Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å gå til alters med min mor. Foreldrene mine er skilt og det er hun jeg har vokst opp sammen med. Min kommende mann har alltid sett for seg at han skal stå ved alteret og vente, og jeg ønsker å komme gående mot ham.

Men dette har ikke blitt gått mottatt av min far og hans side av familien. Min bestemor kommer ikke i bryllupet dersom jeg går opp med min mor. (Hvis jeg hadde gått opp med min kommende mann hadde det vært en annen sak.) Min far og en tante har begynt å trekke fram saker fra den gangen mine foreldre skilte seg (mer enn 15 år siden) og synes at det er helt forferdelig av meg å gå opp med min mor. Det er visst flere fra den siden som tenker på å trekke seg fra hele bryllupet. "I følge skikk og bruk skal bruden gå opp med sin far med mindre han er død."

Jeg er skikkelig oppgitt over hele situasjonen. Men jeg kan ikke gå til alters med min kommende mann FORDI noen i familien krever det for at de skal komme.

Jeg ser at jeg kan ha skuffet min far, men jeg ante ikke at han skulle ønske han kunne gå opp med meg. Men jeg kjenner ham ikke så veldig godt.

Akkurat nå er jeg mest skuffet. Men jeg føler at hvis man trekker seg fra et bryllup fordi man ikke liker detaljene rundt måten ting er gjort på, så sier det mer om gjestene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fysj for en oppførsel av din far og hans familie da!

Det er da vitterlig deg og din kommende mann sitt valg hvordan dere vil ha inngangen. Om dere vi gå inn sammen, du går alene eller du går opp med din mor har da ingen andre noe med.

En ting er at din far ble skuffet, men da kunne han bare ha sagt det til deg, og deretter være ferdig med det. Ikke holde på med sånt barnslig tull og trekke frem gamle situasjoner.

Stor klem til deg ts :klemmer:

Skrevet

Det går ikke an! Det er deres dag! Er jo litt rart at han tar det som en selvfølge at han skal følge deg, særlig hvis dere ikke har hatt så mye kontakt. Og å trekke frem ting fra skilsmissen er bare ufint! Det er mellom dine foreldre og har ikke noe med deg å gjøre. Helt enig i at det sier mer om din fars familie enn deg eller noen annen hvis de bestemmer seg for å ikke komme. Synes du skal gå med din mor om det er det som føles riktig!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal gå med din mor, når det er det du ønsker.

Som du skriver, dersom noen av gjestene ikke komemr pga. det, så sier det mer om dem enn om deg.

Eventuelt, dersom det er viktig for deg at de kommer, så kan du jo gå alene opp midtgangen? Da slipper du å gå opp med faren din, og ingen blir sure fordi du heller går opp med moren din.

Skrevet (endret)

jeg synes virkelig du skal gå meg din mor. hvis din far og slektens han ikke liker det så får di bare ikke like det da.

jeg skal selv bli følget av mine to brødre da min far aldrig har vært der for meg, så jeg synes mine brødre fortjener det mye mer en min far.. Og far ble jo feldig skuffet når han fikk vite det og han ikke akk vært så pratsom etter det. men det er hans valg, jeg bryr meg egentli ikke jeg. han må da være voksen nok til og fårstå hvorfor :P

Endret av tina89
Skrevet

Slik jeg ser det har du to valg.

Enten kan du følge dine ønsker og gå med din mor, og bare la folk bli skuffet og nekte å komme. Kanskje kommer de likevel, og kanskje kommer de fort over det uansett?

Ellers kan du gå alene og berge familiefreden, dersom du tror familien er langsint og du ønsker å opprettholde et godt forhold til dem.

Kanskje din mor har noen synspunkter også?

Gjest brutal_mann
Skrevet

Å gå med sin mor er HELT feil. Men en kan gå med sin nærmeste mannlige slektning. Er ikke det mulig så går en opp alene.

Skrevet (endret)

Å gå med sin mor er HELT feil. Men en kan gå med sin nærmeste mannlige slektning. Er ikke det mulig så går en opp alene.

Og hvis man ikke gjør det blir ekteskapet erklært for ugyldig...

nie n må du rulle inn, for noe tøys! bryllupet er for brudeparet!

Synes det er bra med TS som selv sier at det sier mer om de gjestene som ikke vil komme om det blir slik.

Jeg såret nok både foreldre og svigerforeldre da jeg i sin tid giftet meg, for jeg ville ikke ha noen av dem tilstede under vielsen, det ble FOR privat å ha dem til stede. Mamma kom noen år seinere og sa at "faren din ble litt såret over det der vet du..."

Ikke søren at hun kunne innrømme at det var hun selv som ble såret...

men shit happens, det var mitt og Gubbens bryllup, alle fikk være med og feire etterpå, og vi er fortsatt gift, 16 år etter!

Endret av Miss Puddel
Skrevet

Kan du begrunne det?

Skrevet

Hva man velger å gjøre er da alldeles opp til brudeparet. Om du går opp med din tilkomne ektemann, din, mor, din far eller annen persone har andre bare med å godta.

Jeg for min del vil trolig gå opp sammen med min tilkomne mann, siden min far ikke gir meg bort.

Skrevet (endret)

I og med at tradisjonen med at far fører bruden opp står så sterkt i Norge, blir det veldig tydelig at han har blitt valgt bort når mor fører henne opp i stedet. Jeg ville ikke gjort det på den måten så lenge far er i live. Hadde heller gått opp med forloveren min, alene eller med et søsken, men ikke med mor.

Endret av Pet
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å gå til alters med min mor. Foreldrene mine er skilt og det er hun jeg har vokst opp sammen med. Min kommende mann har alltid sett for seg at han skal stå ved alteret og vente, og jeg ønsker å komme gående mot ham.

Men dette har ikke blitt gått mottatt av min far og hans side av familien. Min bestemor kommer ikke i bryllupet dersom jeg går opp med min mor. (Hvis jeg hadde gått opp med min kommende mann hadde det vært en annen sak.) Min far og en tante har begynt å trekke fram saker fra den gangen mine foreldre skilte seg (mer enn 15 år siden) og synes at det er helt forferdelig av meg å gå opp med min mor. Det er visst flere fra den siden som tenker på å trekke seg fra hele bryllupet. "I følge skikk og bruk skal bruden gå opp med sin far med mindre han er død."

Jeg er skikkelig oppgitt over hele situasjonen. Men jeg kan ikke gå til alters med min kommende mann FORDI noen i familien krever det for at de skal komme.

Jeg ser at jeg kan ha skuffet min far, men jeg ante ikke at han skulle ønske han kunne gå opp med meg. Men jeg kjenner ham ikke så veldig godt.

Akkurat nå er jeg mest skuffet. Men jeg føler at hvis man trekker seg fra et bryllup fordi man ikke liker detaljene rundt måten ting er gjort på, så sier det mer om gjestene.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Kan du begrunne det?

En kvine gis fra en MANN til en annen MANN. Alt annet er naturstridig.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dette måtte vært en ypperlig anledning til å bli kjendt med din far. Hvis han bor langt unna og du ikke kjenner han, betyr vel ikke det så mye vel? Vær heller takknemlig for å ha en far!

Skrevet

Skrevet

Hva sier din mor om dette påfunnet da?

Gjest Badabing
Skrevet

En kvine gis fra en MANN til en annen MANN. Alt annet er naturstridig.

Og slik er det mange som ser det.

Nettopp derfor ville jeg ALDRI gått opp med en mannlig slektning.

Om jeg ikke skulle gått sammen med en kvinnelig slektning, ville jeg gått med brudgommen.

Skrevet

Jeg ble gitt vekk av min mor... Var så flott atte.

Pappan min valgte å ikke komme, fordi min mor var der, man da var det hans valg, og vi merket lite til at han ikke var der. Dette er deres dag, gjør det du vil med den.

Og masse lykketil!!! :klemmer:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Man skal respektere de eldre. Hvis bestemora di sier noe sånn må hun ha gode grunner. Ja bryllup er brudeparets dag, men som ellers i livet må man vise respekt for foreldre og besteforeldre. Det er det å bli voksen handler om, gi slipp på ungdommens egoisme.

Skrevet

Man skal respektere de eldre. Hvis bestemora di sier noe sånn må hun ha gode grunner. Ja bryllup er brudeparets dag, men som ellers i livet må man vise respekt for foreldre og besteforeldre. Det er det å bli voksen handler om, gi slipp på ungdommens egoisme.

Tull! Det er da ingen som er mer egoistiske enn gamle folk. Syns det er en fryktelig uting at folk tror det er rett og galt når det kommer til bryllup. Ditt bryllup = dine preferanser. Så syns TS skal gå sammen med sin mor om hun ønsker det. Om faren og hans familie nekter å komme pga. noe sånt da sier det mer om dem enn om brudeparet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...