Gå til innhold

På bussen...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis du vil sitte i fred på buss/t-bane eller annen kollektivtransport gjør slik:

• Sterk kroppsodør eller tungt parfymert.
  • Jo feitere jo bedre!
  • Stirr folk i øynene.
  • Se "gal" ut.
  • Se utstelt ut.
  • Snakk høyt i mobiltelefonen.
  • Ha hodetelefoner og høy musikk på.
  • Begynn å prate sleskt med den som våger å sette seg...

Videoannonse
Annonse
Gjest Bianca26
Skrevet

Jeg venter ikke på å bli "tilbudt" plass, begynner bare å sette meg ned slik at du ikke har noe annet valg enn å skynde deg å nappe vekk veska hvis du ikke vil at den skal bli flat.

Folk som tror de har krav på å ikke ha noen ved siden av seg har ingenting på kollektivtransport å gjøre.

Det er ren høflighet å spørre om setet er ledig. Folk som prøver å sette seg på veska til folk har ingenting på kollektivtransport å gjøre:p Er det ledig på andre seter og jeg har veska i det setet ved siden av meg, kan du jo sette deg andre steder. Flytter så klart veska om det ikke fins ledig andre steder

Gjest Huffsa
Skrevet

Setter meg ikke ved siden av;

Utlanske menn

Utlanske kvinner

Tydelig påviket mennesker

Fjortisser

Barn

Eldre mennesker

Middelaldrene menn

Kjekke gutter (jeg blir så flau, og dermed knallrød i trynet :sjenert: )

Feite folk

Folk som ser ustellte ut.

Folk som lukter ekkelt.

Folk med mye bagasje.

Jenter i alderen 14 til 25.

Tar heldigvis som regel buss som det kun er en 5-10 stk på :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Utlanske menn

Utlanske kvinner

Fjortisser

Barn

Eldre mennesker

Middelaldrene menn

Feite folk

Folk som lukter ekkelt.

Folk med mye bagasje.

du var kravstor ja,tror de fleste løper når de ser deg;)så forstyrra menneske skal du lete lenge etter

Skrevet

Utlanske menn

Utlanske kvinner

Fjortisser

Barn

Eldre mennesker

Middelaldrene menn

Feite folk

Folk som lukter ekkelt.

Folk med mye bagasje.

Ja du var kravstor. Er ikke så mange som du vil sitte ved siden av nei. Hvorfor vil du f.eks ikke sitte ved siden av jenter fra 14-25 år?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er ren høflighet å spørre om setet er ledig.

Setet er ledig - du har ikke betalt for å ha et ekstra sete til veska di.

Folk som prøver å sette seg på veska til folk har ingenting på kollektivtransport å gjøre:p

Prøver ikke å sette meg på veska di. Prøver å sette meg, på et sete som faktisk er ledig. Om du ikke flytter veska er det ditt problem.

Er det ledig på andre seter og jeg har veska i det setet ved siden av meg, kan du jo sette deg andre steder. Flytter så klart veska om det ikke fins ledig andre steder

Jeg kan sette meg på hvilket som helst ledig sete, jeg. Tror du noe annet har du ingenting på kollektivtrafikk å gjøre.

Er det god plass så sikter jeg meg ikke inn på det setet der du har veska di, men er det rimelig fullt er jeg faktisk ikke nødt til å lete meg gjennom hele bussen for å se om det finnes ett annet ledig sete, bare fordi du ikke vil flytte veska før det ikke fins ledig andre steder.

Gjest lolita___
Skrevet

Ja du var kravstor. Er ikke så mange som du vil sitte ved siden av nei. Hvorfor vil du f.eks ikke sitte ved siden av jenter fra 14-25 år?

Det lurte jeg også på greit 14 år men en 25 åring da?Ganske godt voksene kvinner det.

Gjest lolita___
Skrevet

Prøver ikke å sette meg på veska di. Prøver å sette meg, på et sete som faktisk er ledig. Om du ikke flytter veska er det ditt problem.

Jeg kan sette meg på hvilket som helst ledig sete, jeg. Tror du noe annet har du ingenting på kollektivtrafikk å gjøre.

Er det god plass så sikter jeg meg ikke inn på det setet der du har veska di, men er det rimelig fullt er jeg faktisk ikke nødt til å lete meg gjennom hele bussen for å se om det finnes ett annet ledig sete, bare fordi du ikke vil flytte veska før det ikke fins ledig andre steder.

er enig med deg,det verste er disse fjortis jentene skjønner ikke at de fakktisk SKAL fjerne veska si.Og de fortjener å bli skjelt ut.

Skrevet

Folk som lukter alt for mye parfyme, alkohol, røyk og sterk svette!

Gjest Huffsa
Skrevet

du var kravstor ja,tror de fleste løper når de ser deg;)så forstyrra menneske skal du lete lenge etter

Heheh, du tror det ja ;)

Er psykisk. :) Jeg er veldig sånn at jeg tror alle stirrer på meg og dømmer meg osv. Jeg syntes det er ekstremt ukonfirtabel å sitte ved 14-25åringer fordi de er lett "dømmende" og jeg føler at de gransker meg fra topp til tå. Og det er en forferdelig ubehagelig følelse.

Vet jeg er kravstor, men det er ikke værre enn at jeg står på bussen. Går jo ikke ut over noen andre enn meg selv.

Skrevet

Det er ren høflighet å spørre om setet er ledig. Folk som prøver å sette seg på veska til folk har ingenting på kollektivtransport å gjøre:p Er det ledig på andre seter og jeg har veska i det setet ved siden av meg, kan du jo sette deg andre steder. Flytter så klart veska om det ikke fins ledig andre steder

Så du flytter ikke veska før setet ved siden av deg er det eneste ledige setet? I så fall er det du som ikke hører hjemme på kollektivtransport.

Gjest lolita___
Skrevet

Så du flytter ikke veska før setet ved siden av deg er det eneste ledige setet? I så fall er det du som ikke hører hjemme på kollektivtransport.

Hvis noen ønsker å sette seg akkuratt på det setet hvor du har veska di,selvom det er ledige seter et annet sted.Er det fakktisk din plikt å ta den bort,eller så kan du kjøpe en billett til din kjære veske og sitte der i fred;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Heheh, du tror det ja ;)

Er psykisk. :) Jeg er veldig sånn at jeg tror alle stirrer på meg og dømmer meg osv. Jeg syntes det er ekstremt ukonfirtabel å sitte ved 14-25åringer fordi de er lett "dømmende" og jeg føler at de gransker meg fra topp til tå. Og det er en forferdelig ubehagelig følelse.

Vet jeg er kravstor, men det er ikke værre enn at jeg står på bussen. Går jo ikke ut over noen andre enn meg selv.

Virker som om du er veldig usikker på deg selv??

Gjest Huffsa
Skrevet

Virker som om du er veldig usikker på deg selv??

Helt korekt.

Skrevet

:skratte:

....har ikke mange kommentarer til denne tråden....

Til syvende og sist så er vi alle mennesker, lykke til med neste busstur til alle sammen!

Skrevet

Det er nok ikke noe galt med deg. Jeg opplever også dette, men det kan ha noe med at folk ikke liker å sitte ved fremmede eller at de ikke orker å lete etter plass når de ser at det er ganske fullt.

Jeg liker ikke å sitte ved siden av noen som alltid skal bre seg ut å bruke stor plass. Liker heller ikke sitte ved noen som spiller HØY musikk. Ellers bryr jeg meg ikke så mye.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Du er likevel ikke særlig mye bedre om du bare kaster deg nedpå uten å spørre først. Det er ren høflighet. Om jenta svarer at setet ikke er ledig, selv om det tydelig er det, da kan du gi henne et drepende blikk og sette deg likevel.

Gjest Linda sofie
Skrevet

Verste er når folk spiller høy musikk. Og verre er det når de spiller musikk uten headsette. Det er plagsomt det. Det er jo mest ungdommer. De tror vel kanskje de er kule eller noe. Ikke vet jeg.

Men enig det med vesker og de som skal ta så mye plass. Skjønner ikke hvorfor det er et så stort problem med å ha veska i fanget.

Gjest Whitelines
Skrevet (endret)

Hehe har samme "problem" som TS - jeg blir som regel valgt sist! Ikke at det plager meg - sitter gjerne alene, jeg :gjeiper: Kan nok ha noe å gjøre med at jeg ser "sur" ut når jeg ikke smiler (har jeg fått høre av venner). Det er jo ikke med vilje da, selvsagt. Også må jeg innrømme at jeg er har en uvane med å stirre på folk som kommer på bussen (blir nysgjerrig på nye ansikter, men er nok noe jeg kunne lagt bort, ja).

Selv unngår jeg å sette meg ved siden av følgende folk:

- Gutter/Menn (får jo ikke no plass selv sånn som de breier seg)

- Ustelte mennesker (skal mye til før jeg definerer folk som ustelt så da ser de skikkelig ille ut)

- Fjortiss gjenger (har havnet ofte i mellom slike og det tar veldig mye selvkontroll fra min side for å ikke meie til dem med veska mi)

- Store mennesker (synes det er så leit å si det, men ser at flere tenker likt som meg. En gang satt en stor, gammel dame seg ved siden av meg - og oppå halve låret mitt. au...)

EDIT:

Også denne "veskedebatten"... Selv legger jeg veska som regel ved siden av meg, men tar den bort når jeg ser at bussen begynner å bli full. MEN uansett om jeg da har veske på setet ved siden av meg eller ikke: jeg ser helst at folk spør om plassen er ledig/ om de kan få sitte der - før de setter seg.Jeg VET at jeg ikke har betalt for plassen og at jeg ikke kan bestemme om noen setter seg der eller ikke, men å spørre først er bare normal høflighet i mine øyne.

Endret av Whitelines
Skrevet

jeg har aldri sett noen med setebelte på bussen..

Det er setebelte i alle bussene som går langs min rute i alle fall. Bussjåførene påpeker ofte at det er påudt å bruke dem også, men desverre er det mange som ikke bryr seg. Jeg ville ikke tatt bussen hvis det ikke var mulig å sikre seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...