Gå til innhold

Hvem bestemmer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bar lurt på en ting; hvem bestemmer hva når det gjeldder bryllupet deres?

Er det mang av dere som må dele bestemelsene med foreldre, eller gjør en som en vil, og det er akkseptert?

Hvem betaler partyet? Dere eller foreldrenne deres?

Vi er sellv over 30, og føler at det blir feil att foreldrene våre skall betal noe,men lurer på hva som er prakksiss til vanli her?

Vi vil betal selv og besteme selv; er vi rar?

Bride'en

Videoannonse
Annonse
Gjest Bride ( ulogget )
Skrevet

Jeg er fra USA - er det så merkkbart!!!???? :oops: :wink: 8) :o

Skrevet

:D her er det jeg som bestemmer og sambo bittelitt da :)

svigers hjelper oss litt økonomisk

vi blir en 80 stk i bryllupet :o

Skrevet

Jeg har det siste ordet, uten tvil.

Min kjære kommer med innspill men sier hele tiden at det er "min" greie så jeg skal få det akkurat som jeg vil....

Mamma har masse gode forslag, men tråkker absolutt ingen på tærne.

En fin kombinasjon, syns jeg....

Skrevet

Jeg gjorde det meste av planlegginga, men jeg tok aldri siste ordet. Var vi uenige ble vi alltid enige til slutt - gjerne med en annen vending enn både den jeg og han hadde bestemt oss for. Foreldrene våre bestemte ingenting. Mamma fikk ikke stikke nesa si borti en gang. Og vi betalte alt minus kjolen av egen lomme :D

Skrevet

Jeg kommer oftere med forslag til hvordan det skal være i bryllupet enn han, men vi bestemmer i fellesskap. Foreldrene våre betaler største delen av bryllupet vårt (vi er nettopp ferdige med studier og 23 år), og de tar ansvar etter vårt ønske for en del ting, men i overensstemmelse med oss. Foreldrene våre har uttrykt ønsker om hvem som skal inviteres og det har vi respektert. Synes det har fungert veldig bra så langt, mye fordi at foreldrene være lar oss ha siste ordet og aksepterer det :).

Gjest Kittybride-ulogget
Skrevet

Hmm....tror nok jeg og foreldrene mine bestemmer mest, siden det er mine foreldre som skal betale og min forlovede befinner seg i England (jeg skal flytte dit snart). Vil jo at alle skal få en fin dag, kanskje spesielt gjestene fra England, de fleste har ikke vært i Norge før og vi vil at de skal like seg. Pappa og mamma får siste ordet når det gjelder hvor festen skal holdes, men jeg skal vise min forlovede de forskjellige alternativene når han kommer på besøk snart og se hva han synes.

Briden, hvor lenge har du bodd i Norge? Synes du er flink i norsk, jeg! :D

Hvordan er det forresten å flytte fra ett land til et annet? Savner du familie og venner? Jeg skal flytte til England, har bodd der i noen år men har vært hjemme et års tid...nå skal jeg "joine" min tilkommende ektemann der han er fra, men jeg synes det virker litt skremmende å flytte fra Norge for godt. Han har sagt at han kanskje kan flytte til Norge en gang i fremtiden, men kan ikke love noe. Så da har jeg tatt et valg - men noen ganger får jeg litt panikk når jeg tenker over det...får håpe det bare er nerver!

Klem

Skrevet

Jeg finner ut av flest ting, men alle avgjørelser blir tatt sammen med kjæresten min :D

Skrevet

Vi bestemmer selv og betaler hele greia selv. Jeg har flest ideer og min sambo kommer med innspill. Litt økonomisk hjelp får vi av foreldre, selv om vi begge er over tredve, men de bestemmer ingenting. Vi hører selvfølgelig på forslagene de har, men vi tar avgjørelsene :)

Gjest Bride ( ulogget )
Skrevet

Kittybride: Jeg har bodd her i 3 år å, men føler fremdeles att språket "henger"litt; det blir fortt krøll hvis jeg ikke fokuserer!

Å bo i et annet land er selvfølgelig spesielt; nå er jeg fra USA, og jeg får offte nok høre at " Dette er ikke USA, skjønner du "; akurat som om det skulle vær feil å vær derfra!!??? :roll: " Alle fra USA er gærninger", og " der borte er de jo hellt gale"; er jo morssomt å høre av og til; men vi er ikke alle " Bridezillas"!!!! :wink::ler:

Det er klar man savner familie og venner,men man må fokussere på å holde kontakt, så man ike glemmer!

Så lenge du har folk rundt deg som er glade i deg og som du er glade i går det bra.

Det viktigigeste du må gjøre når du flytter bort ti UK, er å skaffe ditt egen network - kjempe-kjempeviktig!!

.......Og takk for skryt for norsken min - jeg prøver, men er ike alltid fokusert nok.

( Men jeg er ihvertfal bedre i norsk enn mange nordmenn er i engelsk!!!! 8) :wink: )

Bride'en ( ulogget )

Skrevet
Det viktigigeste....

Den var så søt at jeg bare måtte....... :ler:

Syns du er flink jeg!! :Nikke:

Skrevet

Jeg står for mesteparten av planleggingen, men avgjørelsene tar samboeren min og jeg sammen..Bortsett fra enkelte ting han mener er opp til meg..

Foreldrene våres betaler mat og drikke, mamma skal også betale blomstene..Mamma har også betalt for kjolen min og utstyret til den..Ellers regner jeg med at vi betaler resten selv, vet også at mamma kommer til å gi endel penger i bryllupsgave!

Foreldrene våres kommer med noen tanker og idèer, men lar avgjørelsen hvile på oss-heldigvis...

Skrevet

Selv om vi begger er over 30 kommer våre foreldre til å betale alt. Vi bestemmer likevell alt som har med bryllupet å gjøre. Våre foreldre hjelper til der det trengs.

Gjest Anonymous
Skrevet

er man så voksen at man skal gifte seg, så er man voksen nok til å betale festen selv.. det er min logikk.. ;)

jeg og min kjære er selvstendige voksne mennesker.. selv om noen av våre foreldre skulle finne på å tilby seg å hjelpe, så ville vi nok takke nei..

særlig fordi vi kjenner våre foreldre nok til å vite at de gjerne vil ha en finger med i avgjørelsene.. og det vil vi ikke at de skal..

--altså betale vi selv..

den som betaler bestemmer er i alle fall en logikk ingen kan protestere på!

Skrevet

Vi tar avgjørelsene sammen, men stort sett er det jeg som "styrer". Vi tar med foreldre på råd, men vi har siste ordet. Vi regner med å betale mesteparten selv, men foreldrene våre har satt de kommer til skyte inn noe penger.

Skrevet

Jeg er mer aktiv i planleggingen, men min kjære har masse meninger om ting. Vi blir i felleskap enige om hvordan vi vil ha det. Heldigvis har vi omtrent samme smak og liker samme ting, så det blir ikke krangling utav det. Vi betaler alt selv i utgangspunktet, men ser ikke bort fra at vi får penger fra Svigermor i bryllupsgave :D . Hun har masse meninger som hun selvfølgelig får lov å lufte, men det er absolutt vi som bestemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...