Wini Skrevet 27. mai 2010 #1 Del Skrevet 27. mai 2010 Hei! Jeg er en student som leter etter leilighet og har funnet en på Bjølsen i Oslo! Jeg har de siste tre årene bodd på Grünerløkka.. Det jeg lurer på er om noen her bor på Bjølsen og kan si litt om hvordan det er å bo der? I forhold til butikker, cafeer, treningssentere osv.. jeg trener selv om SATS og lurer på hvilke treingssenter som i så fall er nærmest.. Takk for svar :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 27. mai 2010 #2 Del Skrevet 27. mai 2010 Bjølsen er eit fint område, sjølv om der er nokre meir "dodgy" delar. Mange koselege kaféar, grøntområde, tursti rundt voldsløkka og kort veg til det meste. SATS Sagene finn du på gule sider, eller på sats.no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #3 Del Skrevet 27. mai 2010 Supplerer bare forrigemann litt. Sats på Sagene er den jeg vet om i området. I nærmeste radius har du blant annet apotek, posten, hudpleiesalonger, frisør, optiker og en bokhandel så vidt jeg vet. Pizza Pancetta, Mat & mer, take away-sushi. 7/11. Av matbutikker er det Rema, Rimi, Maxi, Kiwi og Prix, + Ica rett ved Sats. Hvis du vil kose deg i parken går du til Bjølsenparken ved Arendalsgata, og hvis du vil jogge på morgenen/kvelden på et trygt sted er det veldig greit å løpe rundt Voldsløkka. Det er kort avstand til både Torshov og Nydalen. Av kafeer er det som nevnt Mat og mer (både kafé og restaurant), Kaffebrenneriet på Sagene, en annen koselig kafé rett ved busstoppet Sagene som jeg aldri husker hva heter. Og Den lille kokosbollefabrikken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #4 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg har bodd på Sagene/ Bjølsen i åresvis, og stortrives Det er sats der de andre sier, så er det en sats i nydalen, og så kommer det en ny på storo i disse dager. Studentidretten har en avdeling i nydalen. Nærmeste elixia er ved ringen kino. Det er masse kafeer og restauranter nå, og kort vei over til torshov hvor det også er masse. Deichmanske har en avdeling på Sandaker senteret, som ligger like i nærheten, og der finner du også det nærmeste vinmonopolet. Ellers er det pol på storo. Matbutikker er det helt enormt av, det aller meste åpnet til 23 hele uken. Masse innvandrerbutikker, så friske og billige grønnsaker og frukt året rundt Akerselva med grøntområder, som du kan følge opp til Maridalsvannet. Kjempefin turrute! Eller helt ned til byen. Bjølsenparken ligger ved kolonihagene, bak Bjølsen Skole, og der finner du også Portveien 2, hvis du er gammel/ung nok til å huske det Parken som ligger nedenfor Arendalsgata husker jeg aldri hva heter, men det er altså ikke Bjølsenparken. Kjempefint å jogge rundt voldsløkka Masse kollektivtransport, som går hele tiden. Jeg har bodd i området før all utbyggingen, da alle naboene hørte hjemme på lukket avdeling eller med behov for kronisk metadonpumpe, og kan trygt si at de dodgye delene det henvises til, er puse-dodgy. Jeg er ikke redd for å gå alene i mørket på natten her, for å si det sånn. Velkommen til området (Masse barnehager i området også, dersom det er aktuelt for deg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wini Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 27. mai 2010 Fantastisk!! Tusen takk for flotte svar!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå