Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 ...både mat, klær, møbler og hus og slikt? Hadde bare vært så lett å bare gå til p****bay.org og bare lastet ned en 7 stjernes middag jeg ikke trengte å spise opp, de beste og nyeste merkeklærne, en ny pc og et hus til 20 millioner, og det helt gratis.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #3 Skrevet 27. mai 2010 Du er ikke tilfeldigvis av gresk slekt vel? Ikke som jeg vet om. Hvordan det?
aluminium Skrevet 27. mai 2010 #4 Skrevet 27. mai 2010 Hehe, jeg bare gjettet med bakgrunn i din økonomiske "kunnskap". Det sier vel seg selv at alt ville bryte sammen ganske kjapt om man kunne piratkopiere alt man ønsket her i verden. Hvilke insentiver ville man da ha for å slite seg gjennom mange års utdanning, skaffe seg kunnskap, utvikle nye ting, tjene penger osv?
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #5 Skrevet 27. mai 2010 Vel, nå var jeg ikke helt seriøs da, men tenk så deilig det hadde vært å bare lastet ned et hus. Spesielt om jeg var den eneste da Men tenk å gå med klær med en spryware i, eller mat med virus i?
aluminium Skrevet 27. mai 2010 #6 Skrevet 27. mai 2010 Det er da du har Mac slik at du slipper slikt tull og tøys...
Gjest Psiv Skrevet 27. mai 2010 #8 Skrevet 27. mai 2010 Det er da du har Mac slik at du slipper slikt tull og tøys... Samtidig med at du slipper problemet med valgfrihet
aluminium Skrevet 27. mai 2010 #9 Skrevet 27. mai 2010 Samtidig med at du slipper problemet med valgfrihet Slipper valgfrihet? Hva er det du insunierer? Meg bekjent er det vel kun en Mac som kan kjøre alle OSer i dag...
Gjest Psiv Skrevet 28. mai 2010 #10 Skrevet 28. mai 2010 Slipper valgfrihet? Hva er det du insunierer? Meg bekjent er det vel kun en Mac som kan kjøre alle OSer i dag... Tja.... Har du noensinne kommet over diskusjoner på nett ang programmer og funksjoner? Hvor ofte har du hørt "funker den på mac" i forhold til "funker den på pc"? Mac er elendig når det gjelder programstøtte, og det er dyrt og vanskelig å oppgradere en mac. Designet er sikkert fint det, men man har ca 9 mac-modeller å velge mellom, hvorav alle koster avsindig mye penger, mens man derimot kan få en pc i alle slags varianter for langt mindre (og den vil sannsynligvis være langt kraftigere). I tillegg er mac veldig snevert når det gjelder hvilke accessories/gadgets som aksepteres, mens med en pc funker absolutt alt. Ergo, liker man valgfrihet, så velger man pc
aluminium Skrevet 28. mai 2010 #11 Skrevet 28. mai 2010 Tja, dere som har hatt PC hele deres liv og prøvd en Mac noen timer, eller beste fall en uke, har virkelig ingenting dere skulle ha sagt. Jeg har hatt Mac de siste fem årene nå, og har til dags dato aldri hatt problemer med manglende programvare. Det har derimot vært andre veien, at jeg har programvare på Macen som jeg virkelig savner på PCen, uten at jeg kommer på noe i farten. Det begynner å bli en stund siden jeg brukte PC noe særlig... Når det gjelder oppgraderinger så kan jeg til dels være enig, men for å være helt ærlig så trenger de færreste å oppgradere noe særlig annet enn RAM og HDD, og det er like enkelt og billig som med alle andre maskiner. Grafikkort er det nok verre med, selv om jeg er litt usikker på om du faktisk kan skifte dem selv på iMacene nå. Det er jeg litt usikker på. Skulle man trenge å oppgradere andre ting, så er kanskje enklere å selge maskinen, noe dere med Windowsbokser sikkert ikke tenker på. Macen holder seg relativt veldig godt i pris, og det å kvitte seg med en ett år gammel Mac koster deg faktisk ikke så fryktelig mye i verditap. Det at en Mac er dyrere enn en PC med tilsvarende HW-specs kan så være, men hvor mange av disse maskinene har solidt aluminiumschassi, bakgrunnsbelyst tastatur, touchpad i glass osv? Ingen såvidt jeg kjenner til, og selv om det ikke kan måles på en benchmark, så har det en del å bety. Touchpadene på Macene er utrolig mye bedre enn tilsvarende maskiner, og byggekvaliteten er mye bedre. Jeg kunne fortsatt mye lengre, men jeg tror du skjønner hva jeg mener. Windows kontra Mac er et behovsspørsmål, og slik jeg ser det så er Windows nesten begynt å bli for spesielt interesserte. Macen dekker nå nesten "alle" behov...
Gjest Psiv Skrevet 28. mai 2010 #12 Skrevet 28. mai 2010 Tja, dere som har hatt PC hele deres liv og prøvd en Mac noen timer, eller beste fall en uke, har virkelig ingenting dere skulle ha sagt. Jeg har hatt Mac de siste fem årene nå, og har til dags dato aldri hatt problemer med manglende programvare. Det har derimot vært andre veien, at jeg har programvare på Macen som jeg virkelig savner på PCen, uten at jeg kommer på noe i farten. Det begynner å bli en stund siden jeg brukte PC noe særlig... Når det gjelder oppgraderinger så kan jeg til dels være enig, men for å være helt ærlig så trenger de færreste å oppgradere noe særlig annet enn RAM og HDD, og det er like enkelt og billig som med alle andre maskiner. Grafikkort er det nok verre med, selv om jeg er litt usikker på om du faktisk kan skifte dem selv på iMacene nå. Det er jeg litt usikker på. Skulle man trenge å oppgradere andre ting, så er kanskje enklere å selge maskinen, noe dere med Windowsbokser sikkert ikke tenker på. Macen holder seg relativt veldig godt i pris, og det å kvitte seg med en ett år gammel Mac koster deg faktisk ikke så fryktelig mye i verditap. Det at en Mac er dyrere enn en PC med tilsvarende HW-specs kan så være, men hvor mange av disse maskinene har solidt aluminiumschassi, bakgrunnsbelyst tastatur, touchpad i glass osv? Ingen såvidt jeg kjenner til, og selv om det ikke kan måles på en benchmark, så har det en del å bety. Touchpadene på Macene er utrolig mye bedre enn tilsvarende maskiner, og byggekvaliteten er mye bedre. Jeg kunne fortsatt mye lengre, men jeg tror du skjønner hva jeg mener. Windows kontra Mac er et behovsspørsmål, og slik jeg ser det så er Windows nesten begynt å bli for spesielt interesserte. Macen dekker nå nesten "alle" behov... Mac er altså en all-round-maskin som ser pen ut? "Behov" er faktisk noe helt annet enn "valgfrihet", som er det jeg snakker om.. Jeg vil ha muligheten til å bestemme hvordan maskinen min skal være, ned til den minste detalj. Inkludert grafikkort. Jeg vil kunne bruke software og gadgets som ikke er "godkjent" av Apple. Jeg liker monsterpc'er som spiser de nyeste spillene til middag. Jeg tror du egentlig kan gjette deg frem til at jeg er en gamer Mulig Mac er en fin maskin om man bruker pc'en til enkle ting, og jeg vet også at folk som driver med design/musikk/andre kreative ting synes at mac er best (selv om jeg synes min Wacom går utmerket overens med pc'en min). Men hvis man vil ha en barsk maskin, så skaffer man seg en pc
aluminium Skrevet 28. mai 2010 #13 Skrevet 28. mai 2010 Ja, klart det er de som ønsker å bestemme alt selv, og vær så god. Jeg er ikke interessert i det. Jeg ønsker heller å kjøpe et stabilt produkt som funker, og med Intel-prosessorer så er det faktisk begynt å bli skikkelig kraft, selv i de bærbare, i7 2,66Ghz, SSD osv. er ikke så værst. Jeg selv er ingen gamer, men setter pris på at den ikke er håpløs til Photoshop, Lightroom osv. Som hobbyfotograf er det rimelig kjedelig å sitte og vente på alt mulig. Det at Apple må godkjenne alle programmer, hvor i alle dager har du det fra? Det gjelder vel for iPhones som ikke er jailbreaket, men Macen er like fri sånn sett som Windows. Kan du være enig i at du er i mindretall som ønsker å bestemme maskinen din helt ned til minste detalj? Med det i bakhodet så ser ikke jeg det som urimelig å anta at en Mac er en relativt god all-round maskin ja. Det at de ser pene ut er en smakssak. Jeg personlig liker ikke designet de har nå for tiden. Jeg skulle gjerne heller hatt en MacBook Pro av forrige generasjon, de er utrolig mye penere, men det er en annen sak...
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #14 Skrevet 28. mai 2010 Altså: selv hvis alt ble digitalt, ville folk fortsette den evinnelige mac vs pc -diskusjonen.
Gjest Psiv Skrevet 29. mai 2010 #15 Skrevet 29. mai 2010 Egentlig så tror jeg at vi er ganske enige. Jeg mener også at mac er en fin maskin til den jevne pc-bruker. Men det jeg opprinnelig sa var at mac hadde langt færre valgmuligheter enn en pc Ps. Pc'er er ikke håpløse til photoshop. Både jeg og svogeren er særdeles ivrige photoshop-brukere, og vi sverger begge til pc! Men jeg ser ikke bort ifra at mac'er kanskje er enda mer photoshop-kompatible
Gjest Airi Chikako Skrevet 29. mai 2010 #16 Skrevet 29. mai 2010 (endret) Det er så deilig å bruke mac, den gjør det jeg forteller den og har aldri problemer med systemet <3 Den har vel sine begrensninger, men jeg har ikke behov for noe den ikke kan gi meg... Kjæresten sverger til PC, men hans behvo er jo helt andre en mine. Tenker at mac er bra for dem som ikke har behvo for å forme PCen etter sitt velbefinnende, mens de som er interessert i å skreddersy den litt mer, kommer lenger med en PC. Endret 29. mai 2010 av Airi Chikako
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå