Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg jobber for staten og er medlem av statens pensjonskasse. Jeg er på utkikk etter min første leilighet. Har også klart å samle en liten sum i egenkapital (cirka 400000+115000kr i BSU). Det var en kollega som anbefalte meg å søke lån hos staten. Jeg har så utrolig dårlig peiling på økonomi, dessverre :(

Ønsker meg en leilighet på minimun 55 kvd (eget soverom og kjøkken) i Oslo. Prismessig er jeg ute etter noe for 1550 000kr og max 100 000kr i fellesgjeld.

Hvilket lån bør jeg søke om, er det lurt med førstehjems lån? Jeg er 28 år og singel.

http://www.spk.no/no/Person/Boliglan/Renten2/ ( ser ut som jeg må ta et lån 1500 000kr)

https://www.postbanken.no/no/lane/priser/

Hva hadde dere gjort? Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Boliglån i SPK er det beste du får, så det bør du definitivt ta når du kan.

Skrevet

Boliglån i SPK er det beste du får, så det bør du definitivt ta når du kan.

:Nikke:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har selv lån i SPK. Da jeg var ute og "shoppet" lån, var svaret fra samtlige banker at de ikke kunne matche SPK. Renta hos SPK ligger for tett opptil deres egen lånerente fra NB. Samtlige anbefalte meg å velge SPK når jeg hadde muligheten.

Hvis du trenger og kan betjene et større lån enn 1,5 , godtar SPK 2. prioritet.

Beregn gjerne rentefordelen, og sett av de ekstra kronene du sparer i forhold til andre banklån, til å foreta ekstra innbetalinger på lånet (hvis du har muligheter til det). Sånn "tjener" du enda mer på å ha lån i SPK.

Enkelt å fylle ut søknad på nettet. Flinke og service-instilte folk i andre enden av tlf.!!!

Ville valgt det samme i dag.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvis du trenger og kan betjene et større lån enn 1,5 , godtar SPK 2. prioritet.

Hvis du trenger å låne mer enn 1,5 må du altså gjøre det i en annen bank.

(Jada jada, det ble kanskje unødvendig mye inn med teskje dette..)

:gjeiper:

Skrevet

Tråden er ryddet

SportyShorty, mod

Skrevet

Takk for alle gode svar. Det viser seg at jeg faktisk ikke er medlem av SPK, men av KLP:(

Skal høre med arbeidsgiveren min om jeg kan bytte over.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei,

Jeg har kjøpt meg leilighet, så nå trenger jeg å velge finansiering.

Har fått et tilbud fra postbanken renten er 3,50%, og et annet tilbud fra KLP (kommunal landspensjonskasse) som jeg er medlem av gjennom jobben. renten de tilbyr er 3,35%

Men jeg er så usikker på denne siste banken, KLP. Det er ikke så mange som har hørt om dem og tenk om rentene stiger??

Hvilke er lurt å binde seg til?

Jeg har fått et lån på 1 mill og er akkurat det jeg trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...