CamStatic Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Jeg prøver nå å forstå hva det er som skjer med øyet mitt, da det begynner å bli fryktelig plagsomt. For ca en og en halv dag siden fikk jeg en slags stikkende følelse i øyet, føles ut som at noe stikker det med en tynn nål. Det kjennes ut som det er inni øyet, og ikke på det som er "utenfor" av skallen. Jeg vet jeg har spilt mye Play Station i det siste, men herre... jeg har egentlig spilt mye spill i årevis uten å ha fått noe liknende sånt. Så jeg vet faktisk ikke om det er overanstrengelse av øyet, eller om det kanskje er noe annet?? Jeg har hittil i dag unngått alt av skjerm for å se om det ble bedre, men enda har jeg da vondt, og nå begynner jeg å bli litt redd. Jeg lå nesten og vrei meg i smerte når jeg prøvde å sove i går fordi det gjorde så vondt. Klarte liksom ikke å lukke øynene uten at det føltes utrolig ubehagelig ut, og da jeg åpnet øynene så begynte det å stikke igjen. Da jeg våknet i dag så føltes det smertefritt i noen minutter, helt til jeg sto opp og "våknet mer". stikklingen er det samme, og har vært det i timesvis nå. Jeg har studert øyet selv i speilet, men jeg kan ikke finne noe tegn til hvorfor det skal gjøre vondt. Øyet ser helt normalt ut, ingen blodskutte øyne eller andre potensielle ting som kunne forårsaket det. Øyet fungerer også ellers helt normalt. Om det fortsatt gjør vondt i morgen så vil jeg bestille meg en legetime, men tenkte jeg skulle spørre her først i tilfelle noen vet hva det kan være for noe??
Berentsens Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 Kan hende du har et øyehår eller liknende i øyet. Forsøk å skylle øye med vann, kanskje det hjelper. Er det rødhet på sclera (det hvite på øyet) kan det være betennelse.
CamStatic Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2010 Hår og liknende på øyet pleier å føles helt anderledes, mener jeg.. :/ Men kan jo hende noe har skilt seg opp langt under øyelokket over?? Jeg har studert øyet nok en gang, og det hvite i øyet er overhode ikke rødt. (og hvis et hår har plaget meg i snart 2 dager, så ville vel kanskje øyet vært rødt da også, eller?)
Berentsens Skrevet 26. mai 2010 #4 Skrevet 26. mai 2010 Jeg har opplevd noe liknende. Stikkende smerte over lengre tid. Jeg kunne heller ikke se noe galt med øyet, og plutselig ga det seg. Men dersom det fortsetter å være plagsomt, så synes jeg at du skal kontakte legen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå