Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer det at Økokrim er på leting etter folk som laster ned musikk fra nettet? At hvis dette blir oppdaget så får vedkommende en klekkelig bot..?? Dette skal visstnok ha vært på nyhetene i det siste, men jeg synes det er rart jeg ikke har fått det med meg. Det var en bekjent av meg som fortalte det idag..

Stemmer dette, er det noen som vet?

Og isåfall, hvor alvorlig bør man ta dette, kan jeg fortsette med å laste ned, eller burde jeg stoppe??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik jeg har forstått det er det ikke forbudt å laste ned musikk og filmer, men det er forbudt å DELE filer - altså å la andre laste ned fra deg.

Skrevet

Jeg leste også noe om dette på en eller annen nett avis jeg var innom forleden.

Tror ikke du skal ta det seriøst. Mulig de holder på med noe, men jeg nekter å tro at de planlegger storaksjon mot alle som har lastet ned musikk ifra nettet.

Det er det alt for mange som gjør til at de klarer å ha noen effekt.

Manji som laster siste albumet til Lene Marlin as we speak.

(78Kbit/sek - ETA: 8min)

Skrevet

Husker jeg leste om det for en stund siden. Det var snakk om at hvis du lastet ned fra Kazaa var det større mulighet for å bli tatt. Men at nå kom de til å konsentrere seg mest om brukere fra USA. Fikk inntrykk at vi her i Norge kunne slappe mer av. Ellers sto det også noe om at man kunne laste ned fram til jul. Etter det er det kansje forbudt eller større mulighet for å bli tatt. Korriger meg om jeg tar feil her. Husker så dårlig.

Skrevet

Ikke forbudt å laste det ned men det er forbudt å legge det ut på nettet.

Skrevet

hakke hørt no om det jeg, og koser meg på KaZaA.....

Skrevet

Det har vært noen lignende saker i Danmark der "de" skal ha sendt ut regninger til folk som hadde mange MP3 filer liggende på disken sin. Er nå litt i tvil om det bare er skremselsprogaganda jeg da og drister meg til å laste ned filer enda.

Jennifer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...