Gå til innhold

Furumøbler.....

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg sa som sagt at det er min oppfatning - jeg har ennå til gode å møte noen som bryter denne, men så snart jeg gjør det skal jeg selvsagt trekke alt tilbake og komme med en ny oppfatning  :wink:

Her er jeg! :vinke:

Har ikke furumøbler (enkelte unntak men omtrent ikke), hater country, eier ikke grilldress, harry-handler i Sverige iblant (en time unna) og kjøper mye klær på Cubus, KappAhl, Hennes, Lindex... :roll:

Plutselig føler jeg meg redusert til et menneske i en klasse under andre på grunn av økonomien min.. Sørgelig.

Suz :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...fornærmer litt...kansje... :oops:

Jeg bare tulla, fordi jeg akkurat har vært på danskebåten. Forøvrig er jeg akademiker, har kun et kjøkkenbord i furu, handler på den butikken som er nærmest der jeg bor, hører ikke på Country, aldri vært på Bohus, aldri lagt kjøttkaker (men liker det), kjøper billige klær, har ikke grilldress eller campingvogn.

Skrevet

Det er gøy å føle at man selv har rett ja.

Nei,nå ble det mye tull i denne debatten,så her må ryddes opp.

All respekt for dem som har furu.Vi nordmenn elsker å være i kontakt med naturen vår,og dette er kjempeflott!

Og nordmenn liker å være på hytten,og der skal man ha furumøbler.Det er dette som er sjarmen med alt,å ha fyr på peisen,nytrukket torsk i pannen og utedo.

Jeg tør ikke TENKE på hvordan en norsk hytte med italienske designer-møbler måtte tatt seg ut,det hadde blitt helt absurd!!

Selv er jeg ikke så veldig glad i furu,jeg er enig med dem som sier at du går rett og slett lei,men det gjør du med ALLE slags møbler.

Det er fortsatt slik at lommeboken styrer oss vanlige arbeidsfolk.Har du en million på kontoen,kan du gjerne importere flotte treslag og håndbygde møbler fra Brasil for min del.De fleste gidder ikke romstere med slikt,jeg ser heller ikke vitsen.

Skrevet
[Nå som jeg holder på å flytte har jeg og min interiørarkitekt hatt det ganske så morsomt med det hun kaller "Det norske syrelutehelvetet"!

Første tanken som slo meg da jeg leste dette, er at jeg synes interiørarkitekten har en lite profesjonell holdning!

En ting er og ha sin smak, men det gir da ikke rett til og gjøre narr av det andre mener!

Ingen kan ta patent på god smak, for det er så individuelt....

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg sa som sagt at det er min oppfatning - jeg har ennå til gode å møte noen som bryter denne, men så snart jeg gjør det skal jeg selvsagt trekke alt tilbake og komme med en ny oppfatning :wink:

Vil det da si at du omgår mange slike mennesker - som står for noe du ikke fordrar - siden du har truffet så mange at du kan kategorisere dem, og attpåtil ikke kjenner ett eneste unntak...

Skrevet

Første tanken som slo meg da jeg leste dette, er at jeg synes interiørarkitekten har en lite profesjonell holdning!

Jeg synes hun er morsom! Dessuten er jeg enig med henne! Jeg tror heller ikke hun jobber for folk som vil innrede huset sitt med kun slike møbler. Hun har jobbet med dette i mange år og har selv sagt at de som velger og innrede sine hjem på den måten meget meget sjelden bruker interiørarkitekter.

Mae

Skrevet

Furumøbler ?

Tja. Jeg LIKER det rett og slett ikke.

Men folk må ha det de vil for min del.

Jeg synes fort det kan bli vel mye "hyttepreg" over det.

Skal jeg velge noe i tre så vil jeg heller velge kirsebærtre-stil (når jeg engang får råd :o ) og jeg foretrekker vel heller mørke, og ikke så kraftige treslag.

Mae : (dette er OGSÅ vennlig ment:))

Du synes å ha en rimelig god peil på interiør, tektiler og møbler, så jeg skjønner ikke at du trenger en interiørarkitekt ? Men nå vet jeg ikke personlig hva du kan og hvordan du vil ha det da :wink:

Skrevet

Har skrevet om det i dagboken min Diva, linken ligger i sign. min.

Mae

Skrevet

Men til alle dere som ikke har furumøbler da.....Hva har dere? *blir så nysgjerrig jeg altså....*

Skrevet
Men til alle dere som ikke har furumøbler da.....Hva har dere? *blir så nysgjerrig jeg altså....*

Andre tresorter som eik, lønn og kirsebær, malte tremøbler er jo også ett bra alternativ og møbler i feks, smijern og glass eller andre kombinasjoner- det finnes uendelig mange alternativer til syrelutet furu og ikke alt trenger å koste skjorta.

Mae

Skrevet

Her er jeg helt på nett med Mae, furu er helt skrekkelig!

Skrevet
Furu var veldig inn på særlig begynnelsen av 90-tallet...

Heldigvis for meg flyttet jeg hjemmefra først i 96, så jeg slapp unna...

:ler:

Dessuten er det ikke bare mote det dreier seg om, det går faktisk an å ha en relativt stabil smak også når det gjelder møbler, vi som sier vi ikke liker furu trenger ikke nødvendigvis være moteslaver.

(Klips har aldri likt hyttestil hjemme, men synes det er fint at Barbie har akkurat det hjemmet hun trives i.)

Skrevet

(Klips har aldri likt hyttestil hjemme, men synes det er fint at Barbie har akkurat det hjemmet hun trives i.)

Samme her.

Skrevet
Vil det da si at du omgår mange slike mennesker - som står for noe du ikke fordrar - siden du har truffet så mange at du kan kategorisere dem, og attpåtil ikke kjenner ett eneste unntak...

Ikke omgås - har truffet :wink:

Kjære vene, man kan da ikke generalisere folk på denne måten! [...]  

Hvor gammel er du, egentlig, som har rukket å gjøre deg sånne grunnleggende erfaringer?  :wink: *erter litt*

Man spør da aldri om en dames alder :blunke: :ler:

Det var en spissformulering fra mins side, jeg trekker ikke tilbake det jeg sa, bare at det var min oppfatning - om du føler deg truffet, så too bad.

Men seriøst - var dette så mye å hisse seg opp over? Det var min mening, ikke noe mer. Om jeg personlig syntes at en stue full av furumøbler vitner om dårlig fantasi og smak, betyr det ikke at jeg vil hindre noen i å ha det. Er dere lykkelige med en furustue så for all del - ikke tenk på hva jeg mener.

Skrevet

Ingen som har hisset seg opp vel, Felicia? Men det må da være lov å kommentere et innspill som er så dumt at det rett og slett faller på sin egen urimelighet :wink: Det er greit at du synes furumøbler vitner om dårlig fantasi og elendig smak, men å påstå at folk som har furumøbler også liker DDE, drar med Danskebåten når de skal skeie ut, spiser kjøttkaker hver søndag, hører på Heidi Hauge osv osv, det blir rett og slett for dumt.

Vel, aldri så galt at det ikke er godt for noe. Nå vet du i alle fall at folk med furumøbler lytter til all slags musikk, spiser masse spennende søndagsmiddager, reiser på storbyferier og sydenferier og hva det måtte være når de skal skeie ut :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Å bruke interiørarkitekt vitner ikke om særlig stor fantasi ..........

Skrevet

Heisann,

jeg ser det er mange som er lei furumøbler her. Ei venninne av meg hadde masse furumøbler og ble kjempe lei dem. Så istede for og kjøpe nye møbler dro hun til en fagehandler og tok med seg et annet møbel som hun ville ha likt. Og nå har hun beiset møblene og de ble kjempe fine. HUn har beiset det i en ganske så mørk farge. Hun har nemlig helt dilla på Black Design etc

Skrevet
Ingen som har hisset seg opp vel, Felicia? Men det må da være lov å kommentere et innspill som er så dumt at det rett og slett faller på sin egen urimelighet  :wink: Det er greit at du synes furumøbler vitner om dårlig fantasi og elendig smak, men å påstå at folk som har furumøbler også liker DDE, drar med Danskebåten når de skal skeie ut, spiser kjøttkaker hver søndag, hører på Heidi Hauge osv osv, det blir rett og slett for dumt.  

Vel, aldri så galt at det ikke er godt for noe. Nå vet du i alle fall at folk med furumøbler lytter til all slags musikk, spiser masse spennende søndagsmiddager, reiser på storbyferier og sydenferier og hva det måtte være når de skal skeie ut  :D

*bøyer meg i støvet og applauderer Nala*

Suz :ler:

Skrevet

Jeg hadde et furuskap som jeg var utrolig lei - så jeg beiset det helt mørkt, og det ble utrolig mye bedre (siste krampetrekning før det ble kastet ut, men finansene tillater ikke det skapet jeg vil ha...). Når resten av stua består av en koksgrå sofa, et gammelt mahogniskap og lysestaker osv. i mørkt tre, så ikke furuskapet ut... Nå har jeg et furubord som skal få samme behandlingen - så kan jeg kanskje ta bort duken i ny og ne.

Smaken er som baken ja - det er ikke noe svart/hvitt-fenomen...

Skrevet

Jeg er absolutt ikke glad i furumøbler - og heldigvis ikke mannen min heller. Ville ikke hatt det på hytta en gang om vi hadde hatt det. Hjemme hos oss har vi stilrene lyse møbler i bjørk og lønn og mørkegråsofa og eggeskallhvite vegger. Og dette er helt vår stil. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...