i nakkestøtten) mens bøssebæreren satt i baksete eller sto utenfor og ventet. Ingenting ble skrevet ned og i lønn fikk mann 25% (hvem vet om det egentlig var det vi fikk) rett fra bøssen. Så jeg stoler rett og slett ikke på andre enn tvaksjonen. (jeg vet at alle ikke er sånn men jeg kan ikke vite hvilke som er det så jeg velger å ikke gi)

Skrevet

Jeg både går med bøsse og gir penger til litt større organisasjoner, eksemlpelvis kreftforeningen, kirkens nødhjelp og tvaksjonen. Da er det mindre sjanse for snusk ved opptelling osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...