Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på ni ønsker seg skateboard, så jeg lurer på om noen vet noe om hva slags brett som er passe for en nybegynner.

Regner med at han også bør ha hjelm, albue- og knebekyttere?

Hvor mye må jeg ut med for herligheten, og hvor er det greiest å kjøpe? (Oslo/nett)

På forhånd takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man trenger vel ikke kjøpe noe avansert til en 9 åring.

Kan begynne med brett fra lekebutikken?

Eller så får du dra innom en skatebutikk og kjøpe noe av det billige der.

Eller se på junkyard.no, boardshop.no (der har de komplette skateboard) og formatshop.no :)

Det dyreste og beste er hvert fall ikke nødvendig med det første.

Og beskyttelse må så klart til, hjelm, albue-og knebeskyttere ;)

Skrevet

Har du XXL i nærheten. Hvis gutten din er bare 9 år trenger han nok ikke noe profft brett med en gang. Jeg var veldig aktiv på skateboard da eg var yngre og jeg hadde et brett fra en lekebutikk og det virka ganske greit en god stund, men det var av den litt dyrere typen. Ikke kjøp vilket som helst brett på lekebutikker fordi er vanligvis kjempe dårlig, jeg var heldig at jeg fant et bra et.

På XXL har de skateboard og det tror jeg er greit nok. Det finst også skateboard butikker som du kan finne online. Jeg vet ikke om noen som jeg kommer på, men hvis du googler det finner du det sikkert.

Hjelm, albue og knebeskyttelse er en god idé. I alle fall til å begynne med. Om han aldri har stått før kan det bli litt knall og fall. Men det er bra han vil begynne nå.. da har han faktsik en sjanse til å bli flink. ;)

Skrevet

Vil anbefale å kjøpe et billig på clahs olsen eller lignende, til under 200-lappen først. Om interessen fortsatt er der om et par år, er det bedre kjøpe et skikkelig brett da. Vi kjøpte et ordentlig brett i liten størrelse til min nå, etter at han hadde stått et par år, og det kostet 1000kr, så det er ganske dyrt.

http://www.shittm.com/index.cfm?tmpl=butikk&a=list&b_kid=153146&default_kid=191219

var et fra dette merket vi kjøpte. Solid brett, lillemann er meget fornøyd.

Skrevet

Jeg hadde et brett fra en lekebutikk til 200-300 kroner da jeg var i den alderen, senere kjøpte jeg en ferdigpakke til ca. 1000 kroner på en skateboardbutikk. Det meste er vel bra i starten, så lenge det triller greit og ikke går i stykker etter en tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...