Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Kan noen se om vi har for lite/mye drikke? Evt hva vi bør ha mer/mindre av? Vi blir totalt 56stk, 51 av disse drikker alkohol. Vi skal ha vin i flasker på bordet under middagen (koldtbord), og kartonger under kakene og festen. Øl og cider blir også servert under middagen samt til festen. Rødvin: 20 flasker + 5 kartonger Hvitvin: 15 flasker + 3 kartonger (kanskje 4kart. i stedet?) Øl: 150 flasker (eller kanskje bokser? Hva er best?) Cider: 60 bokser Konjakk: 2 liter Baileys: 2 liter Brus: 7 kasser (er dette litt mye?) Kaffe: Aner ikke, noe forslag? Hvor mange liter går det på en pose kaffe?
gullhjerte Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 (endret) Det eneste jeg føler jeg kan svare på er kaffen.. En ALI-kaffe-pose (det jeg hadde i skapet ;P ) er 250 gr. Det står bakpå at pr liter vann skal man ha 60-70 gr kaffe, så hvis du går ut ifra 65 gr pr liter så vil du få 3,8 liter kaffe.. Hvis en vanlig kaffekopp er ca 2 dl vil det jo da bli ca 19-20 kopper med kaffe pr kaffepose. Så da må du nesten velge hvor mange kopper kaffe du tror hver gjest i gjennomsnitt vil drikke feks 4 kopper, gange det med antallet kaffedrikkere 56?, og det blir 224 kopper med kaffe. 224 kopper med kaffe blir litt over 11 poser med kaffe om jeg regner 20 kopper pr pose. Husk å plusse på litt hvis du skal ha folk over på restekaker de nærmeste dagene etter bryllupet, da det er kjedelig å stresse ut for å kjøpe kaffe.. Endret 26. mai 2010 av gullhjerte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå