Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Jeg lurer på å kjøpe meg pulsklokke, og har nå fått låne min søsters i to uker. Polar FT40. Synes det virker innmari kjekt med pulsklokke! Jeg er ikke helt kommet inn i hvor mye pulsen bør/skal være på for å oppnå ditt og datt. Men har fokusert litt på fettforbrenning vs kondisjon. Har prøvd å holde meg akkurat i overgangen der, da jeg gjerne vil gå ned litt i første omgang. Jeg lurer egentlig bare på hvordan dere erfarne pulsklokkebrukere bruker klokka deres og hvor ofte dere bruker den. Hver gang dere trener/ går tur? Dabber bruker fort av? Hvor mye nytte har dere av klokka?
Gjest Tigress Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Eg brukar pulsklokka når eg trener kondisjon, altså når eg spring eller syklar. Eg har ei som eg ikkje kan bruke i vatn, difor bruker eg ho ikkje når eg symjer. Eg brukar klokka til to ting: til å registrere kva eg har gjort og til å styre intensiteten. Eg brukar ho heile tida, og har brukt ho like mykje heile tida.
Champagne Skrevet 27. mai 2010 #3 Skrevet 27. mai 2010 Jeg bruker den også til kondisjon, jeg trener spinning og jogging. Sjekker underveis hvordan pulsen min er, for å justere meg opp eller (oftest) ned. På intervalltrening ligger jeg mellom 170 og 180 i puls, men er fort oppi 185 og da prøver jeg å roe meg ned. På "langkjøring" prøver jeg å holde meg under 170 (men er litt usikker på hvor lavt jeg egentlig burte ligge). Jeg har ganske høy maxpuls, har jeg intrykk av. Nå har dessverre pulsklokka mi avgått med døden, og føler at jeg trener i "blinde" uten den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå