Gå til innhold

umulig å kjøpe leilighet som singel?!

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

huff, skal det virkelig ikke være mulig for en singel jente på 33 å kjøpe seg leilighet, men gang på gang blir forbigått i budrunder av par?! Mest lyst til å legge meg ned og grine, det virker jo helt umulig. Dere andre single(som ikke har foreldre som sponser dere), hvordan klarer dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bygge seg opp noe egenkapital.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

takk for svar, jeg har 200.000 i egenkapital

Gjest AnonymBruker
Skrevet

En singel kvinne på min tidligere arbeidsplass kjøpte seg leilighet, og for å kunne gjøre dette jobbet hun hardt. Hun jobbet 100% et annet sted, og kom inn der hvor jeg jobbet når det var mulighet for å ta ekstravakt om kvelden.

Har du mulighet til å øke inntekten din?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er noe galt hvis man må jobbe seg ihjel for å kunne bo. Men sånn har det blitt i Norge. Jeg er alenemor, jeg har en ganske stor egenkapital, men jeg sliter også med å komme meg inn på boligmarkedet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er noe galt hvis man må jobbe seg ihjel for å kunne bo. Men sånn har det blitt i Norge. Jeg er alenemor, jeg har en ganske stor egenkapital, men jeg sliter også med å komme meg inn på boligmarkedet.

huff, det er til å grine av den måten par favoriseres i dette landet

Skrevet

her trenger vi noen solskinnshistorier om single som har klart det:)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

:hallo:

Det er da helt logisk at kjøpekraften styrer, hvordan skulle det ellers gjøres?

Om du går for store leiligheter i sentrum så må du nok belage deg på konkurranse. Jeg valgte en passe 3-roms litt i utkanten og har mange hyggelige naboer som heter Ali.

Alt er relativt, men umulig er det ikke ;)

Skrevet

Klart det er mulig. Jeg kjøpte leilighet alene når jeg var 21år.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Klart det er mulig. Jeg kjøpte leilighet alene når jeg var 21år.

Hvor lenge er det siden? Det har blitt vanskeligere de 2,3 siste årene har jeg inntrykk av

Gjest Ciara*
Skrevet

Hvor lenge er det siden? Det har blitt vanskeligere de 2,3 siste årene har jeg inntrykk av

Jeg er 22, og jeg kjøpte leilighet alene nå, i en storby.

TS: Jeg har inntrykk av at mange kjøper seg oppover. Altså, begynner med noe lite, også går opp i størrelse (og bruker egenkapitalen de tjener på salget til å kjøpe seg opp).

Gjest AnonymBruker
Skrevet

:hallo:

Det er da helt logisk at kjøpekraften styrer, hvordan skulle det ellers gjøres?

Om du går for store leiligheter i sentrum så må du nok belage deg på konkurranse. Jeg valgte en passe 3-roms litt i utkanten og har mange hyggelige naboer som heter Ali.

Alt er relativt, men umulig er det ikke ;)

[/quote

Jeg synes ikke boligmarkedet i Norge er logisk eller sunt. Er for at staten skal regulere mer av boligprisene jeg, slik at man ikke kan selge kott til 4 millioner

Gjest Ciara*
Skrevet

Hvor finner man kott til 4.millioner? Man får da fine, store leiligheter for den prisen i Oslo. Ei venninne kjøpte 60 kvadrat på Torshov med kjæresten nylig, 2,2 million betalte de. Jeg vet ikke hva du definerer som kott, men...

Synes for øvrig regulering av boligprisene virker som en dårlig idè når boligmarkedet er så hett som det er nå. Obos har jo prøvd seg på det, og vi ser hva resultatet ble, den latterlige forkjøpsretten som faller mellom både markeds- og statligreguleringsprinsippet.

Skrevet

Jeg synes ikke boligmarkedet i Norge er logisk eller sunt. Er for at staten skal regulere mer av boligprisene jeg, slik at man ikke kan selge kott til 4 millioner

Vel, grunnen til at kott selges for 4M er jo at noen er villige til å betale den summen for det. Om du ikke har den samme betalingsviljen, er du nødt til å finne deg noe som ligger i din prisklasse, om det så betyr at du må ta tog en halvtime til jobb, så er det der din betalingsvilje er.

Bare av nysgjerrighet, hadde du syns det var bedre om staten bestemte at det f.eks var et pristak på 3M på en leilighet? Hvem skulle da få kjøpt leiligheten? Førstemann til mølla? Mener du det da hadde blitt lettere å få seg et sted å bo? Hvordan skulle man bestemt pristaket på en leilighet? Nei, jeg er glad kjøpekraften rår! At to kan betale mer enn én er jo bare logisk, men da må de jo også dele leiligheten med en annen... (Det er jo selvfølgelig noe de fleste som kjøper sammen synes er koselig, men man må jo dele på skapplassen, stå i kø til dusjen (om ikke den er stor) og andre ting som man slipper når man er alene)

Skrevet

Det er nok dessverre reguleringer som sørger for å holde boligprisene høye.
Skrevet

man må jo alltid starte smått da, par kjøper som regel ikke 1 roms leiligheter, hvem skal bo i de da?

Enklere å få kjøpt, hvis man allerede er etablert i bolig markedet.

flotte sentrale 1 roms leil, som ligger på rundt 1,5-2, det hadde vært ideelt for meg :)

Skrevet

jeg er 21, kjøpte leilighet for 6 mnd sia :) keep looking!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg bare synes denne boligkarusellen her i Norge er for ekskluderende for mange. Det har vel vært en så nogenlunde enighet om at boligprisene er unaturlige høye og at den voldsomme verdiøkningen vi forventer av bolig her i Norge ikke kan vare i lengden? Eller? Det hjalp da vel da staten f.eks ga nye regler på budgivningsrunder for å forhindre altfor opphetede budrunder? For meg beviser det at dette er et område som trenger en del reguleringer. For meg skurrer det å sidestille markedsliberalisme med rettferdighet. Når det er sagt, så er jo dette et veldig komplisert økonomisk område, hvor selv økonomer strides, så kan vel neppe regne med enighet her heller, men frustrert blir jeg lell

Skrevet

Er selv alenemor med 2 barn. Kjøpte meg leilighet for 3 år siden til 2.2 million med 250 000,- i egenkapital.

Er kjempefornøyd både med plassen og str på leiligheten.

Det har vert litt vanskelig til tider, men så lenge jeg er strukturert med økonomien, så er det ingen problem.

Kan ikke påstå at jeg har noe serlig stram økonomi heller. Har som regel råd til en reise eller to i året.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er selv alenemor med 2 barn. Kjøpte meg leilighet for 3 år siden til 2.2 million med 250 000,- i egenkapital.

Er kjempefornøyd både med plassen og str på leiligheten.

Det har vert litt vanskelig til tider, men så lenge jeg er strukturert med økonomien, så er det ingen problem.

Kan ikke påstå at jeg har noe serlig stram økonomi heller. Har som regel råd til en reise eller to i året.

Hvor mye sitter du igjen med etter at alle utgifter er betalt, da? Jeg mener da det som skal dekke mat, klær og fornøyelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...