Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Er 28 år og sliter forsatt med kviser.Jeg sluttet med diane i ca 2 uker og da kom nesten alle kvisene tilbake mer akne enn kviser.Så jeg startet på diane igjen og nå sitter jeg her med 7 vonde akne jeg har brukt diane i over en måned,hvorfor er kvisene her?Vurderer nå å kontakte lege å begynne på tetracylliner igjen. Hva mener dere? Er helt oppgitt,slitsomt å gå rundt med sånne vonde kviser det tar mange uker før de forsvinner.
Hinata Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Det tar jo litt tid før Diane begynner å virke da, tror jeg har gått på Diane i litt over 3 mnd nå (etter 2 år uten) Jeg ser det begynner å minke på de største og dypeste kvisene, men får allikevel noen småkviser her og der. Gleder meg til de små også går bort. Det er nesten bare å smøre seg med tålmodighet
stylista Skrevet 27. mai 2010 #4 Skrevet 27. mai 2010 Dette er ikke noe gøy å stri med..det beste av erfaring er å ikke bruke legemidler. Gå til en hudpleier som du vet er dyktig og som kan anbefale deg produkter akkurat til din hud-. selv om dette koster er det verdt det. Jeg selv ble anbefalt decleor rensemousse, MD skin renewing serum og, decleor aroma essens dag krem. viktig å bruke produkter og sminke uten tilsettningsstoffer som irriterer huden. og for all del mineralsminke som lar huden puste. Første gang jeg oppdaget mineralsminke var når hudpleieren min anbefalte det mot problemhuden min. Og ingenting gjorde større forskjell! (man skjuler jo ofte med sminke og alt blir en ond sirkel) Men sørg for å finne en makeup som virkelig er naturlig og 100% ren - ikke alt som heter mineralsminke er det:) Håper dette kan hjelpe deg!
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #6 Skrevet 27. mai 2010 Dette er ikke noe gøy å stri med..det beste av erfaring er å ikke bruke legemidler. Gå til en hudpleier som du vet er dyktig og som kan anbefale deg produkter akkurat til din hud-. selv om dette koster er det verdt det. Jeg selv ble anbefalt decleor rensemousse, MD skin renewing serum og, decleor aroma essens dag krem. viktig å bruke produkter og sminke uten tilsettningsstoffer som irriterer huden. og for all del mineralsminke som lar huden puste. Første gang jeg oppdaget mineralsminke var når hudpleieren min anbefalte det mot problemhuden min. Og ingenting gjorde større forskjell! (man skjuler jo ofte med sminke og alt blir en ond sirkel) Men sørg for å finne en makeup som virkelig er naturlig og 100% ren - ikke alt som heter mineralsminke er det:) Håper dette kan hjelpe deg! Takk for svar,men jeg tror mine kviser kommer fra innsiden alltså hormoner eller et eller annet som ikke er som det skal.Hadde helt ren hud til jeg slutta med diane da jeg slutta poppa de ut igjen og det akne kviser ikke vanlige.Jeg skal bytte til mineralsminke bruker produkter fra apoteket for uren hud
Gjest Niema Skrevet 27. mai 2010 #7 Skrevet 27. mai 2010 Du må nok regne med en 3 måneders tid før effekten av diane begynner å vises igjen, det er helt normalt.
Pjukset Skrevet 27. mai 2010 #8 Skrevet 27. mai 2010 Takk for svar,men jeg tror mine kviser kommer fra innsiden alltså hormoner eller et eller annet som ikke er som det skal.Hadde helt ren hud til jeg slutta med diane da jeg slutta poppa de ut igjen og det akne kviser ikke vanlige.Jeg skal bytte til mineralsminke bruker produkter fra apoteket for uren hud Kviser er ofte et resultat av problemer som har rot i tarmen, og overfølsomhet for kjemikaler i produkter man bruker/maten man spiser. Min erfaring er at blodprøver påviser fint lite allergier, mens noe som heter bioresonans som man kan ta hos noen naturleger, ofte avdekker intoleranser som skaper ubalanser, som igjen kan skape f.eks hudproblemer. Maten vi spiser inneholder ofte mye tilsetningsstoffer som ikke er bra, og hvete, melk, dårlig fett, og sukker, er bl.a ingredienser som gir problemer for mange. Spis så ren mat som mulig, hold deg unna halvfabrikat, og prøv å holde deg unna ovennevnte. Masse friske grønnsaker (så rå som mulig) for tilføring av vitaminer. (Bare for å gjøre det klart, jeg sier på ingen måte at du har et dårlig kosthold ) Organisk hudpleie er for mange også redning, da de ikke inneholder kjemikaler.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #9 Skrevet 27. mai 2010 Man sier jo at akne ikke har noe å gjøre med renslighet da? Så jeg tror ikke det har noe å gjøre med det du spiser, drikker eller kliner på huden. Du har nok et hudproblem som du bør oppsøke lege om. Kjenner noen som har hatt et ganske stort problem med akne, og en krem mot problemet var alt vedkommende behøvde, dette var en krem h*n fikk anbefalt av legen og som h*n fikk på resept. Viktig å være klar over at det er ikke sikkert virkningen kommer med en gang da.
Pjukset Skrevet 27. mai 2010 #10 Skrevet 27. mai 2010 Man sier jo at akne ikke har noe å gjøre med renslighet da? Så jeg tror ikke det har noe å gjøre med det du spiser, drikker eller kliner på huden. Du har nok et hudproblem som du bør oppsøke lege om. Kjenner noen som har hatt et ganske stort problem med akne, og en krem mot problemet var alt vedkommende behøvde, dette var en krem h*n fikk anbefalt av legen og som h*n fikk på resept. Viktig å være klar over at det er ikke sikkert virkningen kommer med en gang da. Akne har svært sjeldent noe med renslighet å gjøre. Hva man putter i kroppen sin er absolutt av betydning - uansett hva slags sykdom/lidelser det er snakk om.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #11 Skrevet 27. mai 2010 Du må nok regne med en 3 måneders tid før effekten av diane begynner å vises igjen, det er helt normalt. å neeiii søren så lengee
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #12 Skrevet 27. mai 2010 Kviser er ofte et resultat av problemer som har rot i tarmen, og overfølsomhet for kjemikaler i produkter man bruker/maten man spiser. Min erfaring er at blodprøver påviser fint lite allergier, mens noe som heter bioresonans som man kan ta hos noen naturleger, ofte avdekker intoleranser som skaper ubalanser, som igjen kan skape f.eks hudproblemer. Maten vi spiser inneholder ofte mye tilsetningsstoffer som ikke er bra, og hvete, melk, dårlig fett, og sukker, er bl.a ingredienser som gir problemer for mange. Spis så ren mat som mulig, hold deg unna halvfabrikat, og prøv å holde deg unna ovennevnte. Masse friske grønnsaker (så rå som mulig) for tilføring av vitaminer. (Bare for å gjøre det klart, jeg sier på ingen måte at du har et dårlig kosthold ) Organisk hudpleie er for mange også redning, da de ikke inneholder kjemikaler. Det du sier her tror jeg kan stemme.Spiser ikke kjempe usunt,men ikke så veldig sunt heller.Spiser lite grønnsaker og sånt.Spiser mye hvit mel,sukker,pasta og slike usunne ting.Drikker også melk. Jeg synes det er så vannskelig å sette opp en diett på hva jeg ikke skal spise:(Har du noen råd til hva jeg kan starte med?Hvor finner man de naturlegene?Er det dyrt?Tusen takk for svar,setter stor pris på det for det er flaut å slite med akne når jeg er voksen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #13 Skrevet 28. mai 2010 Tror ikke hudpleie og kosthold er synderen her, er nok hormonene sitt verk! Ville nok tatt en tur til legen og fått noe, evt kuttet ut diane og gitt det noen måneder slik at kroppet får kommet seg etter pillen. Sliter selv med slike kviser etter pilleslutt og svangerskap.. Har fått skinoren, men glemmer alltid å smøre det på..
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #14 Skrevet 28. mai 2010 Kostholdet kan påvirke både horomoner, bakterieflora og andre kroppslige faktorer som i alle høyeste grad kan ha påvirkning på huden såvel som helsen. Det er finnes ikke fornuftig i å utelukke et dårlig kosthold som potensiell årsak! Trådstarter, det virker ikke som du er videre godt orientert i helse og kosthold. Du bør lese deg opp på disse temaene, både for hudens del, men også ikke minst for din generelle helses del. Å spise mye sukker, brød, pasta osv er faktisk svært usunt (og usunt betyr potensielt farlig). Dette handler om mer enn utseende.
Hinata Skrevet 28. mai 2010 #15 Skrevet 28. mai 2010 Hvor er det du er plaget med kviser da? Jeg har ihvertfall hørt at de som er lokalisert rundt munn og hake er hormonelle (det er sånn jeg har)
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #16 Skrevet 28. mai 2010 Hvor er det du er plaget med kviser da? Jeg har ihvertfall hørt at de som er lokalisert rundt munn og hake er hormonelle (det er sånn jeg har) På haken og mange små rundt munnen også har jeg mange store betente akne litt over kjevebenet og på kinnet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #17 Skrevet 28. mai 2010 Kostholdet kan påvirke både horomoner, bakterieflora og andre kroppslige faktorer som i alle høyeste grad kan ha påvirkning på huden såvel som helsen. Det er finnes ikke fornuftig i å utelukke et dårlig kosthold som potensiell årsak! Trådstarter, det virker ikke som du er videre godt orientert i helse og kosthold. Du bør lese deg opp på disse temaene, både for hudens del, men også ikke minst for din generelle helses del. Å spise mye sukker, brød, pasta osv er faktisk svært usunt (og usunt betyr potensielt farlig). Dette handler om mer enn utseende. Tusen takk for svar:) Ja jeg skal være mer forsiktig på hva jeg spiser og har på huden vurderer å bytte rense produkter bruker noen fra apoteket,men hva er bra for uren hud?Skal også bytte til mineral sminke,men synes ikke det dekker så godt og da syns alle kvisene er bare så oppgitt.Noen trenger ikke å gjøre noe som helst for huden mens andre sliter til de grader.Er bare så synsykt lei av dette.
Pjukset Skrevet 28. mai 2010 #18 Skrevet 28. mai 2010 Det du sier her tror jeg kan stemme.Spiser ikke kjempe usunt,men ikke så veldig sunt heller.Spiser lite grønnsaker og sånt.Spiser mye hvit mel,sukker,pasta og slike usunne ting.Drikker også melk. Jeg synes det er så vannskelig å sette opp en diett på hva jeg ikke skal spise:(Har du noen råd til hva jeg kan starte med?Hvor finner man de naturlegene?Er det dyrt?Tusen takk for svar,setter stor pris på det for det er flaut å slite med akne når jeg er voksen. Om så kvisene dine kom av hormonelle årsaker, så VIL kostholdsendringer være til hjelp. ALt henger sammen, og hvordan tarmen din skiller ut avfallsstoffer har mye å si. Har du hormonelle ubalanser, så vil det bli avdekket i den behandlingstypen jeg nevnte. Du trenger ikke sette opp diett, du må bare gjøre små endringer. Istedet for vanlig pasta, så spiser du spelt-pasta. Smaker annerledes i begynnelsen, men man venner seg til det. Halvfabrikat (pose/boks mat) er aldri bra å spise, lag mat så mye du kan fra scratch. Les alltid ingredienser på det du kjøper. Det er lett å få tak i spelt-brød i de fleste butikker, ihvertfall større matvarekjeder. Spiser du mye brød så kan du jo bytte litt på med omelett/eggerøre, knekkebrød, e.l.Spis mye frisk salat og grønnsaker, vitaminer/mineraler er essensiellt for en fin hud. Jo mindre varmebehandlet grønnsakene er, jo bedre for deg. Hvis du ikke liker rå grønnsaker, dampkok dem, ikke ihjelkok Ta omega 3, helst i flytende form. Skal du først spise ost, er f.eks philadelphia naturell et langt bedre alternativ enn geitost. Geitost er noe av det verste du kan putte i deg. Hvis du går på www.lavkarbo.no så vil det nok finnes mange oppskrifter og tips, som kan gi deg en start Behandlingen jeg har tatt koster 700 kr for utredning første gang (2 timer), så ca 500 kr gangen. Vanlig med rundt 5 behandlinger alt i alt. Høres kanskje avskrekkende ut, men det er liten pris å betale i det lange løp.
inga:) Skrevet 28. mai 2010 #19 Skrevet 28. mai 2010 det er ikke hva du kliner på huden som er viktig men hva du spiser. kutt ut alle melkeprodukter, soya og hvitt sukker!!! jeg ble over 50% bedre på 2 uker
Pjukset Skrevet 28. mai 2010 #20 Skrevet 28. mai 2010 det er ikke hva du kliner på huden som er viktig men hva du spiser. kutt ut alle melkeprodukter, soya og hvitt sukker!!! jeg ble over 50% bedre på 2 uker Vil vel si at hveten er viktigere å kutte ut enn soya, med mindre man har intoleranse/allergi mot soya.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå