Mgirl Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Hei folkens! Håper dere kan hjelpe meg med noen gode råd og tanker omkring et lite dilemma. Jeg er så heldig å har blitt invitert med på jobbtur med jobben min, dette er en åpning til mer ansvar og flere interessante oppgaver i jobben min, og egentlig en ære å bli spurt. Men, denne turen skal være med ledsagere, og jeg er den eneste single i hele gruppa av 23 reisende.... Det føles ganske ekkelt, kjenner jeg blir urolig, men allikevel blir jeg irritert på meg selv fordi jeg ikke engang selv liker meg selv godt nok til å si - klart jeg kan være sosial og ha det flott på denne turen allikevel. Det meste av det som skal foregå er felles, både møter, bespisning, sightseeing osv, så jeg blir jo ikke fysisk alene. Hvorfor får jeg en dårlig magefølelse? Trenger positivt påfyll fra andre oppegående single!! :-)
MissStiles Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 Kan du ikke ta med deg en venninne eller kamerat?
Facepainter Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 De fleste voksne er oppegående nok til å være inkluderende og passe på hverandre. Dersom du har noen på jobben du vil kalle venner tror jeg ihvertfall du vil få en tur uansett om du er alene i utgangspunktet. Jeg ville nok følt det helt likt som deg, uansett, men sett etterhvert at dette går jo helt fint.
Mgirl Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. mai 2010 Takk for tilbakemeldinger! Jeg er nok i teorien enig med deg Facepainter, inni fornuften min er det klart de andre kommer til å inkludere meg og at det blir en hyggelig tur. Men magen er urolig, og det er sikkert tanken på evt. spørsmål om hvorfor jeg ikke har en "bedre halvdel" som også gjør at jeg gruer meg litt. Dette er jo voksne folk, så de oppfører seg vel ikke så typisk som kjærester og går hånd i hånd etter mange års ekteskap heller kanskje. Kanskje det er savnet etter å være to som gir magen min urolige følelser.... Skal prøve å psyke meg opp ved å tenke positivt for å få fullt utbytte av turen.
Snipa Skrevet 26. mai 2010 #5 Skrevet 26. mai 2010 (endret) Det er nok mest din mage og hode som er urolig for at du er singel. Jeg har vært på mange slike jobbsammenkomster som singel og voksen, og ble godt kjent med noen av konene til mine mannlige kolleger. Følte meg aldri utenfor for det. Passet på å opptre seriøst og gikk inn for å bli kjent med konene, siden jeg var litt redd for å bli sett på som en som skulle kunne kapre mennene deres... Håper du får en hyggelig tur! Endret 26. mai 2010 av Snipa
Mgirl Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 27. mai 2010 Det er nok mest din mage og hode som er urolig for at du er singel. Jeg har vært på mange slike jobbsammenkomster som singel og voksen, og ble godt kjent med noen av konene til mine mannlige kolleger. Følte meg aldri utenfor for det. Passet på å opptre seriøst og gikk inn for å bli kjent med konene, siden jeg var litt redd for å bli sett på som en som skulle kunne kapre mennene deres... Håper du får en hyggelig tur! Takk for hyggelig svar Snipa :-) Det er nok helt riktig det du sier om å bli kjent med konene, har tenkt d samme selv. Det er flest mannlige kolleger i dette firmaet også. Når jeg skal begynne å pakke dukker vel de positive forventningene opp også vil jeg tro :-)
Cata Skrevet 27. mai 2010 #7 Skrevet 27. mai 2010 Jeg sier meg enig med Snipa. Er ikke så ofte det er jobbturer her, og slett ikke med partner, men de gangene det har skjedd har jeg reist alene og ikke gjort noe vesen av det. Som regel finner man "et par par" man holder mer sammen med enn de andre, og jeg pleier også gå litt for meg selv slik at jeg ikke fremstår som "hun klengete". Det sist krever riktignok en viss balansegang, for en god del av poenget med den type tur er jo nettopp å være sosial. Jeg prøver også å bli litt kjent med konene, slik at de skal skjønne at jeg er utelukkende kollega med deres menn - jeg jakter ikke på dem .
Gjest brutal_mann Skrevet 14. juni 2010 #8 Skrevet 14. juni 2010 Reis alene og vis med all tydelighet at du er singel. etter turen vil de fleste av dine mannlige kollegaer bli nektet å ha noe med deg å gjøre Forøvrig så er det viktig at vi single står i mot den kyniske parkulturen som har grepet Norge med en ishånd. Som singel er du ikke verdt en dritt i dette landet. Derfor er det viktig at vi står sammen og kjemper mot dette partyraniet!
Mgirl Skrevet 28. juni 2010 Forfatter #9 Skrevet 28. juni 2010 Jeg sier meg enig med Snipa. Er ikke så ofte det er jobbturer her, og slett ikke med partner, men de gangene det har skjedd har jeg reist alene og ikke gjort noe vesen av det. Som regel finner man "et par par" man holder mer sammen med enn de andre, og jeg pleier også gå litt for meg selv slik at jeg ikke fremstår som "hun klengete". Det sist krever riktignok en viss balansegang, for en god del av poenget med den type tur er jo nettopp å være sosial. Jeg prøver også å bli litt kjent med konene, slik at de skal skjønne at jeg er utelukkende kollega med deres menn - jeg jakter ikke på dem . Tusen takk for all støtte fra dere alle - d hjalp faktisk mye! :-) Turen gikk kjempebra og jeg ble bedre kjent med flere av både mine kolleger og deres "bedre halvdeler". Fikk også sjangsen til å bruke heeeeele dobbeltsenga helt alene :-) og shoppe med begge hender i København. Trivsel :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå