Gå til innhold

På bussen...

Fremhevede innlegg

Skrevet

- Veldig store mennesker som tar mye plass

- Folk som ser utstelte uit

- Folk som ikke ser helt gode ut... var en mann på 18/19 trikken som gikk med 70-talls klær, slengbukser og et stort krøllehode aka klovn som byttet plass hele tiden, fra sete til sete. Jeg var livredd for han. Unngikk faktisk å gå på trikken hvis jeg så at han skulle på den.

Edit: det handlet visst om bussen ja.

Han der ja! :skratte: Snodig type...tror han er en ganske harmløs, schizofren fyr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil nevne at det pågår akkurat nå en sak der to personer i rusmiljøet her i byen har drevet med grov identitetstyveri av MEG, så nei, de er ikke harmløse, og ihvertfall ikke snille mennesker, jeg gjorde de en tjeneste og de stjal identiteten min. Dere skulle bare visst hva beløper det dreier seg om (men det velger jeg å ikke skrive noe om).

Men jeg gjentar meg selv, folk er redd for edderkopper som ikke kan gjøre deg en dritt. Jeg er redd for ruspåvirkede mennesker selv om de nødvendigvis ikke gjør meg noe. Men jeg har lest MANGE selvbiografier fra mennesker i rusmiljø, og det er MYE dritt som skjer uti denne verden som dere naive mennesker lukker øynene for.

Skal selvfølgelig ikke gre alle under en kam, men noen er så psykisk ustabile at det er til fare for offentligheten, og det kan man ikke se på forhånd så da velger jeg å holde avstand uansett.

En ting til: Det går da utmerket an å se om folk er påvirket. Ikke nødvendigvis alle, men et stort flertall tror jeg at man helt fint kan se det på.

Gjest Airi Chikako
Skrevet (endret)

Jeg vil nevne at det pågår akkurat nå en sak der to personer i rusmiljøet her i byen har drevet med grov identitetstyveri av MEG, så nei, de er ikke harmløse, og ihvertfall ikke snille mennesker, jeg gjorde de en tjeneste og de stjal identiteten min. Dere skulle bare visst hva beløper det dreier seg om (men det velger jeg å ikke skrive noe om).

Men jeg gjentar meg selv, folk er redd for edderkopper som ikke kan gjøre deg en dritt. Jeg er redd for ruspåvirkede mennesker selv om de nødvendigvis ikke gjør meg noe. Men jeg har lest MANGE selvbiografier fra mennesker i rusmiljø, og det er MYE dritt som skjer uti denne verden som dere naive mennesker lukker øynene for.

Skal selvfølgelig ikke gre alle under en kam, men noen er så psykisk ustabile at det er til fare for offentligheten, og det kan man ikke se på forhånd så da velger jeg å holde avstand uansett.

En ting til: Det går da utmerket an å se om folk er påvirket. Ikke nødvendigvis alle, men et stort flertall tror jeg at man helt fint kan se det på.

Ja, de er jo kjeltringer. Å påstå noe annet ville vært naivt. De driver med mye lyssky buisness, men akkurat på bussen tror jeg ikke du har så mye å frykte :) I Oslo har jo alle busser overvåkningskamera (grøss), og det skal jeg love deg at kjeltringer er klar over... Har litt kjenskap til miljøet ettersom jeg hadde en inngifta narkoman i familien en periode, liksom nykter. I ettertid kom det fram at han aldri hadde brutt med det kriminelle miljøet. Og jeg kan, som deg, godt merke at folk er påvirket av diverse; det er lett når du vet hva du skal se etter. Det heter forresten "skjære over en kam". Unnskyld, kunne ikke dy meg... Edit: alle busser I OSLO har overvåkningskamera.

Endret av Airi Chikako
Gjest fireflies
Skrevet

Hvem her inne har sagt at man ikke kan se om noen er ruspåvirket?

Det var vel uansett hvorvidt det er farlig å sitte ved siden av en narkoman på bussen, som var diskusjonen, og det vil jeg påstå at ikke er noe mindre farlig enn å sitte ved siden av en hvem som helst annen.

Foresten.. Det er ikke bare rusmisbrukere som kan være utilregnlige og psykisk ustabile. Det kan selv den tilsynelatende ordentlige jenta som sitter ved siden av deg være. Så hvis man skal gå rundt og være redd for slike ting, så burde man nok passe seg for å kun frykte en bestemt type mennesker. Hehe ;)

Skrevet

Folk vil som regel ikke sitte vedsiden av meg. Går utifra at det er fordi jeg spiller for høy musikk :s

Selv vil jeg ikke ha folk vedsiden av meg som;

Har fjortis-samtaler i telefonen eller med andre på bussen.

Folk som lukter.

Folk som snakker på skrikespråk.

Folk som breier seg uttover.

Skrevet

Folk vil som regel ikke sitte vedsiden av meg. Går utifra at det er fordi jeg spiller for høy musikk :s

Selv vil jeg ikke ha folk vedsiden av meg som;

Har fjortis-samtaler i telefonen eller med andre på bussen.

Folk som lukter.

Folk som snakker på skrikespråk.

Folk som breier seg uttover.

du spiller sjenerende høy musikk men du selv vil ikke sitte ved siden av folk som "snakker på skrikespråk".??? :klaske:

Er det bare meg som er forvirret her eller?

Gjest Bianca26
Skrevet (endret)

Setet er ledig - du har ikke betalt for å ha et ekstra sete til veska di.

Prøver ikke å sette meg på veska di. Prøver å sette meg, på et sete som faktisk er ledig. Om du ikke flytter veska er det ditt problem.

Jeg kan sette meg på hvilket som helst ledig sete, jeg. Tror du noe annet har du ingenting på kollektivtrafikk å gjøre.

Er det god plass så sikter jeg meg ikke inn på det setet der du har veska di, men er det rimelig fullt er jeg faktisk ikke nødt til å lete meg gjennom hele bussen for å se om det finnes ett annet ledig sete, bare fordi du ikke vil flytte veska før det ikke fins ledig andre steder.

men jeg skjønner ikke om du på død og liv må sette deg ved siden av noen når det fins mange ledige dobbeltseter. De fleste ønsker ikke å sitte ved siden av fremmede, så da er det meningsløst å absolutt skulle sette seg ved siden av noen. Fins det INGEN ledige dobbeltseter blir det en annen sak, da må du jo sette deg ved siden av noen og da flytter jeg veska. Men jeg hadde blitt irritert om det kanskje satt tre, fire personer i hele bussen og det var ledige dobbeltseter overalt og noen kom inn i bussen som jeg ikke kjente og ABSOLUTT SKULLE sitte ved siden av meg likevel.

Endret av Bianca26
Gjest AnonymBruker
Skrevet

men jeg skjønner ikke om du på død og liv må sette deg ved siden av noen når det fins mange ledige dobbeltseter. De fleste ønsker ikke å sitte ved siden av fremmede, så da er det meningsløst å absolutt skulle sette seg ved siden av noen. Fins det INGEN ledige dobbeltseter blir det en annen sak, da må du jo sette deg ved siden av noen og da flytter jeg veska. Men jeg hadde blitt irritert om det kanskje satt tre, fire personer i hele bussen og det var ledige dobbeltseter overalt og noen kom inn i bussen som jeg ikke kjente og ABSOLUTT SKULLE sitte ved siden av meg likevel.

Hvis du blir grinete av det så kan jo du flytte deg til et ledig dobbeltsete. Det finnes faktisk folk som vil sitte ytterst pga klaustrofobi eller anen angst.

Gjest Bianca26
Skrevet

du spiller sjenerende høy musikk men du selv vil ikke sitte ved siden av folk som "snakker på skrikespråk".??? :klaske:

Er det bare meg som er forvirret her eller?

Kanskje hun spiller høy musikk med vilje ford hun ikke vil noen skal sette seg ved siden av henne?

Gjest Bianca26
Skrevet (endret)

Hvis du blir grinete av det så kan jo du flytte deg til et ledig dobbeltsete. Det finnes faktisk folk som vil sitte ytterst pga klaustrofobi eller anen angst.

Hæ? Hvorfor skal jeg flytte meg til et ledig dobbeltsete når jeg i utg punktet allerede satt i et ledig dobbeltsete? De kan jo sitte ytterst selv om de ikke sitter ved siden av noen..

Endret av Bianca26
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Hvorfor skal jeg flytte meg til et ledig dobbeltsete når jeg i utg punktet allerede satt i et ledig dobbeltsete?

Fordi du ble grinete av å få en annen ved siden av deg og du måtte flytte veska di. Du kan ikke nekte folk å sette seg ved siden av deg selv om du skulle være den eneste passasjeren på hele bussen.

Gjest Bianca26
Skrevet (endret)

Fordi du ble grinete av å få en annen ved siden av deg og du måtte flytte veska di. Du kan ikke nekte folk å sette seg ved siden av deg selv om du skulle være den eneste passasjeren på hele bussen.

Nei jeg kan ikke det, men folk som MÅ sette seg ved siden av noen de ikke kjenner selv om det er masse plass andre steder er noe jeg ikke begriper. Liker de å sitte trangt i bussen?

Endret av Bianca26
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg kan ikke det, men folk som MÅ sette seg ved siden av noen de ikke kjenner selv om det er masse plass andre steder er noe jeg ikke begriper. Liker de å sitte trangt i bussen?

Ja, kanskje de liker det. Kanskje de er ensomme og liker å kjenne kroppsvarmen din.

Gjest Bianca26
Skrevet

Ja, kanskje de liker det. Kanskje de er ensomme og liker å kjenne kroppsvarmen din.

Det er jo litt sykt da å gnurre seg inntil totalt fremmede folk for å få kroppsvarme. Da hadde jeg blitt veldig skeptisk til denne personen.

Gjest fireflies
Skrevet

Folk som MÅ sette seg ved siden av noen de ikke kjenner selv om det er masse plass andre steder er noe jeg ikke begriper.

Enig med deg. Jeg føler det veldig ukomfortabelt om noen setter seg ved siden av meg hvis det er mange ledige dobbeltseter. Jeg er ikke særlig innbilsk av meg, men da blir jeg småparanoid og begynner raskt å tenke at "prøver han seg på meg, eller hva?" :ler:

Gjest Bianca26
Skrevet

Enig med deg. Jeg føler det veldig ukomfortabelt om noen setter seg ved siden av meg hvis det er mange ledige dobbeltseter. Jeg er ikke særlig innbilsk av meg, men da blir jeg småparanoid og begynner raskt å tenke at "prøver han seg på meg, eller hva?" :ler:

Heheh ja ikke sant

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er jo litt sykt da å gnurre seg inntil totalt fremmede folk for å få kroppsvarme. Da hadde jeg blitt veldig skeptisk til denne personen.

Jeg snakker om folk som sitter ved siden av deg. Du vet jo ikke hvorfor vedkommende setter seg ved siden av deg og det får du vel heller ikke vite.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, da er du paranoid!

Gjest Bianca26
Skrevet

Jeg snakker om folk som sitter ved siden av deg. Du vet jo ikke hvorfor vedkommende setter seg ved siden av deg og det får du vel heller ikke vite.

Uansett syns jeg det er frekt å sette seg ved siden av noen når det er ledig overalt andre steder hvis du er skitten og lukter vondt og er tydelig berusa. Da er man en plage og bør holde seg unna. Greit om det er en normal person så skulle jeg tålt det, jeg hadde bare syntes det var litt unødvendig og jeg hadde blitt litt småirritert, men om det var en ovennevnt person hadde jeg blitt direkte sur og forbanna

Gjest fireflies
Skrevet

Ja, da er du paranoid!

Tja, er det rart at man begynner å lure, da? Kan du forklare hva som er naturlig ved å sette seg ved siden av en person, hvis det er mange dobbeltseter som er ledige?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...