Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så.. Jeg ble sammen med eksen for over tre år side.(9 år mellom oss)

Han har egentlig alltid vært glad i sin egen "space". Men som jeg oppfattet det og som han selv sa var jeg det beste som hadde skjedd ham.

Jeg kan ikke forklare alt.. da må jeg vel skrive en bok :gjeiper:

For ca fire måneder siden kom jeg hjem fra jobb og started en krangel. Teit ting å krangle om, men han hadde ikke spart pizza stykke til meg.

Gjennom hele forholdet har han ALDRI started en krangel. Og aldri latt en dårlig dag på jobben e.l. gå utover meg.

Men det kunne jeg finne på og vi kranglet. Dagen etter ba han om litt tid alene. Jeg dro hjem til foreldrene mine.

2 uker senere hadde han tenkt ferdig og det var slutt. Han sa han hadde det bedre alene, slappet mere av og sov bedre osv. Han sa at han elsket meg

Vi har i to år spilt et spill på nett som heter Age of Conan. _Noe ala World of worldcraft.

Vi spiller fortsatt masse sammen. Omtrent hver dag og i det siste har vi pratet masse på Ventrillo(Gratis telefon på nett på en måte). Han vil spille alene med meg. Sjeldent med andre.

Hver gang vi spiller, prater, sender meldinger kaller han meg vennen og noen ganger glemmer jeg at vi ikke er sammen lenger. Vi var på kino sammen bare en måned etter at det var slutt og jeg sa senere at det var vondt for meg og at jeg gråt når jeg kom hjem.

Jeg er i praksis i sandvika og i går sa han at det hadde vært koselig å ta seg en tur dit..Han spurte om vi ikke kunne møtes og tusle litt rundt og spise litt mat osv. Jeg sa ja og senere fikk jeg melding om at han ikke ville hvis jeg ble lei meg som sist osv.

Jeg blir litt frustrert her. Skal jeg fortsette late som om alt er bra i håp om at det en dag blir bra eller at jeg får han tilbake eller skal jeg si ifra til han hva jeg føler og at jeg ikke er over han.. Ikke på langt nær?

Takk for at du som leser gadd og håper på noen tilbakemeldinger her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alså. Du håper vel på at dere skal finne tilbake til hverandre forstår jeg deg rett? Og derfor lekker du lokk på dine følelser. Hva vil han da? Det er jo ikke riktig hvis han absolutt ikke vil tilbake, å ha kontakt så mye som dere har i Conan etc. Det utgjør da omtrent ingen forskjell.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg sagt ifra at siden jeg fremdeles har følelser og er interessert i å finne tilbake, og det virker som du ikke vil det, så klarer jeg ikke ha kontakt med deg.

Det er vanskelig å ha så mye følelser som du går rundt med nå, at man begynner å gråte etter å ha vært på kino. Her ville jeg bedt om å få en avklaring, slik at du ikke skal gå rundt å tortureres. Nå som dere selv ikke er sammen så har dere jo fremdeles mye kontakt. Hvordan skal han/du få tid til å se om dette forholdet faktisk er noe dere vil ha? Du vet det kanskje, men hvordan kan HAN merke om han trives best eller uten deg?

Jeg hadde trukket meg tilbake og sagt det jeg nevnte, og så hadde jeg tatt vare på meg selv.

Skrevet

Du må nok være litt tydelig her. La ham vite hva du ønsker. Ønsker du å bli sammen med ham igjen, må du fortelle ham det. Er det for vondt for deg å tilbringe tid med ham, dersom det ikke er håp for å bli sammen igjen, må du fortelle ham det, og holde deg unna.

Sett litt premisser. Sånn som det er nå, får han det han vil av deg uten å måtte forholde seg til forpliktelser. Han har ikke tapt deg, selv om du har tapt han. Han får pose og sekk.

Sett ned foten og sett styringen for ditt eget liv. Det er attraktivt med mennesker som vet hva de vil ;)

Skrevet

Du må nok være litt tydelig her. La ham vite hva du ønsker. Ønsker du å bli sammen med ham igjen, må du fortelle ham det. Er det for vondt for deg å tilbringe tid med ham, dersom det ikke er håp for å bli sammen igjen, må du fortelle ham det, og holde deg unna.

Sett litt premisser. Sånn som det er nå, får han det han vil av deg uten å måtte forholde seg til forpliktelser. Han har ikke tapt deg, selv om du har tapt han. Han får pose og sekk.

Sett ned foten og sett styringen for ditt eget liv. Det er attraktivt med mennesker som vet hva de vil ;)

Signerer ;)

Skrevet

Synes du burde møte han, og snakke om følelsene, få ut av han hva han egentlig vil med dette her :) Hvis han kun vil være venner og noe annet aldri vil bli aktuelt, så er det kanskje greit å holde avstand så du ikke sårer deg selv unødvendig.

Gjest Gjest
Skrevet

Han holder deg på gress. Tenk deg den dagen det plutselig dukker opp ei berte... Skjell ham ut så ørene flagrer og sørg for at han aldri har lyst å snakke med deg igjen.

Og så går du videre med livet ditt uten ham i det.

Skrevet

Det høres ut som om han fortsatt elsker deg og vil ha et fohold til deg, men ikke slik det var. Han er kanskje lei av at du krangeler på ting som ikke engang betyr noe. Snakk med han fortell hva du føler og at du er villig til å prøve å jobbe med deg selv. Det virker som om han ikke har gitt deg opp!

Håper det ordner seg, og at holder oss oppdatert! :)

Skrevet

Spør han hva han vil. Dersom han sier han ikkje ønsker å finne tilbake kan du jobbe med å komme over han. Siden han sier at han elsker deg, men ikkje vil være kjæreste din tenker eg at han sliter med noen problemer/komplekser rundt seg selv.

Skrevet

Jeg setter pris på alle råd. Men jeg klarer ikke kutte han. Jeg føler jeg trenger han i livet mitt. Jeg elsker han så høyt. Det å gi opp all kontakt når han gjør meg lykkelig er vondt.

Jeg tror ikke jeg klarer det.. Ikke enda ihvertfall. :sukk:

Gjest brutal_mann
Skrevet

Du holdes på gress og holdes for narr. Hva gjør du den dagen han kommer drassende med ny dame han vil presentere for deg?

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg gjør da. Jeg ville blitt knust.

Han har alltid sagt at når hvis det ikke gikk med meg ville han ikke ha noen andre, og når han gjorde det slutt sa han også at han aldri ville dra inn noen nye kvinnfolk.

Er jeg virkelig så naiv. Jeg skjønner at ingen planlegger å forelske seg eller gjøre det slutt.. Men.. han sa han har det bedre alene.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke den eneste som har vært i denne situasjonen. Hvorfor er din annerledes? det er den ikke. Tenk på deg selv lenger frem i tid. Hvor vil du være? Vil du ha klart deg fint? Stå opp for deg selv! Du kommer ikke til å være glad når det holder på sånn. Men vil du fortsette, så gjør nå det..

Gjest brutal_mann
Skrevet

Du er vanvittig naiv her. Ord betyr ikke en dritt i tilfeller som dette. handlinger betyr alt. Og han holder seg vekke fra deg. Det vil si, han tar det han har lyst på og dumper resten fra deg. Slik står han fri til å ta det han vil ha når han vil. du lar deg bruke rett og slett.

Skrevet

Du er vanvittig naiv her. Ord betyr ikke en dritt i tilfeller som dette. handlinger betyr alt. Og han holder seg vekke fra deg. Det vil si, han tar det han har lyst på og dumper resten fra deg. Slik står han fri til å ta det han vil ha når han vil. du lar deg bruke rett og slett.

Jepp. Du har nok rett. Og jeg må bruke tid og ta et valg og de konsekvensene som følger.

Selv om valget kan virke såre enkelt er det ikke det.

Takk for råd. :klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det høres vanvittig ut at han dumper deg etter noe så lite som en krangel om pizza. At du finner på å klage over at han ikke har spart pizza til deg, er ingen synd. Kanskje hadde du rett også, at han burde spart pizza til deg. Når han tar avstand og kutter deg ut etter en slik bagatell, høres det nesten ut som han driver et maktspill. Meldingen hans er at du skal bare være en som behager han. Finner du på å komme med en klage, så er det rett ut. Jeg synes det høres ut som han ikke fortjener deg og at han driver et (ubevisst) maktspill.

Gjest I Grosny
Skrevet

Jeg synes det høres vanvittig ut at han dumper deg etter noe så lite som en krangel om pizza. At du finner på å klage over at han ikke har spart pizza til deg, er ingen synd. Kanskje hadde du rett også, at han burde spart pizza til deg. Når han tar avstand og kutter deg ut etter en slik bagatell, høres det nesten ut som han driver et maktspill. Meldingen hans er at du skal bare være en som behager han. Finner du på å komme med en klage, så er det rett ut. Jeg synes det høres ut som han ikke fortjener deg og at han driver et (ubevisst) maktspill.

Jeg har en annen oppfattning.

Han har aldri selv sagt ett hardt ord.

Jeg tror at han synes krangling er svært ubehagelig, og at han ikke takler det.

Krangling er vanlig i forhold. Den sikreste måten å unngå det på er å leve alene.

Men det kan være maktspill/damedressur, kanskje han reiser, for å markere at han ikke vil leve med kranglerisiko, og vurderer å komme tilbake til opdradd dame, som ikke gjør sånt en gang til.

Å leve sammen med noen er kos, det er kompromisser, og det er inngrep i privatlivets fred. Der og da så mente han kanskje at han ville leve alene i fred, og kanskje han heller kan tenke seg romantiske besøk..

Skrevet

Jeg tror ikke at du TS ble dumpet på grunn av krangelen om pizzaen - jeg tror den delen av historien er ganske uvesentlig. Når par begynner å krangle om bagateller, og gir kranglene store dimensjoner, så ligger det ofte større konfliktstoff under. Det er vel ikke umulig at det har vært slike underliggende årsaker som gjorde at han ikke ville bo sammen med Ts mer.

Skrevet

hmm.. står jeg som TS når jeg skriver?

Men har klart å kutte kontakten helt enda men jeg kontakter ikke han..

Gjest Gjest
Skrevet

hmm.. står jeg som TS når jeg skriver?

Men har klart å kutte kontakten helt enda men jeg kontakter ikke han..

TS står for Tråd Starter, altså, den som starter en ny tråd(et nytt emne) blir kalt TS ;-)

Skrevet

TS står for Tråd Starter, altså, den som starter en ny tråd(et nytt emne) blir kalt TS ;-)

hihihi.. Jeg sku ha skjønt det da... men er jo nybegynner :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...