Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Dette høres kanskje ut som en bagatell (og det er det kanskje også) men jeg måå få det ut!!! For som tittelen sier har kjæresten min en utrolig masete kompis. Han maser på kjæresten min om alt og tar fra oss mye tid sammen. Han er så uselvstendig og klarer omtrent ikke gjøre noenting alene. Hver gang han skal trene må han ringe typen min, for han vil ikke gjøre det alene. (og han trener mye) Og dette gjelder veldig mye annet også! Han vil til og med at de skal dra på tur sammen, inviterer han på filmkveld, spillekveld osv (med bare de to) Han er ensom og har ikke mange venner, men alikevel. Kjæresten min sier heller ALDRI nei. Og vi har lite tid sammen fra før siden vi er så opptatt med skole og jobb... Jeg blir jo like irritert på kjæresten min som alltid sier ja. Har tatt det opp med han men da sier han bare at han alltid sier ja for ellers kommer han til slutt ikke spørre han mer om å finne på noe. Det nytter liksom ikke. Dessutten sitter kjæresten min mye på datan og er han pålogga msn (noe han alltid er når han sitter på datan) prater han kompisen til han HELE tida om de minste ting. Enten er han bare VELDIG ensom, ellers tror jeg nesten han er litt forelska i kjæresten min! Syns det er merkelig av han, virker nesten som han vil ta han fra meg eller noe. Jeg veit jeg sikkert høres paranoid ut nå :P

HERREGUD så irritert jeg blir.. Er det veldig teit av meg eller? Og hva hadde dere tenkt/gjort i min situasjon??

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min kjæreste har en lignende kompis, og herrejemin så han maser syter og klager.

Heldigvis er typen min en mann som tar ansvar for egen lykke, og tar seg ikke 'av' denne andre fyren. Jeg spøker stadig om at vi skal ta med kompisen hans på ferie, handle noe klær til ham ol..Som om han var et barn da.

Har du prøvd å bli kjent med kompisen ?

Skrevet

Min kjæreste har en lignende kompis, og herrejemin så han maser syter og klager.

Heldigvis er typen min en mann som tar ansvar for egen lykke, og tar seg ikke 'av' denne andre fyren. Jeg spøker stadig om at vi skal ta med kompisen hans på ferie, handle noe klær til ham ol..Som om han var et barn da.

Har du prøvd å bli kjent med kompisen ?

vi har jo vært sammen et par ganger når det har vært fest, men jeg har jo ingen interesse av å være med når han inviterer til "guttekvelder" hele tiden med dataspill, filmer jeg ikke vil se osv. Dessuten spør han ofte bare han, han spør ikke meg om jeg vil være med også. Og ikke at jeg ville vært med uansett. Men han vil liksom være med kjæresten min alene hele tiden. Dessuten oppførte han seg VELDIG rart sist gang vi var sammen alle 3 uten at jeg skjønte hvorfor. Virket ikke som han hadde lyst å prate eller bli kjent med meg da akkuratt. Syns han er veldig merkelig...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Problemet her er vel ikke kompisen som maser, men kjæresten som aldri sier nei...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

vi har jo vært sammen et par ganger når det har vært fest, men jeg har jo ingen interesse av å være med når han inviterer til "guttekvelder" hele tiden med dataspill, filmer jeg ikke vil se osv. Dessuten spør han ofte bare han, han spør ikke meg om jeg vil være med også. Og ikke at jeg ville vært med uansett. Men han vil liksom være med kjæresten min alene hele tiden. Dessuten oppførte han seg VELDIG rart sist gang vi var sammen alle 3 uten at jeg skjønte hvorfor. Virket ikke som han hadde lyst å prate eller bli kjent med meg da akkuratt. Syns han er veldig merkelig...

Høres ut som han er ekstremt sjenert eller han sosial angst.

Jeg tror ikke det er så mye du kan gjøre, utenom å snakke skikkelig med din kjæreste. Kansje du selv kan finne på noe gøy med dine venner når guttene gjør noe sammen. :)

Uansett, så bør din kjæreste forstå at han ikke kan fortsette å dulle med kompisen om han ønsker at han skal bekjempe sjenertheten. Man lærer så utrolig mye om seg selv ved å tørre mere og mere på egenhånd. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor lenge ar deg og kjæresten vært sammen? Kan hende ha er sjalu? Hvis han har vært vandt til å ha kjæresten din for seg selv, og at han nå plutselig må "dele".

Kjæresten min har også en sånn kompis, men nå som vi har vært sammen i over et år har han roa seg. Det virket som om han var sjalu. Han har aldri hatt kjæreste selv. Han kunne komme med ekle kommentarer til meg som X (min kjære) er det største rundbrenneren jeg kjenner, og ja han kunne si det flere ganger etter hverandre til jeg hørte det. Irriterende! Heldigvis klarer han å oppføre seg nå, og han er egentlig veldig hyggelig.

Vet kjæresten din om hva du tenker om dette? Hvis ikke, kanskje du skal gjøre han litt mer bevisst på situasjonen. Komme med noen slike kommentarer som en over her sier. Si i hvertfall i fra til kjæresten din at dette plager deg, men du burde kanskje bli åpen for å bli kjent med han. Håper kjæresten din skjønner at det er greit han sier nei også!

Lykke til! :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk vært borti 2 slike kompiser med min nåværende samboer.

De avløste hverandre, så når han ene fant ut at han skulle ha et eget liv begynte den andre.

Det hjelper liksom ikke at denne kompisen er relativt ustabil i tilegg.

Bare for å nevne;

Vi har overtatt hunden hans

Han pleier å kjøre hit når han er stup full(nå har han mistet lappen)

Får han ikke oppmerksomhet blir han kjempesint, og kjefter.

Ringer nesten hele tiden

Kan ikke gjøre noe selv, han ringte faktisk samboer en gang for å få hjelp til dvd-spiller, og når han kom ned dit viste det seg at kontakten ikke var i :lete:

Skrevet

Hei gjest :) Vi har vært sammen i 5 år og dette er en venn som kjæresten min har kjent under ett år. De begynte på skole sammen i høst. Men det er liksom som han virker litt sjalu på at kjæresten min har dame, for han her er veldig mye alene og sliter med å få kontakt med jenter. Virker som kjæresten min er hans eneste orentlige venn her. Er litt synd på han egentlig, han er sikkert veldig ensom. Men ja som noen av dere sier det er vel mer det at kjæresten min ikke setter ned foten når han spør og maser hele tiden. Jeg har tatt det opp med han altså, men han hører liksom ikke på meg! Jeg kan ikke nekte han å være med vennene sine, men det går så på bekostning av vår tid sammen. Noen ganger er han hos han flere kvelder i uka og mange timer om gangen. Jeg blir like irritert på kjæresten min som jeg blir på kompisen hans. Jeg føler meg jo veldig nedprioritert.

hehe måtte le høyt her når du sa det med DVD-spillere, anonymbruker :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke greit om bestevennen får seg kjæreste, og man ikke har kjæreste selv. :klemmer: Jeg har mistet mange venninner, fordi de har fått seg kjæreste. Jeg har ikke mast på de, jeg holder meg bare unna for jeg orker ikke å bli såret av venninnene mine. Det kan virke som kompisen til kjærsten din er redd for å gjøre ting alene? For jeg tror folk flest klarer å gå på trening alene, og gjøre ting alene.

Gjest Gjest
Skrevet

Kompisen til kjæresten din har nok problemer med å klare seg alene, han er kanskje redd for å miste kjærsten din, men kjæresten din har nok problemer med å si ifra.

Gjest gjest
Skrevet

Vel...Etter det jeg kan se syter jo du også?. Nære kompiser som har det moro blir ofte splittet å mister kontakten når den ene får

seg dame fks. Veldig mange gutter vet om dette og vet på meg selv at jeg lett kan bli fraværende fra kompiser i starten av et forhold.

Er sikkert derfor han maser litt, at han er sjalu er vel å dra det litt langt?, isåfall ikke mye til selvstendig kar. Mange forsvinner når de får seg dame og kommer krypende tilbake hvis dama stikker, da har som regel toget gått. Inviter han hjem til dere eller skaff deg nok

nøtter til å spørre han rett ut hva problemet er når du har mulighet. Damer kommer som oftest å går, kompiser varer.

Skrevet (endret)

Vel...Etter det jeg kan se syter jo du også?. Nære kompiser som har det moro blir ofte splittet å mister kontakten når den ene får

seg dame fks. Veldig mange gutter vet om dette og vet på meg selv at jeg lett kan bli fraværende fra kompiser i starten av et forhold.

Er sikkert derfor han maser litt, at han er sjalu er vel å dra det litt langt?, isåfall ikke mye til selvstendig kar. Mange forsvinner når de får seg dame og kommer krypende tilbake hvis dama stikker, da har som regel toget gått. Inviter han hjem til dere eller skaff deg nok

nøtter til å spørre han rett ut hva problemet er når du har mulighet. Damer kommer som oftest å går, kompiser varer.

Med tanke på at de har vært sammen en god del lenger enn ts' kjæreste har vært kompis med denne fyren, så stemmer vel ikke dette helt. Det virker som kjæresten til ts tilbringer svært mye tid med denne kompisen, som ikke engang klarer å gå og trene alene, noe som tydeligvis skjer flere ganger i uka. Og ja, man bør ta vare på sine venner, men det får være grenser også, når kompisene går utover tiden sammen og man prioriterer vennene over kjæresten må man få lov til å si i fra.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ektemann nummer to? :)

Jeg føler iblant litt med samboeren min også. Vært sammen i mange mange år, og jeg har kjempetett forhold til søsteren min. Bare noen år som skiller oss og vi har til og med kjøpt hus i samme tettsted nå, bare noen kilometer fra hverandre. Vi jobber sammen, kjører til og fra jobb sammen, drar på kino/shopping/trening sammen + snakker på telefon og tekster hverandre. Vi er godt nærme 30 år begge to, hun har barn og jeg har lyst på barn. :)

Hennes samboer og min er inforstått med at de har bonuskoner og ler det mye bort nå. Vi reiser ikke på ferier sammen eller noe slikt for våre respektive klikker ikke helt sammen. De krangler ikke, men kjemien og interessene stemmer ikke helt. Og det må jo vi søstrene respektere. Men i blant tenker jeg at jeg hadde blitt gal om samboer hadde hatt en bror eller bestevenn som rente ned dørene våre like naturlig som søs gjør... :)

Har en kompis som også har det slik. Han er sammen med og nylig flyttet inn med ei jente som har ei bestevenninne av typen "grodd fast på hofta til.". Han trakk på skuldrene og sa ironisk at han har innsett at han har to damer i alle aspekter bortsett fra i senga (noe han legger til med trist stemme).

Så om kjemien stemmer så går det kanskje å godta, men jeg kan skjønne det blir vrient når han er rar og fremmed for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...