Gå til innhold

hva BØR man veie når man er 180cm?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

de som er 180cm høye! hvor mye veier dere? =)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva slags spørsmål er dette? Det er da individuelt. Folk har forskjellig beinbygning, muskelmasse. Er det rart folk får spiseforstyrrelser?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her.. er egentlig bare litt nysgjerrig selv, ettersom jeg er bare litt blubben, men føler jeg veier ganske mye, men når man er såpass høy, er det kansje mer bein og da? ikke vet jeg, og beklager hvis jeg har fornærmet deg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nei, men ikke bry deg om hva andre veier! :) Tenk på deg selv. Alt er forskjellig, og ikke heng deg opp i hva DU bør veie! Du er deg, og vi har forskjellige gener og som nevnt beinbygning og muskler. Om du er misfornøyd så kan du forsøke å legge inn litt trim og kutte litt ned på matinntaket ditt.

Jeg mente ikke å være streng, men jeg synes det er trist at folk skal sette standarden og så ender det opp med at man synes man er fet og får problemer ut av det.

Pass på deg selv! :)

Skrevet

Eg er kvinne, 33 år gammal, 182 cm høg, og 62 kg. Eg har veldig tynne armar og bein, og har ein litt lav BMI. Beinbygningen har veldig mykje å seia for vekta, så har du kraftig beinbygning kan du vega ganske mykje meir enn meg uten å vera overvektig.

Gjest Dainty
Skrevet

Eg er kvinne, 33 år gammal, 182 cm høg, og 62 kg. Eg har veldig tynne armar og bein, og har ein litt lav BMI. Beinbygningen har veldig mykje å seia for vekta, så har du kraftig beinbygning kan du vega ganske mykje meir enn meg uten å vera overvektig.

Mulig jeg tar feil, men jeg mener å ha hørt at en kraftig beinbygning kun utgjør ca 1 kg mer enn en sped beinbygning?

Skrevet

Mulig jeg tar feil, men jeg mener å ha hørt at en kraftig beinbygning kun utgjør ca 1 kg mer enn en sped beinbygning?

Det synst eg høyrest veldig merkelig ut... Det betyr sjølvsagt også ein del om ein har mykje musklar, eller ikkje. Men fortsatt trur eg at beinbygningen må ha mest å seia.

Skrevet

Forskjellen i vekten på selve skjelettet er nok ikke så stor, men det må jo være noe vev skjelettet. Selv er jeg 180 cm og ganske bredbygd, slik at jeg veier mer enn en tilsvarende slank mann på 180 cm med smalere kroppsbygning.

For tiden veier jeg 77-78 kg, er på vei ned til sykkelritt i bratte motbakker. Om vinteren når jeg trener noe styrke kommer jeg fort opp i 81-82 kg uten at fettprosenten blir tosifret av den grunn.

Skrevet

Jeg er 180 og jeg veier 70 kilo. Jeg veier ca det samme hele tiden, men ser stor forskjell på kroppen i forhold til hvor mye jeg trener. Akkurat nå trener jeg mye og har endel muskler. Er fornøyd med kroppen min :)

Skrevet

Benbygningen har ingenting å si for vekta da skjelettet gjennomsnittlig veier 12 kg for et voksent menneske. Denne myten burde vært avskrevet for lenge siden. Dere kan ikke skylde på tung benbygning lenger jenter, sorry: :kjefte:

Skrevet

Benbygningen har ingenting å si for vekta da skjelettet gjennomsnittlig veier 12 kg for et voksent menneske. Denne myten burde vært avskrevet for lenge siden. Dere kan ikke skylde på tung benbygning lenger jenter, sorry: :kjefte:

Vekten på selve skjelettet er nok mye den samme, uttrykket tung beinbygning brukes like mye for beskrive selve rammen - egentlig burde man heller si bred/smal beinbygning.Form og størrelse på rammen påvirker jo kjøttvekten og en med massiv ramme vil kreve mer vekt enn en med smal ramme. Så rent fysisk sett er jo noe i det, men det er også mange som bortforklarer overvekten med å ha tung beinbygning.

Så svaret mitt: jeg er er ikke 180, men 178, jeg veier nå 80 kilo. Jeg er på vei ned mot 73-5 som er min trivelsvekt.

Skrevet

Nå er jeg "bare" 1,77, men likevel. Veier nå 64kg og er ganske happy med vekten. Har vært oppe i 76 kg, og da var jeg aboslutt ikke happy. Har før pleid å ligge på 67-69, så derfor er fornøyd med en nåværende, stabil vekt på 64 +/-:-)

Fett ser forresten forskjellig ut på mennesker. Man kan være tung, men ha fettet på de "riktige" stedene, og ser helt normal og sunn ut. Men på noen legger kiloene seg helt feil, der har du meg.

Hva er trivselsvekten din? Det er det som er det viktige spørsmålet her! Ikke deg selv i forhold til resten av verdens befolkning!:-)

Gjest Tigress
Skrevet

Kan du ikkje sjå på ein BMI-kalkulator? Då får du eit greit spenn som skulle ta med i rekninga korleis du er bygd. 62kg gjer BMI på 19, 77k5 gjer BMI på 23. Om legen min har rett er det er best med BMI mellom 19 og 23, så da kan du jo rekne på det sjølv. Personleg synest eg at folk som oftast ser best ut i nedre del av det normale, men det er jo skilnad på kva ein likar.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 181 og veier 87-86 kg nå. Men er på vei ned mot 80 som er min trivselsvekt. :) Det går sent dog, siden eg allerede har gått ned 20.

Men midjemålet mitt tilsvarer 83 kg hvis jeg ser på vekta FØR jeg begynte å trene styrke. Så spørs om jeg noensinne kommer ned i 80 kg igjen.

Skrevet

Jeg er 180 og veier 83 kilo. Er på vei nedover i vekt sakte men sikkert. Har gått ned åtte kilo til nå, og målet er 75 kilo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...