Gå til innhold

Furumøbler.....

MarianneE

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Furu var jo veldig in og fint da det kom. Da var perioden med svarte/mørke møbler plutselig gått ut på dato.

En kunne møblere et helt hus med furu for en billig penge....

Billig...noe av det var jo r### kvalitet.

Gikk på samme tabbe selv. Ettersom tida gikk ble noe mørkere og mørkere, noe gulnet. Furu er fint da det er nytt. (min smak)

Ikke bare kjøpte folk møbler, men det var på vegger og tak.

Jeg vet ikke om noen som ikke angret. Man tenkte der og da, og ikke at man skal ha møbler i år...

Heldigvis fikk vi råd til å bytte ut. Nå er det bare klassiske/eikemøbler. Likeledes lamper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det hverken blir koselig eller fint med furu, kvisthull overalt...grøss og gru... :-?

Men hver sin smak.

Har en liten panelert vegg i furu, men den er malt hvit og bordene er smale. Og tregulvet er hvitbeiset og lakkert.

Stuemøblene jeg har i treverk er lys bøk, kombinert med frostet glass - alt fra samme serie. Kontormøblene er i kirsebær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok bare innrømme at jeg også er temmelig lei av furuhelvetet. Når furumøblene har hatt en spiselig pris for folk flest fører det til at mange kjøper furu og når mange kjøper blir ting rimelig...

For noen år siden likte jeg furumøbler, men har blitt lei etter hvert. Det er jo "alle" som har furumøbler. Skulle man bli lei av furumøblene er det ikke verre enn at man kan svinge malerkosten. Jeg har sett furumøbler beisa i en mørk farge og det ble et helt annet møbel.

Egentlig kan jeg finne på å kjøpe furu nå, men det må være noe som er behandlet, kanskje beiset eller vokset, med mørke farger. Det må heller ikke være noe med ornamenter eller noe sånt på.

TefrA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...