Gå til innhold

Sterilisert hannmarsvin

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er en stund siden jeg steriliserte hann marsvinet mitt pga han bodde sammen i buret med søstra si. Og etter uhellet med at de fikk to barn, ett som døde etter 2 dager og en hann som prøvde å drepe sin egen far, bestemte jeg meg for å sterilisere han. Og det gikk helt fint. Men det jeg lurer på, er det normalt at penisen hans bare slenger? den henger ut.. merket det når jeg løfter han at at den henger.. Han mistet søsteren sin for 2 dager siden, så jeg passer veldig på å gi han kos hele tiden og holde han. men noen ganger så hakker han tennene når jeg koser med han. eller når han bare sitter på fanget mitt. Han har ALDRI bitet meg før..Han sitter på fanget mitt nå og noen ganger så tar han tak i håndkle med tenna sine og napper i det. Drar det og så slipper det. Og om og om igjen.. Har han merket at søstra er borte? opplever de sorg? For når moren min fant søstra dø, lå han utenfor huset..men han spiser og drikker som normalt..Det som uroer meg også, er at han mister mye pels... Jeg fikk dem i 2005 som små babyer. Og de har bodd sammen hele livet. Men nå r jo søstra borte..takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist :( Så bra du viser han ekstra omsorg. Marsvin er utrolig sosiale dyr, så han merker nok at selskapet hans ikke er der lengre. Bra han drikker og spiser som normalt :)

Den hengende penisen - var den slik da søstera levde også? Spør, for har hatt en marsvinhann som hadde penis hengende ute konstant. Og årsaken tror jeg var at da jeg tok over marsvinet, hadde han stått i bur ved siden at ei jentekanin som ikke var sterilisert. Og da han kom hit, så gikk det bare noen dager så var penis trekt inn i buken igjen.

Og det med nappingen i håndkleet er antageligvis bare noe han gjør. Har du prøvd å legge håndkle over han som en hule? For kan være det han prøver på.

Pelsen bør du bare følge med på, om det er vanlig røyting, om han har midd eller noe.

Skrevet

Når han marsvinet mitt ble sterilisert så hang ikke penisen ut på han..

Marsvin er veldig sosiale dyr, og hvis burkameraten dør, så kan faktisk det andre marsvinet også dø av sorg... Så hvis du har mulighet ville jeg ha kjøpt et nytt babymarsvin for å se om han blir i bedre humør da :) Det har jeg gjort på to marsvin, og da har de storkost seg! Men spør om det er greit at du leverer det tilbake i tilfelle de absolutt ikke går sammen.. Har hatt marsvin av den typen også, det nye marsvinet likte rett og slett å være aleine!

Har du kjent på magen om det er noen kuler der? Marsvinet mitt ble plutselig veldig dårlig etter steriliseringen, og fikk forstoppelse.. Kjente en kul under magen, og det viste seg at han hadde fått nyrekreft :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...