Gjest Perlemor Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Som tittelen sier har kjærsten min blitt narkoman. Vi har vært sammen i 7 år. I begynnelsen av forholdet var jeg klar over at han hadde litt småkrimminelle venner, og at han røyket hasj. Denne "uvanen" klarte han etterhvert å legge fra seg, men ikke vennene. I de siste 2-3 måndene har jeg merket at det har vært noe som ikke stemte i forholdet vårt. Han dro ut med venner sent på kvelden, og kom ikke tilbake før langt ut på neste dag. Opp til flere ganger. telefonen var selfølgelig avslått. Unskyldningene han kom med var egentlig ikke så veldig troverdige. Jeg har da med en gang tenkt at han var utro! Men i dag forteller han meg at han har blitt avhengig av "partydop" og at han har så dårlig sammvittighet for å ha løyet til meg så lenge forde at han elsker meg. Jeg er tålmodig av person, og vi har hatt andre problemer i tilegg til dette i det siste. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre? Er det noen som har lignende erfaringer eller noen som har råd? Da hadde jeg blitt veldig takknemmelig
Gjest Marlo Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Ikke tro at du kan fikse dette, eller at dere to kan fikse dette sammen. Skaff ham proffesjonell hjelp.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #3 Skrevet 27. mai 2010 Be han legge seg inn til avvenning. Dette er som sagt, ikke noe dere kan ri av stormen sammen. Han trenger profesjonell hjelp.
Poppsilopp Skrevet 29. mai 2010 #4 Skrevet 29. mai 2010 Helt enig med dere begge! Dette klarer dere ikke på egen hånd. Skaff proffesjonell hjelp. Hvis han etter mye snakk fortsatt ikke vil det, så ville jeg ha gitt han et ultimatum! Lykke til!
Stor&Sterk Skrevet 29. mai 2010 #5 Skrevet 29. mai 2010 Ikke tro at du kan fikse dette, eller at dere to kan fikse dette sammen. Skaff ham proffesjonell hjelp. Eller bedre HAN må skaffe seg hjelp selv... da blir det hans besluttning og større sjans for at han lykkes.. Ikke vær naiv lengre, virker her som om du har vært naiv veldig veldig lenge....
Gjest Psiv Skrevet 29. mai 2010 #6 Skrevet 29. mai 2010 Jeg har flere rusmisbrukere i familien. Det man må være klar over er at rusmisbrukere gjerne er verdensmestere i å lyve og finne på unnskyldninger, ikke fordi de er slemme, men fordi behovet for rus er så uendelig mye sterkere enn alt annet. Dette kan være tøft å høre, men så lenge han doper seg, er han sannsynligvis mer glad i rusen enn i deg, og derfor må du gjøre alt du kan for å ikke være "soft" overfor ham. Sett hardt mot hardt, ikke gi ham penger eller hjelp ham ut av situasjoner som han har satt seg selv i pga rusen. Det er han selv som må bestemme hvorvidt han skal på avrusning eller ikke (om han ikke er motivert nok for å slutte, kommer han aldri i verden til å klare det), men hvis jeg var deg, ville jeg ha tatt et klart standpunkt, og vist på alle måter at du ikke aksepterer livsstilen hans. Å være snill og overbærende gjør bare mer skade. Om han vil slutte med dop, så støtt ham så godt du kan. Prøv å overtale ham til å komme seg til legen eller til rustjenesten. Men husk på å ikke miste deg selv oppi alt sammen! Lykke til!
Gjest fireflies Skrevet 30. mai 2010 #7 Skrevet 30. mai 2010 Hva slags partydop er han avhengig av? Og hvorfor har du ikke merket noe til det før? Hvis det er slik at han er avhengig, så må du jo ha merket at han har vært ruset, eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå