Gjest lolita___ Skrevet 27. mai 2010 #41 Skrevet 27. mai 2010 Jeg må nevne at jeg setter vesken i setet ved siden av, men den er GIGANTISK og jeg har alltid laptop + noen bøker nedi der, så å sitte med den på fanget er utrolig plagsomt. MEN, jeg tar den vekk når jeg ser at bussen fyller seg opp. Dersom det ikke er mange passasjerer står den på siden hele veien, gjør det meg til en dårlig person? Fordi jeg bruker et sete jeg ikke har betalt for til tross for at sikkert ingen andre har bruk for det? (Jeg sitter alltid bak i bussen) Hvor langt skal du dra den??Det jeg snakker om er jenter som ser at noen ønsker å sette seg ned og ikke fjerner veska likevel,selvom bussen er full og det ikke er plass.Det er bare ren høflighet det er snakk om noen har det bare ikke.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #42 Skrevet 27. mai 2010 Som oftest så vil jeg ikke sitte med noen Hvorfor er jeg ikke overasket.Du gjør det meste alene du green tea
Kamikatze Skrevet 27. mai 2010 #43 Skrevet 27. mai 2010 Sikter meg helst inn på ei spebygd jente/kvinne, helst med flakkende unnvikende blikk - den som ser ut til å være mest engstelig for at jeg skal sette meg ned akkurat der. Da får jeg plass til føttene uten å knuse bjellene, og stort sett fred. Narkiser er forsåvit fett nok hvis de er rusa. Da er de borte i sin egen verden, og kan anses som et stort skinnarmlene. Dessuten, hvis jeg skulle kjede meg, kan jeg alltids snakke badtrip på dem. Fylliker som er litt i det høylydte oversosialeste laget ber jeg enten om å holde godt kjeft, ellers tar jeg bare å lemper ham ut på neste stopp. Stort sett er det bare nordlenninger på bussene her omkring, så bussturene blir oftest automatisk til en mindre selvhøytidelig, og mer sosial affære her oppe. De fleste voksne fremmede hilser, og kommer automatisk i preik. Men oftest er samtalen allerede godt i gang. Nei, eneste jeg forsøker å unngå er de aller feiteste,og de mest skrevende herrer. Bør nok også unngå oversminkede damer, for ikke å plumpe ut med noen malplasserte klovnekommentarer.
Amys Skrevet 27. mai 2010 #44 Skrevet 27. mai 2010 Prøver å unngå de med mest poser og bagger, tenker det er litt slemt av meg å trenge meg ned på et sete som er overfyllt fra før av. Bortsett fra det så setter jeg meg på første ledige sete.
lystige Skrevet 28. mai 2010 #45 Skrevet 28. mai 2010 Jeg venter ikke på å bli "tilbudt" plass, begynner bare å sette meg ned slik at du ikke har noe annet valg enn å skynde deg å nappe vekk veska hvis du ikke vil at den skal bli flat. Folk som tror de har krav på å ikke ha noen ved siden av seg har ingenting på kollektivtransport å gjøre. Det syns jeg er adskillig frekkere enn å ha vesken sin ved siden av seg. jo lengre jeg slipper å sitte med et lass av poser og/eller vesken oppå meg jo bedre er det. flytter selvsagt dette om jeg ser det er få ledige plasser, eller noen har lyst å sitte i nærheten av hverandre..
Mir Skrevet 28. mai 2010 #46 Skrevet 28. mai 2010 (endret) - Veldig store mennesker som tar mye plass - Folk som ser utstelte uit - Folk som ikke ser helt gode ut... var en mann på 18/19 trikken som gikk med 70-talls klær, slengbukser og et stort krøllehode aka klovn som byttet plass hele tiden, fra sete til sete. Jeg var livredd for han. Unngikk faktisk å gå på trikken hvis jeg så at han skulle på den. Edit: det handlet visst om bussen ja. Endret 28. mai 2010 av Mir
Olive Skrevet 28. mai 2010 #47 Skrevet 28. mai 2010 Vil helst ikke sitte ved siden av folk som spiser, etter jeg hadde en uheldig opplevelse med en narkoman og en gedigen vannmelon. Ellers så syns jeg de fleste andre er greie å sitte ved siden av, så lenge de ikke lukter veldig grusomt.
Twink Skrevet 28. mai 2010 #48 Skrevet 28. mai 2010 Det syns jeg er adskillig frekkere enn å ha vesken sin ved siden av seg. jo lengre jeg slipper å sitte med et lass av poser og/eller vesken oppå meg jo bedre er det. flytter selvsagt dette om jeg ser det er få ledige plasser, eller noen har lyst å sitte i nærheten av hverandre.. Enig. Hvis det bare er "veskeplasser" igjen på bussen, sier jeg alltid "unnskyld, er det ledig her?", og har aldri opplvd at det er noe problem. Er ikke alltid folk følger like godt med, og ser ikke problemet med å spørre om de kan flytte sakene sine.
redchilli Skrevet 28. mai 2010 #49 Skrevet 28. mai 2010 -overvektige -folk med utenlansk oprinnelse (ofte sterk lukt) - ustelte folk - gamle menn og damer (de pleier å prate høl i hue) - ungdomsflokker - folk som er synlig påvirket av alkohol
Gjest Micka Skrevet 28. mai 2010 #50 Skrevet 28. mai 2010 Menn som skrever - den typiske mannfolk-sittestillingen.
Sugerøret Skrevet 28. mai 2010 #51 Skrevet 28. mai 2010 er blitt kresen jeg gitt vil ikke sitte ved siden av : *folk som lukter svette *overdose av parfyme *Folk med spisse albuer *snørrete hylende unge som mor/far later som de ikke ser/hører og som spiser snørra som renner *psyko som glor som besatt *Hvitløk elskere *alkoholikere /narkomane som er tydlig rusa
Gjest Psiv Skrevet 28. mai 2010 #52 Skrevet 28. mai 2010 Jeg unngår: Tunge rusmisbrukere (De lukter så vondt og gjør så mye rart) Små, bråkete barn Ungdommer i flokk Veldig gamle mennesker (De pleier også å lukte ganske vondt) Folk som skravler i telefonen Utenlandske menn (De lukter kryddersvette, og jeg greier ikke å riste av meg tanken på at de tenker at jeg er en hore) Har ingen problemer med: Folk som ser sure ut (De lar meg være i fred) Folk som hører på høy musikk (Det gjør jeg også) Pene mennesker (Hvorfor skulle jeg det?) Forøvrig så liker jeg egentlig ikke å sitte ved siden av noen; det blir så trangt, og jeg har litt klaustrofobi. Dessuten har jeg en slags angst-greie med lukt og tung luft - jeg begynner underbevisst å holde pusten fordi jeg blir redd for å puste inn ekle lukter. Om jeg tar en overfylt buss, er jeg helt svimmel når jeg kommer ut av den
Gjest Syringa_Lilac Skrevet 28. mai 2010 #53 Skrevet 28. mai 2010 No tar eg aldri bussen lengre, men foretrakk å sitte aleine eller med noen kjente når eg tok buss.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #54 Skrevet 28. mai 2010 Jeg unngår så godt jeg kan å sitte med mennesker som er beruset (alkohol eller narkotika) - spesielt menn. En småfull jente har jeg ikke noe imot sålenge hun ikke spyr på meg. Her jeg bor er det 1-2 narkomane i 40-50 årene (de ser hvertfal sånn ut, men det kan godt hende de egentlig er myye yngre), som alltid skal klå på jenter og snakker høyt. Det er utrolig ubehageilg og pinlig. Jeg ble voldtatt av en som var full en gang, og har derfor veldig vanskelig med å takle menn som er berusa, og akkurat disse to mennene klår skikkelig.. Er heldigvis noen få av bussjåførene som er rimelig tøffe og kaster de ut eller ber de sette seg for seg selv og ta seg sammen (dessverre virker de fleste til å ikke tørre å gjøre noe, eller ikke bry seg. de bare kjører de *sukk*). Utenom det så unngår jeg helst folk som lukter vondt også. Jeg foretrekker selvsagt å sitte med noen som ikke tar mer plass enn ETT sete også. Jeg er ikke såå tynn selv, så jeg trenger nesten et sete (ikke et dobbeltsete, men et enkelt altså) til meg selv og tingene mine :gjeiper:
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #55 Skrevet 28. mai 2010 No tar eg aldri bussen lengre, men foretrakk å sitte aleine eller med noen kjente når eg tok buss. jeg antar dette er mest i de større byene, med bybusser osv. Småsteder med 2 passasjerer på bussen er noe annet, eller hvis man 2 ganger i året tar buss til storbyen sammen med venner.
Gjest Anjelika Skrevet 28. mai 2010 #56 Skrevet 28. mai 2010 Vil helst ikke sitte ved siden av folk som spiser, etter jeg hadde en uheldig opplevelse med en narkoman og en gedigen vannmelon. *legger til folk med gedigne vannmeloner på lista* Bra når bussjåfører stepper inn, men det er dessverre sjelden. Jeg synes generelt det er veldig lite galanteri ute og går her i Oslo. Når jeg kommer i en klam situasjon med en eller annen innpåsliten eller berusa type så er det ingen som gidder å gripe inn, alle bare snur seg vekk og tenker "glad det ikke er meg!".
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #57 Skrevet 28. mai 2010 - stinkende - feite - ungdomsflokk - lumske menn - fargede folk i mobiltelefon
smalls Skrevet 28. mai 2010 #58 Skrevet 28. mai 2010 Jeg pleier alltid å vesken i det andre setet. Men begynner bussen å bli full og folk må sette seg sammen med noen, så tar jeg alltid å fjerner vesken og tar den i fanget heller. Jeg har også merket at når bussen blit full så er det noen(spesielt ungdommer) som tar vesken å legger den i setet ved siden av. Slik at de skal vise at dette sete er opptatt og jeg vil ikke ha noen ved siden av meg. Har også sett at noen legger beina i sete å. Jeg unngår helst å sitte ved siden av noen som ser beruset ut. Som stinker røyk og alkohol Jeg vil heller ikke sitte ved siden av noen som er gammle. Mange gammle folk lukter vondt synes jeg. Hvert fall de jeg har sittet bak eller ved siden av på bussen. Må jo holde pusten her. Også overvektige.
Gjest Airi Chikako Skrevet 28. mai 2010 #59 Skrevet 28. mai 2010 spyde hun/han på deg?? Jepp. Jeg skjønner at unger ikke kan holdes ansvarlig på samme måte som voksne, men barnehagetanta kunne tatt ham med ut i stedet for flytte ham fra sin egen plass over til min. Rakk ikke å tenke en gang.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #60 Skrevet 28. mai 2010 Jeg liker ikke å sette meg ned ved siden av de som ser sure og skummle ut. Eller de som er rusa på et eller annet. Jeg vil IKKE sitte sammen med en narkoman igjen. Var en ganske så ubehagelig situasjon for å si det sånn. Så prøver jeg så godt jeg kan å unngå overvektige, småe bråkete barn og ustelte folk som stinker svette og andre ekkele ting.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå