Gå til innhold

Male mørkt bord hvitt

Huldriél

Anbefalte innlegg

Hei!

Som så veldig mange andre har også vi dette bordet fra Skeidar. I og med at vi har en knøttliten stue, og mørk skinnsofa (som skal trekkes om når vi får råd), jobber jeg med å fokusere på lyse møbler fremover. Jeg elsker shabby chic og romantisk stil, og kunne derfor tenkt meg å male dette bordet matt hvitt, men slik at treet synes litt igjennom. Spesielt siden det har slike jernbeslag på sidene og oppå bordet, tror jeg dette kan bli tøft. De skal jeg beholde i sin opprinnelige farge for å få litt kontraster og røff look.

Hva tenker dere? Noen her som har tips til hvordan jeg skal gå frem for å gjøre dette, hva slags maling jeg skal bruke, osv? Håper på svar og tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg ville gjort var å dra innom en malerforretning og spørre der, har selv gjort det og fikk utrolig mange gode tips, samt alt jeg trengte av riktige farger og utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med å matte ned bordet skikkelig med 240 sandpapir. Og etterpå er det viktig at du vasker det med en silokon fjerner.(disse bordene er behandlet med voks som må vaskes bort)

Vil du beholde ved sjiktet kan du tynne ut en maling med whitespirit. Da blir den mer gjennomskinnelig.

Noe du bør være obs på er å bruke en oljebasert manling.(Tåler mer vaskemidler og lignende, Samt at det hefter bedre på underlaget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...