Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Har en gutt som snart er 4 år og som ikke greier å bæsje på do. Han har gjort det noen ganger, og det har gått fint, men som regel så grier han ikke og må ta på en bleie. Han er superflink ellers, tisser på do, sier fra selv, og jeg kan telle på en hånd de gangene han har vært uheldig. Hva gjør vi for å få has på dette? Vi pøver å ikke stresse, men det er ikke fritt for at vi ønsker at han skal komme over denne kneika også Tips og råd mottas med takk
Gjest lulua Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 Kast bleiene og bare la han gå med truse,blir nok noen skift men da kommer det seg nok etterhvert..? Sette han på do hvis du ser at han driver å presser og bæsjer i bleia? Sønnen min kan sitte på do i over en halvtime før det kommer noe og da sitter jeg på en krakk ved siden av og vi leser bøker,skravler og koser oss,så kommer det plutselig!
Susan Sto Helit Skrevet 27. mai 2010 #3 Skrevet 27. mai 2010 Hva med å belønne bæsj i do på en motiverende måte i en periode til det ikke er "skummelt" mer? Det er mange barn som synes det er verre å bæsje i do enn å tisse i do, og som derfor bæsjer i bleie mye lenger enn de tisser i bleia. Egentlig har jeg ikke noe godt råd, da dette gikk over etter en runde med diare hos oss. Det ville barnet ikke ha i bleia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå