Gå til innhold

På bussen...

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

ja feite bør holde seg til bil;)de er slitsomme og tar mye plass

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si meg enig med de som sier at det er faktisk normal høflighet å spørre om setet er ledig før man slenger seg ned.Jeg er fult klar over at man har ikke betalt for 2 setet men allikavel synes jeg man kan spørre om det er ledig eller spørre: kan jeg sitte her.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si meg enig med de som sier at det er faktisk normal høflighet å spørre om setet er ledig før man slenger seg ned.Jeg er fult klar over at man har ikke betalt for 2 setet men allikavel synes jeg man kan spørre om det er ledig eller spørre: kan jeg sitte her.

Du bør skjønne det selv,hvis noen nærmer seg og ser på deg så veska så bør du fjerne det du ikke har betalt for herrigud.Dumme mennesker

Gjest Whitelines
Skrevet

Du bør skjønne det selv,hvis noen nærmer seg og ser på deg så veska så bør du fjerne det du ikke har betalt for herrigud.Dumme mennesker

Nei vet du hva, å kalle mennesker som har annerledes vaner/manerer for dumme synes jeg blir for drøyt. Det hjelper heller ikke arguementet ditt å bli tatt seriøst. Selv med eller uten veske på setet er det faktisk de av oss som foretrekker at en person spør om å få sette seg/om setet er ledig for høflighetens skyld. Basert på svaret ditt er kanskje ikke høflighet noe du setter høyt.

Skrevet (endret)

De som setter veska si veldig demostrativt på sete ved siden av seg synes jeg er provoserende, man ser som regel forskjell på dem og de som setter fra seg veska fordi den er tung etc. (de pleier som regel å være var på om noen skulle sette seg ned). Jeg ville nok ha sagt unnskyld og satt meg ned, om dama ser sur ut i tillegg er det enda større sjangse for at jeg gjør det..

Har sett en del underlige greier i det siste hvor folk nesten okkuperer to tre seter med vesker, bagger, poser, koffert etc.. Og dette var heller ikke ungjenter på 14-15, men kvinner over 20.

Jeg er har heller ikke et ønske om å sitte vedsiden av en tydelig rusa eller psykisk ustabile person, men reagerer på en del uttalelser om tykke, unge, mørke,utenlandske osv..

Kollektiv trafikk er for ALLE så dere som prøver å okkupere masse plass bare fordi dere ikke vil at noen eller visse type mennesker skal sitte ved siden av dere, kansje dere må vudere andre reisemåter? Ja verden stinker, har dere aldri stinka litt selv? Eller er det slik at dere egentlig stinker, men må peke/klage på andre slik at ingen merker at det er dere som stinker??

Syns at mennesker er blitt mer og mer redd for hverandre..

Hjulene på bussen de går rundt og rundt, rundt og rundt, rundt og rundt osv..

Endret av lille_lam
Gjest Linda sofie
Skrevet

Du virker ikke akkurat som en høflig person anonym. Er man dum fordi man er høflig? Herrigud

Gjest AnonymBruker
Skrevet

De som setter veska si veldig demostrativt på sete ved siden av seg synes jeg er provoserende, man ser som regel forskjell på dem og de som setter fra seg veska fordi den er tung etc. (de pleier som regel å være var på om noen skulle sette seg ned). Jeg ville nok ha sagt unnskyld og satt meg ned, om dama ser sur ut i tillegg er det enda større sjangse for at jeg gjør det..

Har sett en del underlige greier i det siste hvor folk nesten okkuperer to tre seter med vesker, bagger, poser, koffert etc.. Og dette var heller ikke ungjenter på 14-15, men kvinner over 20.

Jeg er har heller ikke et ønske om å sitte vedsiden av en tydelig rusa eller psykisk ustabile person, men reagerer på en del uttalelser om tykke, unge, mørke,utenlandske osv..

Kollektiv trafikk er for ALLE så dere som prøver å okkupere masse plass bare fordi dere ikke vil at noen eller visse type mennesker skal sitte ved siden av dere, kansje dere må vudere andre reisemåter? Ja verden stinker, har dere aldri stinka litt selv? Eller er det slik at dere egentlig stinker, men må peke/klage på andre slik at ingen merker at det er dere som stinker??

Hjulene på bussen de går rundt og rundt, rundt og rundt, rundt og

rundt osv..

Du har veldig rett i det du sier.Synes nordmenn gennerelt er veldig redd for andre mennesker og liker å holde seg for seg selv.Derfor mange ender opp som psykisk syke.De eneste sosiale tidene deres er når de er fulle,da klarer de å være vennlige.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du virker ikke akkurat som en høflig person anonym. Er man dum fordi man er høflig? Herrigud

du er ikke høflig når du okuperer 2 seter pga veska di skal ha en plass,da kan du fint kjøpe 2 biletter frøken.

Gjest Linda sofie
Skrevet

du er ikke høflig når du okuperer 2 seter pga veska di skal ha en plass,da kan du fint kjøpe 2 biletter frøken.

Har jeg sagt at jeg okuperer 2 seter da?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har jeg sagt at jeg okuperer 2 seter da?

Siden du ikke er enig at man bør ta bort veska når noen ønsker å sette seg så ser jeg for meg at du er en sånn som gjør det.

Skrevet

Ikke så ofte jeg tar bussen nå, men det hender. Og da er jeg litt redd for rusa folk som skal snakke til meg og ta på meg.

Ellers prøver jeg også å unngå folk som lukter vondt, i likhet med de fleste her. Si meg, har ikke folk dusj og såpe hjemme?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ikke så ofte jeg tar bussen nå, men det hender. Og da er jeg litt redd for rusa folk som skal snakke til meg og ta på meg.

Ellers prøver jeg også å unngå folk som lukter vondt, i likhet med de fleste her. Si meg, har ikke folk dusj og såpe hjemme?

Noen bare har ala natural stinke lukt:)Folk som ikke lufter hjemme når de lager mat,mange afrikanere har bare ekkel lukt(egentlig alle afrikanere lukter rart)

Gjest strykebrett
Skrevet

Enig med deg. Skrekk og gru, noen sitter ved siden av meg, hjeeeelp liksom..

Da jeg pleide å ta bussen foretrakk jeg å sitte nærmest mulig en utgang, fordi bussene pleide å fylles opp veldig før der jeg skulle av, så for å slippe å brøyte meg gjennom en mengde ståpassasjerer satte jeg meg alltid nærmest mulig utgangen. Kan ikke si jeg tok særlig hensyn til vesken til folk, selv om det var mange andre ledige plasser.

Gjest Linda sofie
Skrevet

Siden du ikke er enig at man bør ta bort veska når noen ønsker å sette seg så ser jeg for meg at du er en sånn som gjør det.

For det første så har jeg ikke sagt man ikke skal fjerne veska. Ta å les det første innlegget mitt du på side 4 frøken. Jeg snakket om høflighet.At man er høflig å spørr før man setter seg. Unasett om man har veske i sete eller ikke. Var det jeg mente med det jeg sa til deg. Har ikke sagt noe om at man ikke skal fjerne veska når bussen blir full

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Synest også det er sikkelig frekt når sånne fjortis jenter setter veska si i setet ved siden av.Hva er greia med det?Har de betalt for ett ekstra sete?En dame skjelte ut en sånn jente i tilleg hadde hun beina oppe det andre setet.Holdt på å le meg i hjel.Så fjortisser vis litt respekt,det er andre enn dere her i verden.

fjortisser? .. Det er jo flere voksne som gjør dette , synes jeg ..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

huff.... Skulle ønske du la på deg endel sånn at alle syns du er slitsom og tar mye plass..

Skrevet (endret)

Har man sluttet å ta hensyn til andre mennesker som sliter med forskjellige ting? Nå så blir jo mennesker bare mobbet, ertet, skuet på med mistenkelige blikk og forakt. Lærte ikke foreldrene deres dere å ta hensyn, vise empati eller vanlig medmennesklighet ovenfor andre?

Endret av lille_lam
Skrevet

Hvis du vil sitte i fred på buss/t-bane eller annen kollektivtransport gjør slik:

• Sterk kroppsodør eller tungt parfymert.
  • Jo feitere jo bedre!
  • Stirr folk i øynene.
  • Se "gal" ut.
  • Se utstelt ut.
  • Snakk høyt i mobiltelefonen.
  • Ha hodetelefoner og høy musikk på.
  • Begynn å prate sleskt med den som våger å sette seg...

Haaahaa, veldig bra! :D

Gjest AnonymBruker
Skrevet

ikke rart det er så mye hat i verden hvis alle tenker som dere blir sikkelig trist av å lese dette her.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Barn som sparker i setet foran, det setet jeg tilfeldigvis sitter i. Gahhh. Irriterende. Eller menn med laaange ben som knuges hardt inn i stolen foran.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...