Gå til innhold

På bussen...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da er du jo bare ute etter å irritere da. Det blir for dumt om du av rent prinsipp skal sette deg ved siden av noen som har lagt vesken sin der bare for å være kjip.

Enig. Jeg synes det er så idiotisk at noen bare MÅ gjøre ting for å irritere. Som å gå på bussen å se etter folk som har veska i det andre sete for å sette seg ned der:s Kun for å irritere. Hva er vitsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er en fussete person?

Og hva er en "berte", evt. hva gjør at du ikke vil sitte med dem?

Hvis du ikke klipper og limer, så ser du hva jeg mente med "fussete" folk: - Fussete folk som lukter vondt.

Med berter mener jeg "dollejenter" som ser stygt på alle, og som sitter der og hvisker og kniser og fjoller.

Skrevet

Hvis du ikke klipper og limer, så ser du hva jeg mente med "fussete" folk: - Fussete folk som lukter vondt.

Med berter mener jeg "dollejenter" som ser stygt på alle, og som sitter der og hvisker og kniser og fjoller.

Aha, så fussete betyr å lukte vondt? Nei, skjønte ikke det, derfor jeg lurte :)

Skrevet

Aha, så fussete betyr å lukte vondt? Nei, skjønte ikke det, derfor jeg lurte :)

Fussete folk er vel i all hovedsak folk som lukter vondt, enten det er urin, svette eller rett og slett pga. dårlig hygiene. Attpåtil går de ofte i skitne klær, og er dårlig flidd.

Okei :) Kanskje det ikke er et vanlig ord å bruke?! Her bruker vi det iallefall :P

Skrevet

Kanskje det ikke er et vanlig ord å bruke?!

Kan godt hende det er vanlig mange steder, har bare ikke hørt det før så jeg ble nysgjerrig :)

Fussete = sjuskete, altså

Beklager avsporingen :skravle:

Skrevet

Kan godt hende det er vanlig mange steder, har bare ikke hørt det før så jeg ble nysgjerrig :)

Fussete = sjuskete, altså

Beklager avsporingen :skravle:

Stemmer :) Hehe:)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

haha, nei problemet er vel ikke at han var mann, men at han åpenbart mangler både skrupler og impulskontroll.

Sa det vel fordi hun som postet innlegget før sa at hun foretrakk å sitte sammen med damer etter det som hendte henne...

Skrevet

Jeg skulle ta buss i 4 timer en gang og hadde masse bagasje. Bagasjeluken på bussen hadde frosset fast derfor måtte jeg ha med bagasjen inn i bussen.

Like etterpå kommer det på en dame som absolutt skulle sitte sammen med meg selv om det var masse andre ledige seter. Jeg endte da med å måtte ha en sekk, veske, koffert og to poser i fanget og mellom beina...

Behagelig busstur ja... :gjeiper:

Skrevet

Men hvorfor satte du ikke bagasjen på golvet da? Helst hvilende mot en fremkant. Bagasje blir jo dødelig om bussen bråstopper mot noe stort og hardt.

Skrevet

Jeg foretrekker igrunn og sitte alene på bussen.

Gjest Bianca26
Skrevet

Men hvorfor satte du ikke bagasjen på golvet da? Helst hvilende mot en fremkant. Bagasje blir jo dødelig om bussen bråstopper mot noe stort og hardt.

Hun hadde jo bagasje på gulvet også

Gjest Bianca26
Skrevet

Enig. Jeg synes det er så idiotisk at noen bare MÅ gjøre ting for å irritere. Som å gå på bussen å se etter folk som har veska i det andre sete for å sette seg ned der:s Kun for å irritere. Hva er vitsen?

Da har man lite å gjøre om dagene hehe

• 1 måned senere...
Skrevet

du spiller sjenerende høy musikk men du selv vil ikke sitte ved siden av folk som "snakker på skrikespråk".??? :klaske:

Er det bare meg som er forvirret her eller?

De overdøver musikken min lett for å si det sånn :)

Men nej, ja jeg ville ikke satt meg ved siden av megselv hvis jeg ikke likte musikk. Og det er i grunn for å holde folk litt unna. Jeg trives med å kunne boltre meg litt i setende.

Men jeg er såpass hennsynsfull at hvis noen spør om jeg kan sette ned musikken, så gjør jeg det. Bare synd at nordmenn flest er for reserverte til å tørre det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Veldig overvektige mennesker, siden rumpa mi ikke er verdens minste så vil jeg ha et helt sete.

Grupper med mennesker. Føler meg som et merkelig objekt de observerer og kan snakke om senere, eller i fjortistilfeller, hvisking og fnising.

Selv er jeg den type menneske folk setter seg ved først. Jeg er gjennomsnittlig pen, alltid stelt men avslappet, sitter i min egen verden og glaner ut vinduet. Gir et kort smil til de som skal til å sette seg før jeg returnerer til min egen verden, med blikket ut vinduet. Som en her påpekte, så velger mange menn å sitte vedsiden av meg så de kan breie ut beina. Jeg sitter alltid med bena mine i kryss og klint inntil bussveggen.

Jeg spør også alltid "Kan jeg sitte her?", uavhengig om det står ei veske i setet. For alt jeg vet kan jo det hende moren til vedkommende kommer ombord ved neste stopp. Har aldri fått et nei.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tar ikke bussen ofte, og har (heldigvis) ikke problemet som de i hovedstaden. Jeg unngår derfor ikke å sette meg ved siden av noen, men setter meg et sted hvor det er INGEN :) Vanligvis er det så få på bussen at det alltid er plass.

Har dog tatt en del tog i forbindelse med jobb, og dersom det finnes ledig sete så tar jeg det. Pleier bare å "dumpe" ned rimelig oppadgående folk ved siden av meg.

En her synes denen tråden er "trist lesning", "er ikke rart det blir krig i verden" etc. Men herregud; alle har sine preferanser, og når man skal velge mennesketyper man skal omgås - om bare for en stakket stund - så er det som oftest verken narkomane, skravlehøner eller folk som stinker.

Fellesnevneren for den gjennomsnittelige bussgjenger er trolig at man enten er feit, stinkende, narkoman, utlending som stinker eller alkoholiker.

Underklassen med andre ord.

Et godt råd; ta lappen!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

haha.

Jeg legger allti veska mi i det andre setet. Flytter den ikke før jeg ser at ingen andre seter er ledige slik at noen må ha et sted å sitte.

Av og til får jeg ekstra lyst å sette meg på et sete der noen demonstrativt har satt veska si. Alle på bussen har betalt for ett sete enkelte ganger når bussen er veldig full og gjerne tidli på morningen så provoserer deg meg faktisk.

Selv om jeg, som alle andre helst vil sitte alene, så syns jeg ikke noe om slikt.

Sånn ellers tror jeg at jeg faktisk unngår å sette meg på seter med gutter på min egen alder. Vet ikke helt hvorfor, men jeg bare syns det blir så "flaut" på en eller annen måte. Fnis :P

Gjest Bianca26
Skrevet

Av og til får jeg ekstra lyst å sette meg på et sete der noen demonstrativt har satt veska si. Alle på bussen har betalt for ett sete enkelte ganger når bussen er veldig full og gjerne tidli på morningen så provoserer deg meg faktisk.

Selv om jeg, som alle andre helst vil sitte alene, så syns jeg ikke noe om slikt.

Sånn ellers tror jeg at jeg faktisk unngår å sette meg på seter med gutter på min egen alder. Vet ikke helt hvorfor, men jeg bare syns det blir så "flaut" på en eller annen måte. Fnis :P

Man betaler ikke for setet, man betaler for at bussen skal transportere deg fra ett sted til et annet. På bybussen må man ofte stå, men man får ikke ta bussen gratis fordet.

Skrevet

La meg se...

* Narkomane.

* Ustelte.

* Kraftig overvektige.

* Syke (hoste, harker, ...).

* De med mange poser/bagasje.

* Folk som spiser.

* Ungdommer i flokk (de lages masse støy).

* Personer som snakker i telefonen.

Har ikke noe problem med å sitte ved siden av "oppegående og velstelte" personer, slik som meg selv.

Gjest Linda sofie
Skrevet

Man betaler ikke for setet, man betaler for at bussen skal transportere deg fra ett sted til et annet. På bybussen må man ofte stå, men man får ikke ta bussen gratis fordet.

Enig! Man betaler ikke for setet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe problem med å sitte ved siden av "oppegående og velstelte" personer, slik som meg selv.

Hahahaha du har høye tanker om deg selv ja :skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...