Neshorn Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Hamsteren min er helt gal etter å løpe i hjulet sitt. Han er ganske ung, og fra dag 1 hos meg har han løpt som en gal hele kvelden og natten. Tempoet er skyhøyt! Det er ganske plagsomt, fordi lyden er irriterende i lengden. Må av og til ta ned hjulet for å få litt pause fra lyden og da blir han stresset og begynner å gnage på sprinklene. Han er ellers rolig og tam, får nok og sunn mat osv Er det egentlig bra for hamstere å løpe i hjulet så mye og så besatt? Blir det nærmest en tvangshandling? Jeg begynner jo å lure på om han aldri blir sliten, få dyr kan jo springe kjempefort i timesvis uten å pese eller svette i det minste. Har hatt mange hamstere tidligere, men ingen har vært så opphengt i hjulet. De har kanskje løpt litt innimellom, men han her springer fra ca kl 19 om kvelden og til neste morgen (sitter ofte oppe om natten, så registrerer dette) Lille treningsnarkomanen min
Gjest Vitaminbjørn Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Det blir fort en tvangshandling. Om du har mulighet til å ommøblere litt i buret, gi litt variasjon uten hjulet ville det vært det beste. Lage en liten hinderløype av pinner og doruller kanskje?
thea86 Skrevet 10. juli 2010 #3 Skrevet 10. juli 2010 hadde en hamster som løp til hun sovnet i hjulet. jeg demonterte det ofte for at ikke hun skulle løpe så mye. Var redd for at hun skulle dø... prøv å aktivisere hamsteren med noe annet en hjulet. gnaging på bur kan være tegn på at den kjeder seg eller har for lite bur.
superior Skrevet 15. juli 2010 #4 Skrevet 15. juli 2010 De kan fort bli helt psycho av det. Jeg flyttet litt på "møblene" hos min, og gav han andre leker, tunneler etc., men han døde av hjerteinfarkt etter bare noen uker av tiden hos meg. Han var gal etter å løpe, akk så slitsomt å høre på i lengden.
Avalon Skrevet 16. juli 2010 #5 Skrevet 16. juli 2010 Da jeg hadde hamster, lot jeg den få løpe rundt på gulvet inne på et gjesterom. Med lukket dør såklart, og det var en stor suksess. Da fikk hun løpe rundt og utforske noe annet enn buret. Var aldri noe problem å få tak i henne igjen. Da jeg kom inn på rommet så kom bort til meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå