Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Kunne du tenkt deg å vært på ei nudiststrand eller vært på ferie i en nudistby (tar jeg ikke feil så er det en i Frankrike)? Og hvis du har, hvordan var det? Og hvordan oppførte folk seg? Bare et spørsmål. Jeg har så vidt jeg vet ikke ingen planer å dra på ei nudiststrand.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Ja, det kunne jeg godt tenkt meg, men har ikke vært det.
Gjest strykebrett Skrevet 27. mai 2010 #3 Skrevet 27. mai 2010 Kunne godt tenkt meg å dra på nudiststrand. Jeg liker godt å være naken, har nesten aldri på meg klær når jeg er hjemme, så det hadde passet meg ypperlig. Feriekoloni er ikke en ferieform som passer meg så godt, er mest glad i storbyferier, så jeg tror ikke jeg ville dratt på nudistferie.
Havbris Skrevet 27. mai 2010 #4 Skrevet 27. mai 2010 Har vært på naturiststrender i Norge og Croatia. Hvordan folk oppførte seg? Tja - slik folk vanligvis oppfører seg på en strand: soler seg, bader, sover, spiser, prater, leser, hører musikk og spiser is. Hvordan det var? Veldig avslappende.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #5 Skrevet 27. mai 2010 Er det ikke flaut å stå der helt naken med det motsatte skjønn da?
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #6 Skrevet 27. mai 2010 Er det ikke flaut å stå der helt naken med det motsatte skjønn da? Neida, ikke for meg, som har store pupper, fin fasong og er slank. Men jeg ser jo litt på de andre, så jeg regner med de ser på meg også. Jeg ser jo hvor stort utstyr mennene har f.eks, og det legger jo føringer for hvem jeg prøver meg på om kvelden. Men ellers tenker jeg ikke noe på det å være naken.
Gjest Syringa_Lilac Skrevet 28. mai 2010 #7 Skrevet 28. mai 2010 Kunne du tenkt deg å vært på ei nudiststrand eller vært på ferie i en nudistby (tar jeg ikke feil så er det en i Frankrike)? Nei.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 28. mai 2010 #9 Skrevet 28. mai 2010 Neida, ikke for meg, som har store pupper, fin fasong og er slank. Men jeg ser jo litt på de andre, så jeg regner med de ser på meg også. Jeg ser jo hvor stort utstyr mennene har f.eks, og det legger jo føringer for hvem jeg prøver meg på om kvelden. Men ellers tenker jeg ikke noe på det å være naken. Jeg håper dette var ironisk ment, hvis ikke har du helt misforstått meningen med nudiststrender. Der skal man kunne være naken uten at det er noe seksuelt i det. Det er fint å være på nudiststrand, der de har forstått det med nudisme - sol på hele kroppen.
Teriyaki Skrevet 28. mai 2010 #10 Skrevet 28. mai 2010 Hmm..Usikker på om jeg ville likt det. Men har ikke problemer med å sole meg toppløs, er bare bikinitrusa jeg gjerne vil beholde. Dessuten har jeg ikke behov for å omgi meg med en hel nakne mennesker, så..
Miss Puddel Skrevet 28. mai 2010 #11 Skrevet 28. mai 2010 (endret) Jeg er vokst opp med foreldre som var naturister, og har selv tilbragt mange sommere på naturistcampinger også som voksen. Denne anonym bruker her som skriver at det er greit om man bare er flott i fasongen, og så vet man hvem man skal sjekke opp har tydeligvis aldri vært på en naturistplass. For det første er vel det få steder man er flinkere til å se den man snakker med i øynene og ikke glane på kroppen til noen! folk som synlig glaner på folk blir bortvist fra slike steder! Det er jo ikke sjekkesteder, men en arena for å kunne få sol på hele kroppen og slippe å ha på seg ekkelt og vått badetøy. Og dermed er det vel få steder jeg har sett så mange varianter av menneskekroppen heller. Dit kan folk som er så store at de ikke FÅR tak badedraker, stomi-opererte, hengeromper og slengpupper, og mannfolk med mager som henger nedenfor tisseluren så de ser ut som damer, og INGEN BRYR SEG! For meg var det et fantastisk sted å tilbringe barndom og pubertet, for man lærer så mye bedre at "den perfekte" kroppen er en illusjon. Og at man ikke trenger å leve opp til den illusjonen. Og det er rart hvor usexy et slikt sted er, for det er rart hvor mye mer spennende en kropp er når den er pent innpakket i en snerten badedrakt enn når den kun er i ført valker og hår. En snerten mannerompe er mye mer snerten når den er iført en badeshort som sitter fint og overlater litt til fantasine, enn når den kun er iført hår og en og annen kvise. som en venn fra tiden vi hadde vogn på naturist plass så fint sa det om en gang han hadde vært på "tekstil-stranda" på Huk i Oslo. "Det var så mange pent innpakkede pupper og dameromper der at jeg ble helt utslitt, jeg måtte gå inn på fristranda for å slappe av jeg..." Når det er sagt var dette beskrivelser av norske naturist-strender. Jeg har vært på utenlandske også, og fant vel de litt merkeligere, med sine pene restautranter, med pent antrukne kelnere og servitriser som serverte nakne mennesker. Jeg synes det kan være naturlig å sole seg og bade naken, men å spise varm mat uten klær, det faller meg unaturlig. også å tilberede den, og å handle den. Og i utlandet med hyller med uinnpakkede bakeervarer i rompehøyde når folk handler i brutikken uten klær, det blir bisarrt og uapetittelig for meg. Endret 28. mai 2010 av Miss Puddel
Vera Vinge Skrevet 28. mai 2010 #12 Skrevet 28. mai 2010 (endret) Jeg var masse på naturiststrender i oppveksten (samt innendørs bading hver uke om vinteren), men ikke siden jeg nådde puberteten. Kunne ikke i utgangspunktet tenke meg å oppsøke slike strender i dag, selv om jeg ikke har noen negative minner til det. Opplevde det som hvilke som helst andre strender, bare at folk ikke hadde klær på seg. Har følelsen av at stemningen ofte er mer avslappet på slike strender, og at det ikke er det samme kroppsfokuset som på vanlige strender. Har hørt flere si at de er mer komfortable med kroppen sin der, fordi det ikke er like kroppsfiksert, at folk der er mer opptatt av det naturlige (som jo også ligger i det å ikke ta på seg klær for å bade). Tror faktisk også at å vokse opp i et slikt miljø har bidratt til at jeg har fått et avslappet forhold til kroppen min, selv om andre ting selvsagt også har spilt inn. Endret 28. mai 2010 av Vera Vinge
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå