Gå til innhold

Dama mi har ingen guttevenner

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dama mi fortalte meg her om dagen at hun ikke hadde noen nære guttevenner. Hun har så klart bekjente fra skole og jobb, men ingen hun kaller venner. Ingen hun er med på tomannshånd, skriver meldinger med, snakker dypt med osv. Utenom 1 og han er homofil. Hun sier hun knytter lettere vennskap med jenter.

Hun påstår at gutter aldri er interessert i henne kun som en venn og holder derfor avstand. Gutter nærmer hun seg kun for flørting eller sex.

Hun er langt over gjennomsnittet pen og ved første øyekast skulle en tro hun hadde en haug med guttevenner som ville være venn med henne pga utseende.

Er det veldig unormalt? Hvorfor har ikke en sånn jente guttevenner?

Egentlig er det litt greit også, slipper bekymre meg for noe :gjeiper:

Det er bare litt rart, trodde alle hadde venner av begge kjønn.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det normalt å velge venner basert på utseende?

Skrevet

jeg forstår det.

en pen jente får bråk av kjærestene sine om hun henger med gutte venner.

kanskje ikke lov å være med dem i det hele tatt..

å de andre jentene blir sjalu.

i know. been there,done that..

å det er fryktelig slitsomt..

Gjest hogwash
Skrevet

Hun påstår at gutter aldri er interessert i henne kun som en venn og holder derfor avstand. Gutter nærmer hun seg kun for flørting eller sex.

Var vel litt i overkant svart/hvitt, men godt å se at ikke alle damer er totalt naive når det kommer til kompiser. (Hvorav halvparten gjerne lurer på hvordan de havnet i "vennesonen" og ikke i sengen)

Skrevet (endret)

Nei, det er ikke unormalt og ikke noe jeg ville tenkt over egentlig. Mange jenter som ikke har nære guttevenner.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Hun er langt over gjennomsnittet pen og ved første øyekast skulle en tro hun hadde en haug med guttevenner som ville være venn med henne pga utseende.

Hallo! Er det derfor gutter vil være venn med jenter, fordi de er pene?!

Nei, det er vel normalt både å ha guttevenner og å ikke ha det, skulle jeg tro.

Gjest Elfrida
Skrevet

Hun har en guttevenn, men han er homofil, så derfor har hun ingen guttevenner? For øvrig tror jeg det er helt vanlig at jenter ikke har nære guttevenner.

Skrevet

Helt normalt. Pene mennesker har færre venner enn andre, men flere bekjente.

Gjest MikeWaters
Skrevet

en pen jente får bråk av kjærestene sine om hun henger med gutte venner.

For all del, ikke hold tilbake på generaliseringene dine, kjør på. Dette stemmer overhodet ikke, og jeg kjenner en haug med tilfeller som beviser det motsatte. Jeg reagerer ikke på guttevenner, og min sambo er smokin' :)

Gjest MikeWaters
Skrevet

Pene mennesker har færre venner enn andre, men flere bekjente.

Igjen bare synsing, dette har du ingen belegg for å si bortsett fra det som evt. befinner seg rett foran nesetippen din.

Skrevet

Igjen bare synsing, dette har du ingen belegg for å si bortsett fra det som evt. befinner seg rett foran nesetippen din.

Selvfølgelig, jeg har lært av forskerne på Hjernevask :)

Gjest MikeWaters
Skrevet

Selvfølgelig, jeg har lært av forskerne på Hjernevask :)

Pøh, du kan ikke lære noenting, det er medfødt! :)

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Hun har jo en guttevenn, selv om han er homo så er han jo en gutt. Det er vel opp til henne hvilke venner hun har, er det ikke. Noen er negative til at jenter har guttevenner, noen er negative til at gutter har jentevenner, noen er negative til venner generelt. La nå folk få ha de vennene de vil ha, selv har jeg guttevenner og i følge enkelte mannebein her inne så er guttevenner fandens oppfinnelse og byr kun på problemer, selv om jeg ikke har opplevd det personlig. :)

Men det kan kanskje by på problemer for deg hvis det viser seg at fordi hun ikke vil ha guttevenner fordi de er forbeholdt kjæresteforhold og derfor kan ikke du ha jentevenner av samme grunn.

Gjest Tanika
Skrevet

Jeg har hatt to nære guttevenner, begge homofile. Jeg hadde to guttevenner på vgs også, men han ene var dødsforelska i meg... Gjorde ting vanskelig ettersom at jeg absolutt ikke var interessert i han på den måten. De eneste guttevennene jeg har nå, som ikke er homofile, er de jeg spiller i band med, så de er ikke nære på den måten at jeg betror meg til de. Betror jeg meg til de er det uansett musikkrelatert :ler: Jeg har utseende med meg, har jeg fått høre, så jeg er litt skeptisk til heterofile gutter som venner... Føler meg mye mer komfortabel på tomannshånd med en homofil enn en hetero for å si det sånn :gjeiper:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan godt forstå at veldig pene jenter holder seg unna guttevenner om de ikke orker å bli sviktet gang på gang av 'venner' som plutselig prøver seg..

Gjest Trissa
Skrevet

For all del, ikke hold tilbake på generaliseringene dine, kjør på. Dette stemmer overhodet ikke, og jeg kjenner en haug med tilfeller som beviser det motsatte. Jeg reagerer ikke på guttevenner, og min sambo er smokin' :)

Jeg kjenner også mange hvor dette tilfellet stemmer.. Så du sier at personene generaliserer men det gjør du jo selv ved å påstå at det motsatte er normalt, bare fordi det er din erfaring..

Min erfaring tilsier det motsatte..

Du reagerer ikke på guttevenner, ergo så skal ingen andre gjøre det heller?

Gjest Micka
Skrevet

Dama mi fortalte meg her om dagen at hun ikke hadde noen nære guttevenner. Hun har så klart bekjente fra skole og jobb, men ingen hun kaller venner. Ingen hun er med på tomannshånd, skriver meldinger med, snakker dypt med osv. Utenom 1 og han er homofil. Hun sier hun knytter lettere vennskap med jenter.

Er det veldig unormalt? Hvorfor har ikke en sånn jente guttevenner?

Egentlig er det litt greit også, slipper bekymre meg for noe :gjeiper:

Herlighet, alt man henger seg opp i. Jeg har aldri hatt noen nære guttevenner...vet ikke hvorfor. Skal jeg liksom føle meg unormal, da?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Aldri hatt gutte venner jeg.

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Jeg kjenner også mange hvor dette tilfellet stemmer.. Så du sier at personene generaliserer men det gjør du jo selv ved å påstå at det motsatte er normalt, bare fordi det er din erfaring..

Min erfaring tilsier det motsatte..

Du reagerer ikke på guttevenner, ergo så skal ingen andre gjøre det heller?

Alle kjenner noen.. I min krets er det ikke et problem med venner av det motsatte kjønn, men jeg kjenner jo også noen som ikke liker det. Hovedsaken når du er i et forhold er at den ene ikke kan bestemme eller sette malen for hvordan forholdet skal være. Hvis du selv ikke liker venner av det motsatte kjønn og din kjæreste har venner av det motsatte kjønn, da kan ikke du bestemme at han skal droppe dem. Nå snakker jeg ikke om klinevenner eller pulevenner, men venner på samme måte som man har venninner/kamerater.

Gjest asanti
Skrevet

Jeg har det litt omvendt, jeg har såvidt nære venninner men en del nære kompiser. Min aller beste venn e 140% hetro og er faktik overlykkelig for at jeg er så heldig å ha en gutt som min aller beste. Det er fordi jenter er nikkedukker. Har man et realt problem man vil lufte så sitter jenter bare der å nikker og er enige uansett hva man sier.

Men med min guttevenn så sier han ting rett fra levra uansett. Det er det som hjelper og han er jo selvfølgelig flink til å se ting fra min kjæreste sin side om det skulle være noe problemer der. Det har spart meg for mye unødvedig drama. ;)

Så jeg tror det er best for alle parter at dama har en god kompis hun kan prate med og at typen har en god venninne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...