Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så gikk min store skrekk i oppfyllelse, det blir streik i skoler og barnehager og foreldre så drasser barna med på jobb. Dette er jo helt fryktelig stressende for oss andre. Har vært med på dette før. Kan virkelig ikke skjønne at arbeidsplasser tillater unger som hyler og maser rundt i gangene. synes virkelig at foreldrene får ta ferien sin i slike situasjoner. :tommelsmil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, for det er jo så enkelt.

Gjest gjest
Skrevet

Mange har heldigvis foreldre som stiller opp. Noen organiserer felles barnepass. Noen tar ut ferie, og noen tar ungene med på jobb. Det er da ikke en allmenn regel for dette??

Skrevet

Man gjør jo så godt man kan, men det er ikke alltid mulig å finne veldig gode løsninger. Jeg synes man kan ha litt høyere toleranse i disse vanskelige tiden.

Skrevet

ta det opp med sjefen hvis det plager deg... For vi på kg kan nok ikke hjelpe deg ;)

Men er enig i at de aller fleste arbeidsplasser ikke er egnet for barn. Da får man heller alliere seg med flere foreldre og heller ta fri en dag i uka og ha 4 ekstra barn hjemme hos seg, og overlate barnet til andre og gå på jobb 4 dager i uka...

Men en streik varer sjelden lenge, så man kan jo og prøve å holde ut å ha noen ekstra barn tilstede på arbeidsplassen..

Skrevet

Hvis alle med barn som blir påvirket av streiken hos oss skal ta fri kommer det 5 av 20 på jobb i morgen.... Da vil det nok gå rundt på kontoret...og de som er der får jo bare litt ekstra å gjøre...

Hallo!!!Vis litt medfølelse og tålmodighet.

Skrevet

Hvis alle med barn som blir påvirket av streiken hos oss skal ta fri kommer det 5 av 20 på jobb i morgen.... Da vil det nok gå rundt på kontoret...og de som er der får jo bare litt ekstra å gjøre...

Hallo!!!Vis litt medfølelse og tålmodighet.

for å snu på det - hvis 15 av 20 tar med seg barn..

For noen av dere gjort noe i det hele tatt??

Gjest Dhanu
Skrevet

Mer enn om 15 av 20 ikke dukker opp, antar jeg ;)

Nå kommer det jo an på hvilken arbeidsplass det er, da. I min forrige jobb hadde jeg eget kontor og kunne lukke døra - det kunne alle andre også.

Men merkelig nok var det aldri noe behov for å lukke den døra, verken når mine egne barn eller kollegers barn var med på jobb. For det var aldri noe støy med dem, selv om det ofte var barn med på jobb. Kanskje vi bare hadde bemerkelsesverdig veloppdragne barn på det kontoret? ;)

Forslaget om å alliere seg med andre og ha skiftordning som "barnehage" høres flott ut i teorien, men ville blitt vanskelig for min del i alle fall. Jeg liker ikke å overlate ungene mine til andre enn "vanlig" barnehage og ellers familie eller venner vi kjenner og stoler på. Og om jeg skulle bøyd meg, ville nok ikke ungene likt det heller. De setter ikke pris på å bli satt bort til fremmede. Selv om ungene mine har vært noen turer innom kontoret, blir de jo aldri virkelig kjent med kollegene mine.

Jeg antar at det for mange arbeidsplasser er bedre at folk dukker opp med unger enn at de ikke dukker opp i det hele tatt.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke "bare" å bruke feriedager nå under streiken da vi kun har 5 uker ferie, mens barna har langt mer. Å egenmelde seg er å snyte arbeidsgiver. Å sykemelde seg er løgn og også å snyte arbeidsgiver da han må betale lønn de første 14 dagene. Ikke all kan bare bli hjemme og avspassere da de jobber med livsnødvendig tjenesteyting til svake grupper, hvor vikarer ikke er like mange som fast ansatte.

De som mener foreldrene "bare" skal ta ut en feriedag eller 30 (alt ettersom hvor lang streiken blir): Har du småbarn selv, eller skal en tåle bedre den urett som ikke rammer en selv? ;)

Hilsen mor til 3 store barn som sjelden har hatt ferie med sin mann for å få kabalen til å gå opp

Skrevet

Ser poenget med den å... Men siden vi alle sitter på eget kontor tror jeg nok vi ville fått gjort mer ja....

Sannsynlighet for at alle foreldrene hos oss hadde tatt seg fri er vel liten, men poenget var at det er ikke bare å ta ut ferie!!!

Skrevet

Glad jeg har eget kontor og en rolig gutt som kan aktivisere seg selv :) Dessuten spurte jeg om det var greitt å ha han med. Gikk kjempefint :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Barn med på jobb er en uting. De eneste som mener det er greit og ikke forstyrrelde er foreldrene selv, alle andre forsåt ar barn = uro, selv om ikke alle tør å si fra. Det er ikke arbeidsgivers problem og ansvar at du ikke har barnepass, ta ansvar og finn andre som kan passe avkommet, eller ta ut ferie.

Skrevet

Barn med på jobb er en uting. De eneste som mener det er greit og ikke forstyrrelde er foreldrene selv, alle andre forsåt ar barn = uro, selv om ikke alle tør å si fra. Det er ikke arbeidsgivers problem og ansvar at du ikke har barnepass, ta ansvar og finn andre som kan passe avkommet, eller ta ut ferie.

Det er så gøy med sånne som tror at alt er sååå enkelt. Jeg tror at de fleste foreldre gjør sitt ytterste for å finne alternativ barnepass når det er streik, men av og til er de faktisk ikke mulig. Da synes jeg man må tåle at barnet blir med på jobb. Jeg går ut i fra, selvsagt, at moren/faren sørger for at barnet er så rolig som mulig. Angående å ta ut ferie, så kan faktisk streik være langvarig ... på de fleste arbeidsplasser er feriekabalen allerede lagt, og det vil skape problemer (mye større problemer enn barna kan skape på jobb) hvis halvparten av de ansatte plutselig er vekke i flere uker der det ikke var planlagt.

Skrevet

Noen unger på jobb innimellom er bare hyggelig, da. Så lenge foreldrene har tatt så mye forholdsregler som mulig med ikke lydgivende leker, tegnesaker, forberedt ungen på at h*n må være på kontoret mest mulig, og skal h*n i gangen så er det ikke lov til å løpe eller bruke høy stemme. :)

Jeg har vært borti at en mor hadde med fire unger i barnehagealder annenhver torsdag og fredag, og det var fullstendig gale-Matias med løping, roping, etc. Og det var ikke greit, for da fikk faktisk ingen konsentrert seg om jobben sin, og å ta en telefon kunne man bare glemme så høyt var støynivået. Hun ble bedt om å betale non til å ta ungene disse dagene av sjefen sin etter noen uker.

Men en ting er nå for de foreldrene som jobber på kontor. Hva med alle de som jobber i helsevesenet, på fabrikk eller i butikk? Ikke bare-bare å ha med barn i den type jobber...

Skrevet

Jeg har vært borti at en mor hadde med fire unger i barnehagealder annenhver torsdag og fredag, og det var fullstendig gale-Matias med løping, roping, etc. Og det var ikke greit, for da fikk faktisk ingen konsentrert seg om jobben sin, og å ta en telefon kunne man bare glemme så høyt var støynivået. Hun ble bedt om å betale non til å ta ungene disse dagene av sjefen sin etter noen uker.

Den situasjonen der er jo ikke greit.

Skrevet

Jeg syns vel egentlig at streik er den grunnen til at en og annen forelder dukker opp på jobb med barn, ( i sånne tilfelle skulle man hatt mulighet for hjemmekontor) fordi de ikke får tak i barnevakt. Tenk om streiken varer i en uke, hvordan blir det for både arbeidsgiver når foreldre er borte fra jobb (mange) eller arbeidstaker som må ta fri uten lønn?

MYE værre når foreldre tar med seg barna på jobb støtt og stadig og de samme omigjen. Det har jeg lite forståelse for.

vår barnehage streiker heldigvis ikke.

jeg måtte nok tatt fri uten lønn, siden jeg ikke har tilgang på barnevakt, så lenge streiken ville vare.. Skrekk og gru

Skrevet

Men en ting er nå for de foreldrene som jobber på kontor. Hva med alle de som jobber i helsevesenet, på fabrikk eller i butikk? Ikke bare-bare å ha med barn i den type jobber...

Nemlig. På en del arbeidsplasser er det "aldersgrense" slik at det ikke er tillatt å ta med barn under en viss alder (gjerne 10 eller 12 år) av sikkerhetsmessige årsaker. For de som jobber slike steder er det ikke bare-bare å ta med poden på jobb.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Noen unger på jobb innimellom er bare hyggelig, da. Så lenge foreldrene har tatt så mye forholdsregler som mulig med ikke lydgivende leker, tegnesaker, forberedt ungen på at h*n må være på kontoret mest mulig, og skal h*n i gangen så er det ikke lov til å løpe eller bruke høy stemme. :)

Går det an? :sjokk:

Forøvrig så er det ikke så vanskelig å ha med barn på jobb i en butikk. Kommer selvfølgelig an på hva slags butikk det er, men der jeg jobber hender det at det er noen som må ha med ungene sine noen timer. Da blir det som oftest sjongleringer slik at denne personen i stor grad slipper unna kassa, og heller får tatt seg av rydding, varer osv. Dette er ting det går an å ha med seg en unge på. Det går til og med an å aktivisere ungen ganske bra, slik at det ikke blir noe bråk. Helsevesen og fabrikk er det værre med...

Gjest gjest
Skrevet

Herregud.

Går det ann??????

Det beste hadde nok vært at det ikke fantes unger....ja og så er det jo foreldrenes feil at det er streik...

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg har ikke noe problem med at noen på jobben har med ungene sine på grunn av streik. Kan ikke si det går nevneverdig utover arbeidsdagen, men det er koselig å ta dem med ut og kjpe is i lunsjen syns jeg :)

Vi som ikke har barn må da også kunne være litt fleksible når der er slike streiketilstander, med litt velvilje så går det meste greit syns nå jeg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...