Gjest Sukk :( Skrevet 21. september 2003 #1 Skrevet 21. september 2003 Sukk. Jeg har lekasje i bilen min. Vi har revet opp gulvbelegget og det var DAMM under. (damm oppå også forsåvidt - måtte ause ut før vi begynte) Alt var gjennomtrukket. visste om lekasjen men ikke at det var så ille. ledningene ligger og bader i vann. Men jeg forstår ikke hvor det kommer inn. Vi har tettet rundt vinduet uten at det har hjulpet. Tidligere så lakk det ut over pedalene så jeg kunne stappe en fille oppi og ha balje under., Men nå lekker det ut andre steder så jeg kan ikke stoppe det. Bilen er Skoda 94 model. Dette er hååååpløst. Noen som har lik erfaring??? fortvilet jeg nå.
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2003 #2 Skrevet 21. september 2003 Har du ledninger i vann må du for all del ikke bruke bilen. Få den taua til nærmeste verksted der de får sett på den og tetta lekkasjen. Ta med bilen på verksted du. Det er mange skjøter der vann kan komme inn. Rutene er nok det minste problemet. Før de gjør noe med bilen skal du be om pris, og få avtale om makspris. Det er nemlig ikke sikkert det er verdt å gjøre noe med det. Bilen din er nesten 10 år gammel, så dersom det har vært lekkasje over tid er jeg redd du er i ferd med å ødelegge bilen (kapitalen) din. Sannsynligheten for mugg i innredningen, rust i karosseriet og elektriske feil bare øker...
Gjest Hulderjenta Skrevet 21. september 2003 #3 Skrevet 21. september 2003 Litt avsporing her (beklager!): Det blir på siden av hva du spør om, og jeg har desverre ingen gode råd til deg - men har felles erfaring! Vi hadde en gammel bil der vannet fløt.... Fra vannoverflaten og ned på mattene på golvet i "baksetet" var det vel en dybde på ca 5 cm! Vannet splosjet fra side til side i svingene... Ledninger og alt lå under vann.. Fatter ikke at ikke noe kortsluttet! Vi fant ut at det lakk inn et eller annet sted i fra når det regnet, men fant aldri ut nøyaktig hvor.. Bilen stod ikke i garasje, så når det hadde regnet, merket vi bare at det var kommet mer vann inn... Det hører med til historien at akkurat denne bilen endte på de evige motorveger kort tid etterpå.. Den feilte tusen ting og vi ville bare kjørte den til den ikke klarte mer, så vi brydde oss aldri med å finne ut av "svømmebassenget" vårt... Ønsker deg lykke til, håper du finner ut av det!
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 21. september 2003 #4 Skrevet 21. september 2003 Lekkasjen kan komme av flere årsaker. I torpedoveggen er det prefabrikerte hull hvor diverse el-kabler og lignende waiere får passere mellom motor-rom og kupe. Her skal det være tettet igjen med gummi/silikon-membraner og klosser i de hull som ikke benyttes. Om disse er falt ut, så er det svært lett å få store vanndannelser. Det samme gjelder rundt dreneringsplugger i gulvet, om disse er falt ut så kommer det gjerne like mye vann inn som den skulle kunne tømme ut. En annen mulighet er at kranene fra varmeapparatet lekker, at du enten får inn kjølevann eller vann fra veien via disse. Er det kjølevann, så burde du merke det når det blir vesentlig mindre av dette der det skal være, og at varmeapparatet avtar i funksjon. Tredje muligheten er rett og slett skade. En aldri så lien påkjørsel foran eller i siden kan resultere at sveiser rakner og danner hull. Disse hullene ruster fort siden raknet metall skaper skarpe og ujevne kanter. Og da har vi nesten kommet inn på grunn nummer fire; rust. Alle biler ruster, og det gjelder spesielt europeiske biler fra 90-tallet - spesielt VAG (VW, Audi, Skoda, Seat). Mulighet nummer fem, og den siste jeg kommer på i farten, er dårlige frontrutepakninger - og dette er også et velkjent problem hos VAG, spesielt Skoda og Audi. Lekker det her, så ruster det utrolig fort i A-stolpene. Nå er det ikke noen umiddelbar risiko for farlige hendelser om det er fukt i gulvet, med hensyn til eletriske kabler. Det skal mye til for at de får dårlig isolering i gulvseksjonen, og det er stort sett bare høytalere, baklys, bensinpumpe og antenne-kabler som går bak via gulvflaten. For all del, det er ikke heldig at det er slik, jeg vil bare frem til at jeg er mer bekymret for gulvmatten og rustdannelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå