sajk Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Aii jeg vet ikke hvor jeg skal begynne... Pappa har ligget syk lenge og det var vel ikke noe sjokk da de ringte fra sykehuset og sa at nå må du komme pappa din dør snart. Og når jeg kom inn så satt selfølelig dama han der som har vært sammen med han i 1 mnd. Det først ho sa til meg når jeg kom inn var: jåsså nå skjønner du hvor alvorlig det er ? (jeg har vel alltid skjønt det, har jo vært hel fra meg) Men poenget er at hun hadde nøkkelen til leiligheten hans, som hun aldri har bodd i bare vært der i helgene. Så jeg ringte selvølgelig senere og sa at den nøkkelen må jeg ha. Og da svarte ho. Jasså skal du kaste meg ut på gata du nå da, rett etter at faren din har dævva? - Nei sa jeg men du har jo et sted og bo, ( fikk ganske dårlig samvittighet så jeg ga ho noen dager og komme seg ut på.... noe jeg aldri skulle gjort -.- For da jeg kom til leiligheten var den så godt som robbet og jeg vet ikke alt ho har tatt men ho har til og med tømt frysern og medisinskapet, tatt med seg sofaen og spisestuen. Hele leiligheten var rasssert gardinstengene var ødelagt og alt var helt forferdelig. I dag er dagen hun skulle gi fra seg nøkkelen, da jeg kom for og hente den så hun: nei den får du ikke enda for jeg skal ha mer!!!! Jeg : nei det skal du ikke du hadde ikke lov til og ta noe som helst og hvis ikke du gir meg nøkkelen så bytter jeg bare lås. Jeg er bare 19 år og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, er det virkelig mulig og være så frekk -.- jeg merker jeg blir så sint. Og jeg har jo nettopp mistet faren min alt for tidlig. Og ikke nok med det så er det jo jeg som må fikse alt av salg av leilihet osv uten hjelp fra andre for det er bare meg igjen. Og oppe på dette så får jeg den drittkjærringa i tillegg. Må bare få det ut. Noen som kanskje har noen råd eller har vært gjennom det samme?
Piper Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 (endret) Anmeld henne, for hun har ingen rett til å fjerne noe fra et dødsbo. Endret 26. mai 2010 av Piper
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 Aii jeg vet ikke hvor jeg skal begynne... Pappa har ligget syk lenge og det var vel ikke noe sjokk da de ringte fra sykehuset og sa at nå må du komme pappa din dør snart. Og når jeg kom inn så satt selfølelig dama han der som har vært sammen med han i 1 mnd. Det først ho sa til meg når jeg kom inn var: jåsså nå skjønner du hvor alvorlig det er ? (jeg har vel alltid skjønt det, har jo vært hel fra meg) Men poenget er at hun hadde nøkkelen til leiligheten hans, som hun aldri har bodd i bare vært der i helgene. Så jeg ringte selvølgelig senere og sa at den nøkkelen må jeg ha. Og da svarte ho. Jasså skal du kaste meg ut på gata du nå da, rett etter at faren din har dævva? - Nei sa jeg men du har jo et sted og bo, ( fikk ganske dårlig samvittighet så jeg ga ho noen dager og komme seg ut på.... noe jeg aldri skulle gjort -.- For da jeg kom til leiligheten var den så godt som robbet og jeg vet ikke alt ho har tatt men ho har til og med tømt frysern og medisinskapet, tatt med seg sofaen og spisestuen. Hele leiligheten var rasssert gardinstengene var ødelagt og alt var helt forferdelig. I dag er dagen hun skulle gi fra seg nøkkelen, da jeg kom for og hente den så hun: nei den får du ikke enda for jeg skal ha mer!!!! Jeg : nei det skal du ikke du hadde ikke lov til og ta noe som helst og hvis ikke du gir meg nøkkelen så bytter jeg bare lås. Jeg er bare 19 år og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, er det virkelig mulig og være så frekk -.- jeg merker jeg blir så sint. Og jeg har jo nettopp mistet faren min alt for tidlig. Og ikke nok med det så er det jo jeg som må fikse alt av salg av leilihet osv uten hjelp fra andre for det er bare meg igjen. Og oppe på dette så får jeg den drittkjærringa i tillegg. Må bare få det ut. Noen som kanskje har noen råd eller har vært gjennom det samme?
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #4 Skrevet 26. mai 2010 huff, kondolerer, du har virkelig vært uheldig. Jeg vet hvordan det er å sitte igjen med alt ansvaret etter et dødsfall, mistet moren min da jeg var 25 og var helt alene. Synes du bør bytte lås til leiligheten med en gang, slik at denne damen ikke kommer seg inn. Du kan også anmelde henne for stjelingen av innbo. Ikke la deg tråkke på av henne
Gjest Dhanu Skrevet 26. mai 2010 #5 Skrevet 26. mai 2010 Sett deg ned og skriv ned alt hun har tatt. Er leiligheten rasert, tar du bilder. Så går du til politiet og anmelder. Tyveri er ulovlig og straffbart!
LukaFrost Skrevet 26. mai 2010 #6 Skrevet 26. mai 2010 Det første du må gjøre er å politianmelde henne. Vi snakker her om et kjæresteforhold på 1 mnd og ikke et langvarig samboerforhold, så hun har ikke rett på noe. Har du ingen voksne rundt deg som kan hjelpe og støtte deg, nabo, lærer, kollega, venner? Jusshjelpa kan sikkert hjelpe deg.
sajk Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 26. mai 2010 Ikke så mange som kan hjelpe meg har ett søskenbarn( kommet ned fra bergen), blir litt oppgitt for da hun ringte og sa til moren min (som bor på svalbard) at han var død så sa mamma, det er bra du er der for da slipper jeg og dra ned. har tatt bilder, og skal snakke med en advokat på fredag : )
sajk Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 26. mai 2010 Pappa var den eneste i familien om brydde seg om meg, men jeg kunne ikke bo hos han pga at det var en trygdeleilighet og mamma flytta fra meg da jeg var 16. Jeg orker ikke mer dritt ass
Piper Skrevet 26. mai 2010 #9 Skrevet 26. mai 2010 Pappa var den eneste i familien om brydde seg om meg, men jeg kunne ikke bo hos han pga at det var en trygdeleilighet og mamma flytta fra meg da jeg var 16. Jeg orker ikke mer dritt ass Du kan ikke selge en trygdeleilighet, for din far leide den bare. Men anmeld hun nye damen, så får du hjelp av politiet
sajk Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 26. mai 2010 Har fått nøkkelen også det kom bare ikke fram i innelegget : )
sajk Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #11 Skrevet 26. mai 2010 Det er ikke helt sånn trydeleilighet, det er det jeg driver og finner ut av nå, for det var en eid av kommunnen men det er den ikke nå lenger, derfor kan den selges. vet ikke helt åssen det har seg men begravelses agenten har skjekka det opp.
Strenge Frk.Gerd Skrevet 26. mai 2010 #12 Skrevet 26. mai 2010 Huff.. Håper dette vil løse seg for deg.. Ser at du har fått gode råd allerede, enig i at her bør du anmelde.
sajk Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #13 Skrevet 26. mai 2010 Det kommer jeg til og gjøre også, håper hun får svi for dette...
gullhjerte Skrevet 26. mai 2010 #14 Skrevet 26. mai 2010 Kondolerer med faren din.. Veldig kjedelig at folk ikke skjønner sin besøkstid, og tråkker på andre midt oppi en så kjedelig situasjon.. Håper det ordner seg for deg.
Gjest Pet Skrevet 26. mai 2010 #15 Skrevet 26. mai 2010 Vil bare gi deg en . Flott at du har tatt kontakt med advokat midt oppe i dette, du er en tøff dame!
Gjest Cho Skrevet 26. mai 2010 #16 Skrevet 26. mai 2010 Ville bare ønske deg lykke til, og kondolerer.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #17 Skrevet 26. mai 2010 Fy for ei kjerring hun var..politianmeld henne!..klemmer til deg. vær sterk! Husk på løven i brystet ditt. Klem.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #18 Skrevet 26. mai 2010 Kondolerer. Ta bilder av hvordan leiligheten så ut når du kom dit. Viktig som dokumentasjon. Anmeld kjæresten for tyveri. Vær litt obs på at hun kan ha fått lagd en kopi av nøkkelen. I borettslag så er det gjerne systemnøkkel og man må ha et skriv fra styret at man har rett til en ny nøkkel. I tillegg tar det gjerne ei uke eller to for å få ny. Er det ikke sånne restriksjoner så kan man få slipt nøkkel på minuttet. Er du usikker og ikke har oversikt over gjeld og verdier i boet så anbefaler jeg deg å ta et offentlig skifte. Rett og slett så du ikke tar over et bo og så viser det seg at du tar over gjeld. Ring skifteretten og de vil hjelpe deg videre. Jeg håper du får hjelp og støtte av venner og kanskje deres foreldre? Det er overhode ikke enkelt å gjøre opp et dødsbo. Jeg vet.
Champagne Skrevet 26. mai 2010 #19 Skrevet 26. mai 2010 Jeg har vært borti en tilsvarende gribb, skjønner ikke hva som får folk til å være så hjerteløse. Vår gribb ble heldigivs stoppet før h*n klarte å ta noe mer enn en pc og herpe en bil, men hadde mens min slektning lå på sykehuset makset ut alle kredittkortene hans og brukt opp alt på kontoen. Føler med deg, og håper du får orden på dette. Håper du har kontroll på alle kredittort.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #20 Skrevet 26. mai 2010 Er du usikker og ikke har oversikt over gjeld og verdier i boet så anbefaler jeg deg å ta et offentlig skifte. Rett og slett så du ikke tar over et bo og så viser det seg at du tar over gjeld. Ja, dette er veldig viktig. TS, om det viser seg at faren din etterlot seg masse gjeld kan du jo være litt sleip og overlate hele arven til kjerringa. Spille ydmyk og uvitende mens du egentlig er sleip og manipulerende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå