Gå til innhold

På bussen...

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Når jeg tar bussen og det er masse folk på, blir det så godt som alltid slik at ved siden av meg er det siste setet som blir tatt! Skjønner ikke hvorfor... Noen andre som følder det slik? :P Er en 21 år gammel jente, liker selv å tro at jeg er ganske velstelt av meg. Kler meg bra, sånn passe med sminke, fikser håret så det ser greit ut, tror nok ikke jeg lukter heller :sjenert: Kom bare til å lure på det på bussen idag jeg.

Så spørsmålet:

Når du tar bussen, hvem vil du ikke sitte ved siden av?? :popcorn:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk som lukter røyk, alkohol eller sterk parfyme vil jeg helst unngå på bussen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg har valget mellom en kjekk gutt og en sur dame så velger jeg ofte den sure dama, fordi jeg føler det blir så åpenlyst hvis jeg velger gutten, og jeg kommer jo uansett ikke til å snakke til en fremmed gutt på bussen, så da er det like greit å velge en sur dame.

Ellers styrer jeg kun unna tykke folk, fordi det blir mindre plass til meg da. Samt folk som lukter vondt, men det merker man sjelden før man har valgt setet.

Skrevet

Jeg har ofte følt det på samme måten, selv om jeg (tror) jeg er helt normal :klø: :fnise:

Skrevet

Hvis jeg har valget mellom en kjekk gutt og en sur dame så velger jeg ofte den sure dama, fordi jeg føler det blir så åpenlyst hvis jeg velger gutten, og jeg kommer jo uansett ikke til å snakke til en fremmed gutt på bussen, så da er det like greit å velge en sur dame.

Ellers styrer jeg kun unna tykke folk, fordi det blir mindre plass til meg da. Samt folk som lukter vondt, men det merker man sjelden før man har valgt setet.

Samme her! Og det gjelder også skumle menn som lukter 5-dagers fylla (og ballesvette?)

Skrevet

Heldig du, jeg er alltid en av de første som får en ved siden av meg. ;)

Selv velger jeg et sete nærmest mulig en utgang. Unngår seter med ting i så langt det er mulig, eller ved siden av folk som "breier" seg.

Skrevet

Så spørsmålet:

Jeg har det på samme måte, men jeg tar t-banen... Underlig greie.

Skrevet

Heldig du, jeg er alltid en av de første som får en ved siden av meg. ;)

Samme her.

Jeg prøver å unngå overvektige, på grunn av at plassen er liten nok som den er, fjortiser og folk som ser ustelte ut fordi det da er ganske stor sjanse for at de lukter vondt.

Skrevet

Jeg sitter meg ikke vedsiden av (Sortert verst-mindre gale)

- Narkomane (Livredd for å bli ranet/få sprøyte i låret)

- Ustelte eldre menn (lukter ofte, alkoholikere?)

- Rasistisk utsagn: Svarte MENN(Jeg har opplevd ALT for mange ganger at de stinker eksotiske krydre og sterk svettestank)

- Tjukke mennesker (mindre sete til meg, blir alt for intimt)

Selv sitter jeg alltid langt bak i bussen og merker at da er det ikke så ofte folk setter seg ved siden av meg. Ingen ser så langt bak. Sitter man helt fremme er det garantert at man får noen ved siden av seg.

Gjest Bianca26
Skrevet (endret)

Hei!

Når jeg tar bussen og det er masse folk på, blir det så godt som alltid slik at ved siden av meg er det siste setet som blir tatt! Skjønner ikke hvorfor... Noen andre som følder det slik? :P Er en 21 år gammel jente, liker selv å tro at jeg er ganske velstelt av meg. Kler meg bra, sånn passe med sminke, fikser håret så det ser greit ut, tror nok ikke jeg lukter heller :sjenert: Kom bare til å lure på det på bussen idag jeg.

Så spørsmålet:

Folk som lukter vondt og ser skitne ut, tydelig ruspåvirkede narkomane, folk jeg ikke kjenner, men som på død og liv må skravle med meg. Sistnevnte kan være koselig, men f.eks ikke når jeg sitter på bussen hjem fra nattevakt eller noe. G så unngår jeg å sette meg ved siden av noen som ser veldig sure ut. Jeg tenker at de sikkert har lyst å ha setet for seg selv, og burkakledte damer fordi jeg føler de ser surt på meg og tenker at jeg ser ut som en hore som ikke har burka...

Endret av Bianca26
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Så hvis jeg kjøper meg en burka så får jeg kanskje sitte helt alene? Jeg vil ikke sitte ved siden av noen.

Gjest Bianca26
Skrevet

Så hvis jeg kjøper meg en burka så får jeg kanskje sitte helt alene? Jeg vil ikke sitte ved siden av noen.

haha.

Jeg legger allti veska mi i det andre setet. Flytter den ikke før jeg ser at ingen andre seter er ledige slik at noen må ha et sted å sitte.

Skrevet

TS, du er heldig, får sitte for deg selv.Jeg vil absolutt ikke sitte ved siden - eller i nærheten av- noen som spiller musikk. Blir så LEI av folk som bare tenker på seg selv. det er ikke alle som vil høre på black metal blandet med popp og hipop en time i sterkk fra kl. 6.30 på morgenen. men det må jeg selv om jeg ikke vil. fordi bussen er full og folk er egoistiske.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

haha.

Jeg legger allti veska mi i det andre setet. Flytter den ikke før jeg ser at ingen andre seter er ledige slik at noen må ha et sted å sitte.

Jeg venter ikke på å bli "tilbudt" plass, begynner bare å sette meg ned slik at du ikke har noe annet valg enn å skynde deg å nappe vekk veska hvis du ikke vil at den skal bli flat.

Folk som tror de har krav på å ikke ha noen ved siden av seg har ingenting på kollektivtransport å gjøre.

• Liker 1
Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS, du er heldig, får sitte for deg selv.Jeg vil absolutt ikke sitte ved siden - eller i nærheten av- noen som spiller musikk. Blir så LEI av folk som bare tenker på seg selv. det er ikke alle som vil høre på black metal blandet med popp og hipop en time i sterkk fra kl. 6.30 på morgenen. men det må jeg selv om jeg ikke vil. fordi bussen er full og folk er egoistiske.

Det er å nå godt at det er bussen som er full og ikke bussjåføren. :gjeiper:

Gjest lolita___
Skrevet

Fjortiser er så slitsomme,de prøver jeg å unngå.Folk som snakker høyt i telefonen eller med hverandre(ofte somalske damer i store flokker)ja sikkert rasistik,men utrolig slitsomt.Narkomane,alkoholikere det var vel det og seffølgelig ekle menn som stirrer setter meg milvis unna dem,

Skrevet

Rent intuitivt, uten at jeg tenker over det engang, er nok verstinglisten slik:

1. Folk som av en eller annen grunn ser ut som de kan antaste eller henvende seg til meg på en ubehagelig måte (raringer, rusede, sleske menn, de som ser ut som de er ute etter bråk)

2. Folk som ser ut som de lukter vondt og er veldig ustelte

3. Ungdommer i flokk

4. Folk som virker syke (hoster)

5. Folk som tar stor plass - overvektige, masse poser og jakker

6. Folk som spiser noe som lukter eller tygger veldig på tyggegummi

7. Unge jenter med mye sminke som ser sure ut

8. Folk med rart og stirrende blikk

9. Veldig pene mennesker

Skrevet

Jeg må si jeg ikke har tenkt så mye over dette. Det mest fordi det eneste jeg er opptatt av er å få et sete langt framme, i kjøreretningen (fordi jeg blir veldig lett bilsyk). Men det er klart; kjenner jeg vond lukt lang vei, velger jeg heller et annet ledig sete foran.

Jeg tror det ts tenker på enten skyldes a. at hun velger seg seter på steder folk ikke så lett setter seg (langt bak, evt. helt foran) eller b. at hun så lett legger merke til de gangene hun blir sittende alene, og glemmer alle gangene hun sitter sammen med noen.

Skrevet

og seffølgelig ekle menn som stirrer setter meg milvis unna dem,

Thats me baby! :ler:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

7. Unge jenter med mye sminke som ser sure ut

9. Veldig pene mennesker

Får jeg om hvorfor?

Men hva om 7-eren er bli?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...