Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #21 Skrevet 27. mai 2010 Menn som overvurderer størrelsen på stellet sitt så til de grader at jeg knapt får plass til knærne mine.
Gjest Airi Chikako Skrevet 27. mai 2010 #22 Skrevet 27. mai 2010 Jeg tenker i retrospekt at det hadde vært fint om jeg hadde sittet en annen plass en der det plutselig ble plassert en spysyk barnehageunge på setet ved siden av i morges. Jeg var på vei til jobb, var bare å snu og gå i dusjen...
The Kitten Skrevet 27. mai 2010 #23 Skrevet 27. mai 2010 Jeg vil helst ikke sittet ved siden av folk som lukter vondt. Ei heller vil jeg sitte ved siden av noen som oppfører seg ubehaglig på noe vis.
aluminium Skrevet 27. mai 2010 #24 Skrevet 27. mai 2010 En annen ting som også irriterer meg litt er de som kommer inn på bussen med unger som skriker av full hals. Kombiner det med en smekkfull buss etter en 9-10 timers økt på en lesesal eller lignende. Det er nok de lengste 10-15 minuttene hele dagen... Ellers bruker jeg å unngå folk som ser ut til å lukte, folk som sitter med PortaPro (de støyer så forjævlig) og feite folk...
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #25 Skrevet 27. mai 2010 Jeg synes ts er kjempeheldig. Jeg opplever stadig at folk setter seg ved siden av meg selv om det er nesten tomt på bussen/banen. Men det verste er når noen blir sittende rett overfor meg på banen og stirre. Hater sånne plasser. Prøver å få plass der det ikke er noen sånne seter imot.
aluminium Skrevet 27. mai 2010 #26 Skrevet 27. mai 2010 Jeg har ikke helt skjønt hvorfor de plasserer seter mot hverandre. Ingen liker å sitte der og de er utrolig lite plassutnyttende.
Gjest Anjelika Skrevet 27. mai 2010 #27 Skrevet 27. mai 2010 Jeg prøver alltid å unngå tydelig berusede mennesker og - beklager rasismen - utenlandske menn, den typen som glor på deg og gliser. Begge disse har en lei tendens til å henvende seg til meg og fortelle noe upassende eller uinteressant. Ellers så holder jeg meg langt unna barn og fjortiser. Unge jenter som ts er faktisk førstevalget, de sitter pent og rolig og holder kjeft.
Gjest lolita___ Skrevet 27. mai 2010 #28 Skrevet 27. mai 2010 Jeg synes ts er kjempeheldig. Jeg opplever stadig at folk setter seg ved siden av meg selv om det er nesten tomt på bussen/banen. Men det verste er når noen blir sittende rett overfor meg på banen og stirre. Hater sånne plasser. Prøver å få plass der det ikke er noen sånne seter imot. ja det er sikkelig ubehaglig,skjønner ikke at de lager sånne seter på t banen.Det verste er folk stirrer og slutter ikke er ikke så mange andre steder du kan se bort liksom.
Plutseliten Skrevet 27. mai 2010 #29 Skrevet 27. mai 2010 (endret) Jeg har en lei tendens til å sette meg sammen med personer som lukter sterkt av alkohol og svette. Det kan man ikke alltid se på dem før man har satt seg, og man kan nesten ikke reise seg å gå heller, føler jeg. Da er det veldig åpenlyst hvorfor man flytter seg. Så jeg blir sittende. Igår var det forresten en dame som stirret ned i handleposen min mye av bussturen. Hvem er så nysgjerrige at de er nødt til å få med seg hva du har handlet?! Sånne folk kan jeg irritere meg grønn over. Endret 27. mai 2010 av Plutseliten
Lumsk Skrevet 27. mai 2010 #30 Skrevet 27. mai 2010 Heldigvis går jeg stort sett på bussen på eller rett etter første holdeplass slik at det er masse ledig. Hvis jeg en sjelden gang må sitte ved siden av noen velger jeg en eller annen som reiser alene, samt ser avslappet og ordentlig ut. De verste å dele sete med er folk som lukter røyk/parfyme, hører på høy musikk eller snakker i telefonen og de som tar stor plass i setet. Liker heller ikke folk stresser med alt mulig, setter på lyset for å lese, spiser, fikser sminke, klær av/på seg diverse ytterklær osv. Er enkelte som trenger 10 min til å ordne med alt mulig før de klarer å sitte i ro. Prøver foresten også å unngå folk som ikke bruker setebelte. Vil jo ikke bli most i en eventuell ulykke.
tineline Skrevet 27. mai 2010 #31 Skrevet 27. mai 2010 Jeg tenker som oftest også bare på å komme til et sete der jeg kan se veien rett fram, så som oftest blir det langt framme i bussen. Jeg sitter nesten bestandig ved siden av noen, men det gjør meg ingenting. Hvis jeg kan velge selv, sitter jeg ikke ved siden av åpenbart fulle folk, eller folk som ser urenslige ut. Jeg blir kvalm og enda mer bussyk av lukten, og jeg orker ikke snakke med noen heller - noe fulle folk ofte er tilbøyelige til å prøve seg på. Bussen er tid jeg vil ha for meg selv!
Meaty Skrevet 27. mai 2010 #32 Skrevet 27. mai 2010 Liker heller ikke folk stresser med alt mulig, setter på lyset for å lese, spiser, fikser sminke, klær av/på seg diverse ytterklær osv. Er enkelte som trenger 10 min til å ordne med alt mulig før de klarer å sitte i ro. Ååhh, når jeg reiser med fly får jeg ALLTID minst en sånn person rett i nærheten av meg! Og så skal de på do hele tiden, mase på flyvertinna, hente noe fra skapet over hodet - før de finner ut at de skal legge det tilbake 2 min etterpå, etc... Veldig lett å slappe av når noen dulter borti setet hele tiden, liksom.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #33 Skrevet 27. mai 2010 Jeg tenker i retrospekt at det hadde vært fint om jeg hadde sittet en annen plass en der det plutselig ble plassert en spysyk barnehageunge på setet ved siden av i morges. Jeg var på vei til jobb, var bare å snu og gå i dusjen... spyde hun/han på deg?? Prøver foresten også å unngå folk som ikke bruker setebelte. Vil jo ikke bli most i en eventuell ulykke. jeg har aldri sett noen med setebelte på bussen..
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #34 Skrevet 27. mai 2010 Jeg tenker i retrospekt at det hadde vært fint om jeg hadde sittet en annen plass en der det plutselig ble plassert en spysyk barnehageunge på setet ved siden av i morges. Jeg var på vei til jobb, var bare å snu og gå i dusjen... spyde hun/han på deg?? Prøver foresten også å unngå folk som ikke bruker setebelte. Vil jo ikke bli most i en eventuell ulykke. jeg har aldri sett noen med setebelte på bussen..
Gjest hogwash Skrevet 27. mai 2010 #35 Skrevet 27. mai 2010 (endret) Unngår tykke mennesker, jeg vil ha setet for meg selv. Sikter meg vanligvis inn mot noen som har sekk/veske/pose i setet ved siden av, da jeg synes det er høvelig frekt. Edit: Tastefeil. Endret 27. mai 2010 av hogwash
Gjest lolita___ Skrevet 27. mai 2010 #36 Skrevet 27. mai 2010 Synest også det er sikkelig frekt når sånne fjortis jenter setter veska si i setet ved siden av.Hva er greia med det?Har de betalt for ett ekstra sete?En dame skjelte ut en sånn jente i tilleg hadde hun beina oppe det andre setet.Holdt på å le meg i hjel.Så fjortisser vis litt respekt,det er andre enn dere her i verden.
Hapzen Skrevet 27. mai 2010 #37 Skrevet 27. mai 2010 Jeg må nevne at jeg setter vesken i setet ved siden av, men den er GIGANTISK og jeg har alltid laptop + noen bøker nedi der, så å sitte med den på fanget er utrolig plagsomt. MEN, jeg tar den vekk når jeg ser at bussen fyller seg opp. Dersom det ikke er mange passasjerer står den på siden hele veien, gjør det meg til en dårlig person? Fordi jeg bruker et sete jeg ikke har betalt for til tross for at sikkert ingen andre har bruk for det? (Jeg sitter alltid bak i bussen)
Gjest hogwash Skrevet 27. mai 2010 #38 Skrevet 27. mai 2010 gjør det meg til en dårlig person? Fordi jeg bruker et sete jeg ikke har betalt for til tross for at sikkert ingen andre har bruk for det? (Jeg sitter alltid bak i bussen) Hvis det er god plass i bussen, og ingen må dele seter må du gjerne slenge deg ned i hele 5 setern bak. Tror egentlig du skjønte at det ikke er da det anses som frekt .
cdspiller Skrevet 27. mai 2010 #39 Skrevet 27. mai 2010 - Mennesker som lukter vondt - Mennesker som bråker - Mennesker som er ruset - Mennesker som tar opp for stor plass, feks svært store
Gjest green tea Skrevet 27. mai 2010 #40 Skrevet 27. mai 2010 Som oftest så vil jeg ikke sitte med noen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå