Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mai 2010 #181 Skrevet 31. mai 2010 Herlighet som enkelte hisser seg opp her! Når man reiser kollektivt så betyr det at man reiser sammen med andre og alle som har betalt billett kan sette seg på hvilket som helst ledig sete. Hvis du ikke liker å sitte ved siden av noen så får du stå eller begynne å sykle/kjøre bil/gå.
Gjest Bianca26 Skrevet 31. mai 2010 #182 Skrevet 31. mai 2010 Herlighet som enkelte hisser seg opp her! Når man reiser kollektivt så betyr det at man reiser sammen med andre og alle som har betalt billett kan sette seg på hvilket som helst ledig sete. Hvis du ikke liker å sitte ved siden av noen så får du stå eller begynne å sykle/kjøre bil/gå. Har ikke problemer med å sitte ved siden av noen om jeg MÅ. Men om det er ledig overalt og det sitter bare noen få på bussen syns jeg at jeg har rett på å få ha en toseter alene. Synes virkelig ikke det er for mye forlangt når det først er mulighet for det.
Gjest strykebrett Skrevet 31. mai 2010 #183 Skrevet 31. mai 2010 Har ikke problemer med å sitte ved siden av noen om jeg MÅ. Men om det er ledig overalt og det sitter bare noen få på bussen syns jeg at jeg har rett på å få ha en toseter alene. Synes virkelig ikke det er for mye forlangt når det først er mulighet for det. Du har ikke det. Lev med det.
Gjest Bianca26 Skrevet 31. mai 2010 #184 Skrevet 31. mai 2010 Du har ikke det. Lev med det. Du liker å sitte alene på bussen du og. Innrøm det. Heldigvis har jeg ikke vært borti folk som er så kørka at de på død og liv MÅ sette seg ved siden av noen kun for å være irriterende når de vet det er ledig andre steder.
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mai 2010 #185 Skrevet 31. mai 2010 Skjønner ikke at det er så mange som klager over 14iss-jenter som har vesken på setet ved siden av seg? Det er da kvinner i 30-50årene som gjør mest av dette. De synes tydeligvis at det er greit å kjøpe blomster i vaser, ha 2 stappfulle handleposer og veske med seg på bussen... Det sier seg selv at alt dette ikke får plass på fanget, og blomstene "må jo stå rett, for ellers knekker de eller blir ødelagt på annet vis". Det er kvinner i 30-50årwene som er værst! Og kvinner over 50 setter seg ofte på det ytterste setet, slik at det innerste setet står tomt. Hva er greia med det? - jente 25
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mai 2010 #186 Skrevet 31. mai 2010 Har ikke problemer med å sitte ved siden av noen om jeg MÅ. Men om det er ledig overalt og det sitter bare noen få på bussen syns jeg at jeg har rett på å få ha en toseter alene. Synes virkelig ikke det er for mye forlangt når det først er mulighet for det. HAHAHA.. jeg må le. Hvem sier at du har rett til det? Og er det så jævlig gale å sitte ved siden av noen?
Gjest Bianca26 Skrevet 31. mai 2010 #187 Skrevet 31. mai 2010 HAHAHA.. jeg må le. Hvem sier at du har rett til det? Og er det så jævlig gale å sitte ved siden av noen? Jeg skjønner ikke vitsen når jeg ikke må
Amys Skrevet 31. mai 2010 #188 Skrevet 31. mai 2010 Du liker å sitte alene på bussen du og. Innrøm det. Heldigvis har jeg ikke vært borti folk som er så kørka at de på død og liv MÅ sette seg ved siden av noen kun for å være irriterende når de vet det er ledig andre steder. Jeg var borti en sånn idiot på toget en gang, på et tidlig morgentog uten plassreservering. Jeg hadde lagt meg til for å sove, hele vogna var tom, og det kom på en fyr som på død og liv skulle sette seg ved siden av meg (hadde knærne mine litt over i setet ved siden av, så han måtte spøre om jeg kunne flytte de). Selvfølgelig har han full rett til å sitte der, men jeg skjønner ikke vitsen med å egle seg inn på folk på den måten. Angrer på at jeg ikke spurte ham om hvorfor, ble så paff når han skulle ha setet mitt. Endte opp med å flytte meg over på andre siden av midtgangen ved neste stasjon, og fikk sove i fred resten av turen
Gjest Bianca26 Skrevet 31. mai 2010 #189 Skrevet 31. mai 2010 Jeg var borti en sånn idiot på toget en gang, på et tidlig morgentog uten plassreservering. Jeg hadde lagt meg til for å sove, hele vogna var tom, og det kom på en fyr som på død og liv skulle sette seg ved siden av meg (hadde knærne mine litt over i setet ved siden av, så han måtte spøre om jeg kunne flytte de). Selvfølgelig har han full rett til å sitte der, men jeg skjønner ikke vitsen med å egle seg inn på folk på den måten. Angrer på at jeg ikke spurte ham om hvorfor, ble så paff når han skulle ha setet mitt. Endte opp med å flytte meg over på andre siden av midtgangen ved neste stasjon, og fikk sove i fred resten av turen Ja er enig. Hva er poenget? Hadde vært greit om det var en dritsøt en som ville snakke med meg men hvis ikke så WHY??
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mai 2010 #190 Skrevet 31. mai 2010 Ja er enig. Hva er poenget? Hadde vært greit om det var en dritsøt en som ville snakke med meg men hvis ikke så WHY?? Enig. Hvis det er andre ledige 2seter i bussen, hvorfor skal folk på dø og liv sette seg ved siden av folk da? Klarer de ikke å sitte alene eller? Jeg opplevde det selv en gang. Bussen var ikke halvfull en gang også kommer det en mann å setter seg ned med meg;s Rart
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mai 2010 #191 Skrevet 31. mai 2010 Du/dere har fortsatt ikke svart på hvorfor dere ser på det som deres rett å okkupere setet ved siden av dere, helt til det er det aller siste ledige setet. Det sier seg selv at man ikke tråkler gjennom hele bussen og leter etter det nest siste, eller nest nest siste, eller det nest nest nest (!) siste, hvis det første man ser når man kommer inn er et ledig sete med en veske på. Det hadde faktisk ikke dere gjort heller. Det er neppe ledig lenger uansett, når man omsider kommer tilbake etter leterunden (fordi det bakerste ikke var ledig lengre da man endelig kom seg helt dit). Helt tydelig at enkelte her ikke reiser kollektivt særlig ofte.
Lillemeg25 Skrevet 31. mai 2010 #192 Skrevet 31. mai 2010 Du/dere har fortsatt ikke svart på hvorfor dere ser på det som deres rett å okkupere setet ved siden av dere, helt til det er det aller siste ledige setet. Det sier seg selv at man ikke tråkler gjennom hele bussen og leter etter det nest siste, eller nest nest siste, eller det nest nest nest (!) siste, hvis det første man ser når man kommer inn er et ledig sete med en veske på. Det hadde faktisk ikke dere gjort heller. Det er neppe ledig lenger uansett, når man omsider kommer tilbake etter leterunden (fordi det bakerste ikke var ledig lengre da man endelig kom seg helt dit). Helt tydelig at enkelte her ikke reiser kollektivt særlig ofte. Hvorfor hisser du deg så opp? slapp av
Gjest strykebrett Skrevet 31. mai 2010 #193 Skrevet 31. mai 2010 Enig. Hvis det er andre ledige 2seter i bussen, hvorfor skal folk på dø og liv sette seg ved siden av folk da? Klarer de ikke å sitte alene eller? Jeg opplevde det selv en gang. Bussen var ikke halvfull en gang også kommer det en mann å setter seg ned med meg;s Rart Jeg gjorde det da jeg tok bussen før. Grunnen er ganske enkelt at det alltid ble stappfullt i løpet av turen, så for å slippe å bane meg gjennom masse stående folk for å komme meg av på mitt stopp, satte jeg meg alltid ved døra, selv om det satt noen der fra før og bussen ikke var full enda. Noe som er min fulle rett som betalende passasjer, så hva sidemannen måtte mene om det bryr jeg meg ikke nevneverdig om.
Lillemeg25 Skrevet 31. mai 2010 #194 Skrevet 31. mai 2010 jeg opplever her kun at de eldre (60+) er de som setter seg ved siden av folk når bussen ikke er full. Mest pga de ikke kan/klarer å gå opp trappen som er midt i bussen. Noe som er forstårlig. Men har aldri opplevd at noen som er yngre har gjort det. De pleier å gå lengere bak for å finne seg en plass.
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mai 2010 #195 Skrevet 31. mai 2010 Hvorfor hisser du deg så opp? slapp av Skal si fra til deg hvis jeg hisser meg opp, slapp av
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mai 2010 #196 Skrevet 31. mai 2010 Jeg gjorde det da jeg tok bussen før. Grunnen er ganske enkelt at det alltid ble stappfullt i løpet av turen, så for å slippe å bane meg gjennom masse stående folk for å komme meg av på mitt stopp, satte jeg meg alltid ved døra, selv om det satt noen der fra før og bussen ikke var full enda. Noe som er min fulle rett som betalende passasjer, så hva sidemannen måtte mene om det bryr jeg meg ikke nevneverdig om. Samme her
Lillemeg25 Skrevet 31. mai 2010 #197 Skrevet 31. mai 2010 Skal si fra til deg hvis jeg hisser meg opp, slapp av Det har du allerede gjort
Gjest Anjelika Skrevet 31. mai 2010 #198 Skrevet 31. mai 2010 Jeg gjorde det da jeg tok bussen før. Grunnen er ganske enkelt at det alltid ble stappfullt i løpet av turen, så for å slippe å bane meg gjennom masse stående folk for å komme meg av på mitt stopp, satte jeg meg alltid ved døra, selv om det satt noen der fra før og bussen ikke var full enda. Noe som er min fulle rett som betalende passasjer, så hva sidemannen måtte mene om det bryr jeg meg ikke nevneverdig om. Enig. Når man reiser mye kollektivt og det gjerne på stappfulle busser så tenker man ikke så mye over at folk skal ha tosetere for seg selv, for det skjer ikke uansett. På de korte bussturene jeg tar hvor det nærmest er kamp om å skvise seg inn og ut av en full buss så foretrekker jeg også å sitte nær døra, og helst ytterst i stedet for inneklemt ved vinduet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mai 2010 #199 Skrevet 31. mai 2010 Det har du allerede gjort Har du ikke annet å komme med når folk har andre meninger enn deg, altså? Uffda...
Marabou Skrevet 31. mai 2010 #200 Skrevet 31. mai 2010 Enig. Når man reiser mye kollektivt og det gjerne på stappfulle busser så tenker man ikke så mye over at folk skal ha tosetere for seg selv, for det skjer ikke uansett. På de korte bussturene jeg tar hvor det nærmest er kamp om å skvise seg inn og ut av en full buss så foretrekker jeg også å sitte nær døra, og helst ytterst i stedet for inneklemt ved vinduet. Signerer den. Ofte er det flaks om man i det hele tatt kommer seg inn. Er sikkert annerledes på bygda. Å hjelp, noen har tenkt å sitte i nærheten av meg. Og hun er fremmed også. Hyl.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå