Gå til innhold

Når det er hull i sokkene,sant...

Morgan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lekeball:Niiiiiiiiiiks! Mine labber fordufter ikke,jeg teller dem på vei inn og teller dem på vei uuuut igjen :briller:

Bluebird:Jeg har faktisk,tro det eller ei,det flotte synål-knappe-tråd-etuiet jeg fikk i militæret enda :ler:

Men som regel bare slår eg en spleis på de så blir de som nye!

(Det siste sa eg bare for å tøffe meg ekstra mye)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll
Lekeball:Niiiiiiiiiiks! Mine labber fordufter ikke,jeg teller dem på vei inn og teller dem på vei uuuut igjen  :briller:

Haha!

Kjerring-fakter! :briller:

(;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er små hull så stopper jeg de. Er det store hull - det blir det lettest på hælen - så kaster jeg de.

Strikkesokker bruker jeg så skjelden at det blir ikke hull i de.

joda ! sokker forsvinner ! :Nikke: Mine lever ofte en singeltilværelse. Den ene forsvinner på vei inn i maskinen eller en eller annen gang etter de er vasket. Der for ligger det masse enslige sokker i skuffen min og venter på at partneren skal komme så de kan bli parret igjen. Noen ganger så dukker den opp ved neste vask - andre ganger ender det opp med at den ene aldri dukker opp. Da kan forklaringen være at jeg har kastet den ene pga hull og glemt å kaste begge *ler*....

Det er forresten lurt med flere like par. Jeg har kun sokker med motiver på så da er det lett å kombinere om jeg har flere like.

Sokker kan føre til stoooor irritasjon *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokker kaster jeg når det blir hull i dem, mens lester (som svigermor strikker) prøver jeg å stoppe. Ikke alltid like vellykka, men heldigvis blir det ikke så ofte hull i dem...

Når det gjelder sokker som forsvinner, dvs. blir spist opp av sokkedyret, så opplever jeg det stadig vekk. Synes forøvrig at butikkene kunne selge tre sokker i "ett par" så hadde man kanskje to like litt lenger :ler: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bluebird:Jeg har faktisk' date='tro det eller ei,det flotte synål-knappe-tråd-etuiet jeg fikk i militæret enda :ler: [/quote']

Morgan: Jeg er imponert. :Nikke: Tøff du. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bluebird:Kjempetøff!

Manji:Nøysomhet er en dyd.

1.Når sokkene er skitne,RULL den ene over den andre,så du liksom får 2-i-1,skjønner?

2.Vask alltid klærne dine sjøl!

3.Tell over dem på vei inni maskinen,og tell over dem på vei ut.

4.Stikk hånden inni trommelen og føl etter sokker som har klistret seg fast pga sentrifugeringen.

5.Heng til tørk og legg på plass med en gang.

Print ut denne sjekklisten og lim den på maskinen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på hvor stort hullet er, og om jeg liker sokken godt. (har noen kule sokker, memlig) Er det en av mine yndlingssokker med et lite hull hadde jeg nok stoppa.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster paret når det blir hull på en av sokkene.

Sokker er forbruksvare.

Evt. tykke ullsokker ville jeg vurdert å stoppe, men så har jeg hauger av dem, så jeg kaster dem også. (Det finnes heldigvis en del snille, gamle damer i landet vårt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stopper ullsokker, såfremt de ikke er blitt stoppet mange ganger før. En gang må man si OK du er utslitt. Andre sokker kastes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere ha et annet triks??

Kjøp mange,mange par av samme type/farge....når det så går hull på ene sokken i TO like par....ja-da har du TO gode sokker og TO hullete sokker!

Var ikke den fin?!

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har omtrent bare sorte sokker. Og da er det greit å lage nye par, ja.

Blir det hull på en sokk som ikke er slitt, bruker jeg den til å tusle rundt hjemme i når ingen ser meg. Jeg gidder faktisk ikke sette meg ned for å stoppe dem. Er sokkene slitte, utvaskete og hullete, da har de gjort sitt og jeg kaster dem.

Raggsokker jeg har fått, strikket med flotte mønstre i, stopper jeg gjerne. Noen av disse raggsokker har jo rett og slett sentimental verdi også. De er strikket av vennlige, varme bestemorshender og kan bare ikke kastes, selv om de har fått hull og er stoppet på kryss og tvers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...