Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ok! nå MÅ jeg faktisk begynne å trene igjen!!

har gått ett år siden jeg la treningsklærne på hylla, og nå har jeg begynt å bli litt feit etter mitt eget ønske.. også skal jeg jo gifte meg neste sommer også så da vil jeg jo se best ut.

før jeg la opp treninga, trente jeg 5 dager i uken( ulike muskelgrupper hver dag pga restitusjon)

men selv da ble jeg ikke kvitt den lille "bollemagen"!!!

er det flere som sliter med denne og/eller har råd som hjelper?

er utrolig lei av denne! :kjefte:

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

ok! nå MÅ jeg faktisk begynne å trene igjen!!

har gått ett år siden jeg la treningsklærne på hylla, og nå har jeg begynt å bli litt feit etter mitt eget ønske.. også skal jeg jo gifte meg neste sommer også så da vil jeg jo se best ut.

før jeg la opp treninga, trente jeg 5 dager i uken( ulike muskelgrupper hver dag pga restitusjon)

men selv da ble jeg ikke kvitt den lille "bollemagen"!!!

er det flere som sliter med denne og/eller har råd som hjelper?

er utrolig lei av denne! :kjefte:

Jepp! det virker ikke som det hjelper noe jeg gjør. Samme for fit og tynn jeg blir andre steder på kroppen, så vil ikke den mange bli flat :(

Gjest *Maja*
Skrevet

Er du sikker på at magen ikke blir flat pga. fett eller fordi du sliter med å være litt oppblåst? Jeg slet også med en mage som var "bollete" , men etter at jeg endret kosthold så ble den helt flat....

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dette er så pinlig å spørre om at jeg velger å være anonym, men jeg fatter det bare ikke: Hvorfor i alle dager sluttet du å trene?

Skrevet

Dette er så pinlig å spørre om at jeg velger å være anonym, men jeg fatter det bare ikke: Hvorfor i alle dager sluttet du å trene?

Ja det var pinlige greier du... :fnise:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja det var pinlige greier du... :fnise:

Kanskje ikke så pinlig, strengt tatt :ler:

Men jeg tenker at det må være en veldig åpenbar grunn som jeg rett og slett ikke ser, for hvorfor skulle man ellers slutte å trene?

Skrevet

Men jeg tenker at det må være en veldig åpenbar grunn som jeg rett og slett ikke ser, for hvorfor skulle man ellers slutte å trene?

- Fordi man har valgt en treningsform som man egentlig ikke liker og går lei.

- Fordi man får en skade.

- Fordi det går en serie på TV de dagene man skulle ha vært på trening.

- Fordi man er lat og giddalaus.

Det var alt jeg kunne komme på av mulige årsaker på stående fot, nå venter jeg i spenning på svar fra TS. ;)

Skrevet

Hahaha :D Fordi man er lat og giddalaus ja.. eller f.eks som er grunnen til at jeg ikke får trent idag; Skal se på semifinalen til Grand Prix :P Det er vel grunn nummer 3 som du nevner Lance.

Skrevet

vel, kjøpte ett stooort oppussingsprosjekt, så for å ta d helt nødvendigste for at huset skulle bli beboelig, hadde jeg ikke tid..

så ble d vanskelig å bjunne å trene igjen etterpå.. :gjeiper:

alle vet nok d! :D

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Fordi man har fire barn i barnehage- og barneskolealder, full jobb og en mann som reiser mye i jobben (overnatting, eks tirsdag til fredag i forrige uke).

Det man måtte ha av avlastningsmuligheter i form av barnevakt blir brukt til å fly på foreldremøter, jobb på kveldstid og et minimum av sosialt samvær.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også begynt å slite med "bollemage"! Er ganske tynn og fornøyd med kroppen ellers, men savner den flate magen jeg hadde for kort tid siden..

Er du sikker på at magen ikke blir flat pga. fett eller fordi du sliter med å være litt oppblåst? Jeg slet også med en mage som var "bollete" , men etter at jeg endret kosthold så ble den helt flat....

Jeg tror i mitt tilfelle at det ikke er fett.. Så derfor lurte jeg på hva du Maja gjorde med kostholdet ditt for å fjerne oppblåstheten og dermed også magen? *Håper på et lurt tips* :jepp:

Skrevet

Jeg strever med det samme.. Uansett hvor "fit" jeg blir på resten av kroppen er alltid den litt "bollete" magen der.

Hvis det da er oppblåst, lurer jeg på det samme som den anonyme over her, noen tips?

Skrevet

Kanskje pinligere å spørre hvorfor hun ble feit etter eget ønske? :fnise:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Oppblåsthet kan komme av så mye. Mange opplever at for mye karbohydrater (spesielt sukker og andre høyGI-karbs) gjør dem oppblåste, andre reagerer tilsvarende hvis de spiser for mye fiber uten å drikke nok vann, atter andre reagerer på melkeprodukter, osv, osv.

Man kan teste seg frem til det selv ved å eliminere visse matvaregrupper fra kosten en stund og se hvordan kroppen reagerer. Det er nemlig litt individuelt hva slags mat man blir oppblåst av (foruten de generelle greiene som de fleste reagerer på, dvs bønner osv ;) ).

Gjest *Maja*
Skrevet

Jeg har også begynt å slite med "bollemage"! Er ganske tynn og fornøyd med kroppen ellers, men savner den flate magen jeg hadde for kort tid siden..

Jeg tror i mitt tilfelle at det ikke er fett.. Så derfor lurte jeg på hva du Maja gjorde med kostholdet ditt for å fjerne oppblåstheten og dermed også magen? *Håper på et lurt tips* :jepp:

Vel, jeg fikk plutselig intoleranse mot gjær og stivelse. (Masse annet også, men disse to er vel de største syndebukkene).

Eneste "brød"mat jeg har funnet ut jeg kan spise er Ryvita knekkebørd da de er uten gjær. Spiser heller ikke noe matvareprodukter med potet, maisstilvelse/potetstivelse, da magen min blir rar og oppblåst.

Mange reagerer også på laktose(har seff laktoseintoleranse også :lete: )Laktose kan også gjøre magen uggen, og kan faktisk gi deg stygg hud i tillegg. Noen reagerer så lite at de nesten ikke merker symptonene, men du verden så mye det hjalp for meg da jeg sluttet med det. Dette inkluderer: Melk, ost, sjokolade etc.

Jeg reagerer også på den fruktsyrer; eple, pære, appelsin etc. Samme med salat, mais, brekkbønner etc. Kroppen min klarer ikke å bryte disse tingene ned, så i stedet får jeg en mage som ser ut som jeg er 8 mnd. på vei.... :sukk:

Nå har jeg veldig mye rart, men tingene kroppen min reagerer på er ting som kroppen i utgangspunktet ikke trenger, eller ikke trenger mye av.

Det er alltid en utfordring å finne intoleranser da det gjerne ikke slår ut i allergitester, men disse tingene er som oftest det folk faktisk reagerer på.

En vanlig dag for meg ser slik ut:

Frokost:

2-3 knekkebørd med Ryvita knekkebrød med Stabburet leverpostei og en håndfull druer

Lunsj:

1 karbonade(billigvariant, fordi de har ikke stivelse eller gjær i seg; Det har alle de "dyre")

Mellom:

2 knekkebrød med leverpostei eller en pose småsulten

Middag:

Kylling/laks/kjøttdeig

Grov pasta eller ris

Kokosmelkbaserte sauser(perfekt erstatning for melk i matlaging; Prøv å lage vafler med det! Mmmmmmmmm)

Diverse tomatsauser

Kvelds:

Honningmelon/druer/ananas/nøtter/knekkebrød

Ja, dette er ca. det jeg spiser på. I og med at jeg ikke kan spise verken junk eller sjokolade/chips og andre syndere i helgene, så spiser jeg sånn 24/7 uansett. Godteri for meg er gjerne brente mandler, honning cashewnøtter og fruktene jeg har nevnt tidligere. Dette har tatt meg tilsammen nesten 2 1/2 år å finne ut av, og magen min er alltid flat nå. I tillegg går jo fettprosenten ned(siden jeg ikke spiser noe usunt) så har til og med fått en fin stripe på magen :jepp:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mange reagerer også på laktose(har seff laktoseintoleranse også :lete: )Laktose kan også gjøre magen uggen, og kan faktisk gi deg stygg hud i tillegg. Noen reagerer så lite at de nesten ikke merker symptonene, men du verden så mye det hjalp for meg da jeg sluttet med det. Dette inkluderer: Melk, ost, sjokolade etc.

Bare lurte på hvordan huden reagerer på laktose?

Er det at huden blir uren, eller at den ser sliten ut?

Gjest *Maja*
Skrevet

Huden blir uren ja....kan komme store kratere eller småkviser....Noen fpr bare små bulker i huden som ikke går bort....i tillegg kan en få dårlig mage...

• 4 måneder senere...
Skrevet

Kanskje pinligere å spørre hvorfor hun ble feit etter eget ønske? :fnise:

har visst gått glipp av denne posten tidligere..

men feit å feit.. når man jobber fulle dager i offshore bransjen og jobber på kveldstid med å stelle i stand hus, blir man ikke direkte feit.. ( komme an på hva en definerer som feit da,men..)

det som jeg kjente selv at jeg spesielt mislikte var "bollemagen" som slo seg ut da jeg ikke holdt den i sjakk med trening 5 dager i uka..

og etter eget ønske var det heller ikke, men er greit å bli fort ferdig med oppussing slik at du kan spise annet enn mikromat, og faktisk dusje og gå på do i ditt eget hus...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...