Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #1 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg er 8+5, og har merket at jeg har veldig mørk gul urin for tiden. Hvorfor det? Betyr det noe? Mener å ha lest et sted at mørk urin skyldes at man drikker for lite, men jeg mener jeg drikker ganske mye. Drikker mye mer enn før jeg ble gravid for eksempel - er så tørst hele tiden... Kan det ha en annen forklaring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 27. mai 2010 #2 Del Skrevet 27. mai 2010 jeg har det også, men jeg vet at jeg ikke drikker nok. Er så kvalm så klarer det ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 27. mai 2010 #3 Del Skrevet 27. mai 2010 Du må drikke masse VANN. Det er ikke alltid det blir borte på en dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 28. mai 2010 #4 Del Skrevet 28. mai 2010 Jeg har også mørk urin, men er ganske sikker på at det er fordi jeg drikker for lite. Prøver å bli bedre på det, men det er så kjedelig når det kommer opp igjen... Hvis du er tørst hele tiden vil jeg tenke at du ikke drikker nok. Tørste kan også være symptom på diabetes, men da burde du tisse mye også (og jeg kjenner ikke til at det gir mørkere urin). Snakk gjerne med legen/jordmor om det neste gang du skal dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #5 Del Skrevet 28. mai 2010 Takk for svar Skal høre med legen, ja. Har ikke tenkt på at mye kommer opp igjen. Jeg blir plutselig kjempetørst, styrter masse vann eller annen drikke, blir kjempekvalm og kaster stort sett opp. Har funnet ut at jeg må drikke i kjempesmå slurker for å ikke bli kvalmere, men det er ikke så lett når jeg er så tørst. Har ikke diabetes da, testet for det veldig nylig, fordi jeg var så ekstremt tørst før jeg ble gravid også. Merkelige greier - men det virker jo litt normalt da, når begge dere to som er omtrent like langt på vei som meg også har det -TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #6 Del Skrevet 28. mai 2010 Jeg har helt blank urin (untatt om morgenen, da er den lys gul). Er 18 uker på vei og hatt samme fargen på urinen hele tiden. Men jeg drikker mye vann da. Minst 2 liter vann om dagen vil jeg tro.. Kanskje mer noen dager. Jeg er ikke kvalm så kommer ikke opp igjen. Når du drikker lite blir urinen mer konsentrert fordi mer vann holdes tilbake i kroppen. Drikker du mye får kroppen nok vann og det skilles en del ut med urinen. Da blir den blank.. Tror ikke det er noen sammenheng mellom konsentrasjonen på urinen og graviditet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå